Jak co miesiąc, mamy dla Was zbiór najnowszych i najciekawszych publikacji o marketingu. Dzielimy się z Wami tym, co upolowaliśmy w księgarniach. Będzie o social media, marketingu przemysłów kreatywnych, sekretach sukcesu Disneya oraz o najważniejszej kompetencji każdego sprzedawcy. Gotowi?
1. Agile Selling: Get Up to Speed Quickly in Today’s Ever-Changing Sales World
Sporo mówimy o zmianie roli marketerów, ale kompetencje sprzedawców także ulegają zmianie. Kim muszą być dzisiaj? Jakie umiejętności są dla nich kluczowe?
Jill Konrath mówi, że najważniejszą cechą sprzedawców jest dziś szybkość adaptacji do nowych warunków. Musimy cały czas uczyć się nowych rzeczy, przyswajać nowe informacje. Środowsiko, w którym funkcjonujemy, zmienia się z zatrważającą szybkością: nasza konkurencja cały czas ewoluuje, pojawiają się nowe podmioty i nowe funkcjonalności, które trzeba bacznie obserwować.
Umiejętność szybkiego uczenia się to według autorki kluczowa umiejętność sprzedawcy, która przesądza o jego sukcesie. W książce pokazuje, jak zdobyć tę umiejętność i jak budować pożyteczne nawyki.
Dowiedz się, jak stworzyć niezwykłe doświadczenie zakupowe. Pobierz ebooka za darmo.
2. Inside the Disney Marketing Machine: In The Era of Michael Eisner and Frank Wells
Lorraine Santoli opowiada o swojej pracy w Disney w okresie 1984 – 1994, kiedy nastąpił wielki ponowny rozkwit firmy po latach stagnacji i przeciętnych kreacji.
Opowiada o niezwykłych, zapierających dech w piersiach kampaniach, jakie tworzyła dla marki, oraz zdradza sekret ich sukcesu – synergii (bliska współpraca wszystkich spółek, cross-promocje), oraz przedstawia filozofię marketingu Disneya: „Markteting Is Everything, and Everything Is Marketing”.
3. Valuable Content Marketing: How to Make Quality Content Your Key to Success
W drugim, uzupełnionym wydaniu książki Sonja Jefferson i Sharon Tanton podają receptę na marketing treści, zawierające szereg praktycznych porad dotyczących wszystkich etapów tworzenia i dystrybucji. Przystępna, czytelna i łatwa do zaadaptowania pozycja.
Ciekawe są też uzupełnienia, które zrobiły autorki we wznowieniu: pokazują one, co zmieniło się przez te 3 lata od pierwszego wydania i jakie nowe problemy pojawiły się na horyzoncie marketera. Jednym z nich jest nadprodukcja treści: marketerzy uznali, że skoro content is the king, zaczęli poświęcać jakość na rzecz ilości. To ślepa uliczka. Inna jest też rola mediów społecznościowych.
4. Marketing In Creative Industries: Value, Experience and Creativity
Przed jakimi specyficznymi problemami stoi marketing w przemysłach kreatywnych? Na to pytanie odpowiada Gabriele Troilo w obszernym kompendium. Z uwagi na kompleksowość ujęcia, ta pozycja prawdopodobnie stanie się podręcznikiem akademickim. Wyczerpująca wiedza połączona została z praktycznymi poradami i wieoloma studiami przypadku.
Dla pracowników branż kreatywnych pozycja obowiązkowa – nie istnieje inna książka, która w równie pełny sposób podejmowałaby problem.
5. Shareology: How Sharing is Powering the Human Economy
Ludzie od zawsze dzielili się ze sobą tym, co dla nich wartościowe – na tym opiera się nasza cywilizacja i nasza ekonomia. Dlatego internet i nowe technologie powinniśmy rozpatrywać jako kontynuację tej odwiecznej praktyki, a nie jako nowinkę, która oddziela ludzi od siebie i odbiera im kontakt z innymi.
Bryan Kramer, autor m.in. słynnego „There is No B2B or B2C: It’s Human to Human #H2H”, pisze o tym, że modele komunikacji oferowane przez social media możemy zrozumieć jedynie wtedy, kiedy zobaczymy w nich kontynuację pragnienia dzielenia się. Książka składa się z dwóch części: jedna ma charakter eseistyczny i przedstawia tezę o uniwersalności dawania, zaś druga dotyczy praktycznych porad: jak funkcjonować w social media, by być zauważonym – i szerowanym
Którą z nich chcielibyście przeczytać?