Według badania Forrester 74% firm deklaruje, że chce być „data-driven”, ale tylko 29% z nich faktycznie odnosi sukcesy w łączeniu analityki z działaniem. Powszechnym mitem jest, że efektywne wykorzystanie MarTech wymaga współpracy z data scientist. SALESmanago to no-code software, z którego możesz korzystać bez pomocy Data Scientist. Nasze insighty marketingowe napędzane danymi mogą stać się nową walutą twojego biznesu.
Gorzka prawda: narzędzia analityczne są zbyt skomplikowane!
Wielu profesjonalistom brakuje podstawowych umiejętności korzystania z danych zgromadzonych na ich platformach CDP i Marketing Automation. Im bardziej wpatrują się w dashboardy, tym bardziej są sfrustrowani. Czy 14% OR w newsletterze marketingowym to dobrze, czy źle? Jakie działania najlepiej sprawdzą się w przypadku klientów z alarmującym ryzykiem Churnu? I tak dalej… Największym wyzwaniem jest dla nich praktyczne wykorzystanie posiadanych danych i wykorzystanie ich do rozwoju biznesu. Potrzebują więc albo teamu analityków danych, kursu data science na poziomie Ivy-league, albo… systemu, który na podstawie danych z CDP podpowie, jakie działania mogą podjąć. Dlaczego to takie ważne?
- Aż 87% organizacji jest klasyfikowanych jako posiadające niską dojrzałość w zakresie business intelligence (BI) i analityki (Gartner),
- 74% firm twierdzi, że chce być „data-driven”, ale tylko 29% z nich odnosi sukcesy w łączeniu analityki z działaniem (Forrester).
- 56% marketerów uważa, że ich firmy nie nadążają za ewolucją technologii marketingowych (Walker Sands),
- 40% dyrektorów generalnych wskazało na niezdolność do wdrożenia odpowiednich technologii danych zgodnie z modelami biznesowymi jako wyzwanie. Z kolei 85% stwierdziło, że wyzwaniem jest wdrażanie odpowiednich działań na podstawie swoich insightów (KPMG India).
- 73% firm nie posiada odpowiedniego personelu do zarządzania platformą marketing automation (Aberdeen).
To zrozumiałe, że gdy już zainwestujesz w software CDP, chcesz, aby generował nowe możliwości biznesowe i satysfakcjonujące dochody. Ten moment, w którym zdajesz sobie sprawę, że masz jedno z najbardziej zaawansowanych, napędzanych przez AI narzędzi i zero pomysłu, jak wykorzystać jego pełny potencjał, może być nieco gorzki i frustrujący. Możesz nawet uwierzyć, że CDP to jeden wielki przekręt i oszustwo. Na szczęście, to nie musi tak wyglądać!
Przenieś swój marketing na zupełnie nowy poziom i zwiększ ROI dzięki opartym na AI Business Intelligence Marketing Insights od SALESmanago
Marketing Insights to rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji, które analizuje konto użytkownika SALESmanago w zakresie danych o klientach, transakcjach, zachowaniach oraz wokół zakresu użytkowania platformy i automatycznie generuje wskazówki i insighty do bezpośrednich działań podejmowanych przez zespoły marketingowe.
- Actionable eCommerce Insights przekuwają dane z czasu rzeczywistego w gotowe rozwiązania dla twojego biznesu. Wspierają użytkowników w różnych obszarach, takich jak procesy automatyzacji, email marketing czy generowanie leadów. Oto kilka przykładów:
- Automation Process Insights: Jeśli dana reguła w ostatnim czasie działa coraz gorzej, system podpowie, abyś zoptymalizował jej ustawienia. Zasugeruje również pewne działania ukierunkowane na sprzedaż, takie jak na przykład wdrożenie rekomendacji produktów.
- Email Marketing Insights: System oceni efektywność twojego email marketingu i podpowie, jak możesz poprawić jego wyniki.
- Lead Generation Insights: Jeśli jakiś pop-up nie osiąga zadowalających wyników, insight zainspiruje cię sugerując na przykład optymalizację pod kątem wyświetlania na urządzeniach mobilnych.
- Tips & Tricks dają dostęp do know-how najlepszych specjalistów od marketing automation. Wskazówki poprowadzą cię krok po kroku przez rozwiązania, których wcześniej nie znałeś. Oto kilka przykładów:
- Analityka: Dowiedz się, jak skuteczniej mierzyć przychody z kampanii online. Wskazówka kieruje cię do funkcji Revenue Attribution Analytics, która pomoże ci dostrzec kampanie generujące największe przychody.
- CDP: Popraw swój marketing wykorzystując odpowiednio danych o klientach. Poznaj najlepsze sposoby na ulepszenie doświadczenia klientów dzięki profilom 360° i usprawnienie komunikacji marketingowej.
- Social Media: Zobacz, jak tworzyć i wykorzystywać grupy odbiorców w procesach automatyzacji. Znajdź najbardziej efektywny sposób łączenia danych z różnych kanałów, aby dotrzeć do klientów o określonych zainteresowaniach.
- Checklista pomaga ci sprawdzić czy wykorzystujesz cały potencjał platformy i jej bogactwo funkcji dla osiągnięcia najlepszych wyników marketingowych.
Dostajesz to, za co zapłaciłeś – Platforma CDP, która daje satysfakcjonujące ROI
- Optymalnie wykorzystaj budżet marketingowy dzięki odpowiednio ukierunkowanym działaniom. Skup się tylko na tych, które mają realny wpływ na twoje ROI.
- Reaguj w czasie rzeczywistym na kampanie o niskiej efektywności. Eliminuj lub modyfikuj działania, które nie przynoszą wymiernych korzyści.
- Skup się na kreatywności i generowaniu ROI już w pierwszych dniach od wdrożenia CDP. Actionable Insights poprowadzą cię przez platformę.
- Codziennie stawaj się lepszym marketerem dzięki gotowej checkliście.
- Poznaj platformę SALESmanago CDXP krok po kroku dzięki prostym i skutecznym podpowiedziom.
- Odkrywaj nowe funkcje dzięki łatwym do zastosowania wskazówkom i trikom. Nie musisz być biegły w użyciu CDP, aby w pełni wykorzystać jej możliwości. Skorzystaj z naszej biblioteki marketingowego know-how i połącz ją ze swoją ekspercką wiedzą na temat biznesu.