Marketingmatic, młodszy brat SALESmanago został wzbogacony o dwie nowe funkcjonalności. Mowa o panelach analitycznych dedykowanych sklepom internetowym, dzięki którym możliwa jest bardzo precyzyjna analityka behawioralno-sprzedażowa. Skumulowane dane statystyczne, ich zmienne i zależności w szczegółowych modułach to autorski pomysł twórców systemu. Ich połączenie to sposób na zwiększenie ilości i wartości sprzedaży, precyzyjnej analizy ofert i produktów, a także planowania przyszłych zamówień.
Analytics Dashboard
Ten moduł dostarcza następujących danych:
– Przychód: Dzisiaj, Ten tydzień, Poprzedni tydzień, Ten miesiąc, Poprzedni miesiąc
– Transakcje: ilość
– Średnia wartość zakupu
– Koszyki: łączna ilość
– Porzucenia koszyka: ilość
– Średnia wartość porzuconego koszyka
– Wizyty: ilość unikatowych wejść oraz % względem poprzedniego miesiąca
– Konwersja: % oraz wartość zmiany względem poprzedniego miesiąca
– Wartość wizyty
– Najlepiej konwertujące produkty i kategorie
– Najgorzej konwertujące produkty i kategorie
– Najczęściej oglądane produkty
– Najczęściej oglądane kategorie
– Analiza produktów: Najlepsze, Najgorsze, Oglądane, Nieoglądane, Kupowane, Niekupowane
Marketing Automation Dashboard
W nim możemy przeanalizować skuteczność automatyzacji marketingu:
– Wyświetlenia Dynamicznych Boksów Rekomendacji Produktów na stronie sklepu: ilość
– Porzucone koszyki: ilość
– Przychód miesięczny: suma
– Wiadomości dynamiczne: przychód w PLN
– Rekomendacje na stronie: przychód w PLN
– Open Rate E-maili: wartość % oraz wartość względem wartości średniej
– Click Through Rate E-maili: wartość % oraz wartość względem wartości średniej
– Click Throught Rate Boksów: wartość % oraz wartość względem wartości średniej
– Wiadomości – Wysłane Produkty: 5 najlepszych
– Wiadomości – Klikane Produkty: 5 najlepszych
– Boxy – Wyświetlane produkty: 5 najlepszych
– Boxy – Klikane Produkty: 5 najlepszych
Podsumowanie:
Marketingmatic prócz masowej wysyłki e-maili, umożliwia personalizację ofert mailowych, rekomendację produktów na stronie sklepu oraz wysyłkę wiadomości z zawartością porzuconego koszyka. Zaawansowana analityka behawioralno-sprzedażowa stanowi o wyjątkowości systemu, a ewaluacja zgromadzonych w autorskich panelach statystycznych danych przynosi efektywne rezultaty, pozwalając na zwiększenie ilości i wartości sprzedaży, analizę ofert i produktów, a co za tym idzie – precyzyjne planowanie przyszłych zamówień.