Nasza najnowsza funkcjonalność, eCommerce Dashboard, agreguje dane z platform eCommerce oraz oprogramowania marketingowego i prezentuje je w jednym miejscu, w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jako, że umożliwia szybki przegląd wydajności sklepu internetowego, a także szczegółowe śledzenie różnych aspektów biznesu, stanowi niezwykle skuteczne, wielokanałowe narzędzie Growth Intelligence.
Google to za mało by skutecznie śledzić wydajność w eCommerce
Firmy eCommerce zazwyczaj wykorzystują zarówno platformy eCommerce, jak i oprogramowanie marketingowe. Jednak dane z tych dwóch źródeł mogą być czytane chaotycznie, bez właściwego ich zestawienia, co tworzy lukę w zrozumieniu zachowań klientów i ich ścieżek decyzyjnych. Bez kompleksowych danych w czasie rzeczywistym brakuje wglądu, który umożliwiłby firmom podejmowanie ugruntowanych decyzji. Aby wypełnić tę lukę i uzyskać holistyczne spojrzenie, marketerzy często korzystają z Menedżera tagów Google. Chociaż, platformy takie jak SALESmanago opierają się na innym modelu atrybucji. W Google Analytics przychody wygenerowane przez SALESmanago są monitorowane tylko wtedy, gdy ktoś wejdzie na stronę przez link z dodanym parametrem utm_source=salesmanago. Jednak klienci podejmują o wiele więcej działań, niż potrzebujesz zmierzyć! Różnice te są szczególnie widoczne w przypadku darmowej wersji Google Analytics.
Marketerzy to dostrzegają
Ponieważ sama ilość danych generowanych przez platformy eCommerce i oprogramowanie marketingowe przytłacza algorytmy produktów Google, marketerzy zaczęli zdawać sobie sprawę, że bez skonsolidowanego pakietu danych, podawanych w czasie rzeczywistym, błąkają się w ciemności:
- Tylko 58% marketerów twierdzi, że często udaje im się osiągnąć swoje cele marketingowe (Responsify)
- Jedynie 29% marketerów twierdzi, że nie miało żadnych problemów ani opóźnień w uzyskiwaniu wyników z automatycznych kampanii (VentureBeat)
Wnioski nasuwają się same. Gartner przewiduje, że do 2025 r. najpowszechniejszym sposobem korzystania z analiz będą tzw data stories, przy czym 75% z nich będzie generowanych automatycznie, nie zaś przez analityków.
Brzmi nieprawdopodobnie? My postawiliśmy już pierwsze kroki na tej drodze! Poznaj eCommerce Dashboard.
Popraw kontrolę z Growth Intelligence
Korzystanie z Dashboardów z przejrzyście zwizualizowanymi danymi z platform eCommerce i programów marketingowych pomaga wypełnić lukę między nimi i zminimalizować ryzyko nieprawidłowego powiązania wydarzeń w sklepie. Ułatwia to uzyskanie lepszej kontroli nad działaniami biznesowymi, zapewniając dostęp do danych na żywo, 24/7. Dzięki bardziej kompleksowemu wglądowi w sklep i jego działania możesz podejmować lepsze decyzje, równocześnie optymalizując strategie marketingowe, co prowadzi do większego zwrotu z inwestycji.
Czytelnie rozdzielone dane z platformy eCommerce i programu marketingowego, zwizualizowane w jednym miejscu.
Buduj lojalność, generuj przychody omnichannel
eCommerce Dashboard to potężna funkcjonalność dla marketerów, ponieważ pozwala identyfikować kluczowe obszary szans i maksymalizować wpływ ich działań. Czytelne wykresy zapewniają szybki przegląd wydajności różnych aspektów biznesu, w tym podgląd skuteczności działań nastawionych na budowanie lojalności. Ułatwia to optymalizację podejmowanych operacji. Szczegółowa atrybucja przychodów omnichannel zapewnia kompleksowy przegląd wyników różnych działań marketingowych. W połączeniu, narzędzia te pozwalają zarządzać budżetem marketingowym i stymulować rozwój firmy, co z kolei pomaga w osiągnięciu pozycji zaufanego partnera dla CEO w wypracowywaniu przychodów.
Czytelnie zróżnicowane źródła przychodów w formie wykresów atrybucji omnichannel
Wizualizuj dane jasno i czytelnie
Panel eCommerce Dashboard umożliwia łatwą wizualizację danych. Korzystając z różnych wykresów i innych elementów wizualnych w jednym interfejsie, można identyfikować wzorce, zależności i trendy znacznie szybciej niż w przypadku ręcznego porównywania danych z różnych źródeł.
Agreguj dane z platformy eCommerce i programów marketingowych
Celem, który przyświecał nam przy tworzeniu nowej funkcjonalności było umożliwienie Ci jak najpełniejszego wykorzystania Growth Intelligence do napędzania rozwoju firmy. eCommerce Dashboard to najlepsze rozwiązanie agregujące dane z platformy eCommerce z danymi marketingowymi w czasie rzeczywistym, w jednej dogodnej lokalizacji. To potężne narzędzie Growth Intelligence, zapewniające wgląd i dane potrzebne do maksymalizacji wpływu i stymulacji wzrostu.
Popraw kontrolę nad działaniami marketingowymi
Nasz eCommerce Dashboard wyświetla wszystkie najważniejsze dane w jednym miejscu — od sprzedaży, przez atrybucję przychodów, po wyniki digital marketingu. Prezentacja szczegółowej atrybucji przychodów w postaci przejrzystych wykresów pozwala zwiększyć efekty w każdym kanale. Możesz teraz zagłębić się w konkretne wskaźniki i zrozumieć powiązania w kampaniach omnichannel.
Korzystaj z podglądu wydajności live, 24/7
Zagregowane źródło danych w czasie rzeczywistym umożliwia szybsze rozwiązywanie problemów. Ponadto kompleksowy wgląd w dynamikę sklepu umożliwia podejmowanie bardziej świadomych decyzji. Dzięki intuicyjnemu Dashboardowi, przez cały czas będziesz mieć dostęp do szeregu aktualnych informacji, co pozwoli działać natychmiast i wyprzedzić konkurencję.
Błyskawicznie identyfikuj obszary wymagające uwagi
W większej skali, eCommerce Dashboard umożliwia podejmowanie bardziej świadomych decyzji strategicznych. Przyspiesza również podejmowanie takich decyzji, ponieważ możesz teraz błyskawicznie identyfikować najbardziej krytyczne wskaźniki wydajności, uzyskiwać dogłębną analizę swojego środowiska eCommerce, usprawniać schematy Workflow i lepiej rozdzielać zasoby.
Błyskawiczny podgląd wydajności sklepu, w czasie rzeczywistym, 24/7
Podsumowując
Nowy eCommerce Dashboard to praktyczne zastosowanie zasady Growth Intelligence. Nasza skumulowana wiedza umożliwiła nam skomponowanie optymalnego zestawu danych, umożliwiającego szybkie, świadome decyzje na poziomach:
- strategicznym,
- operacyjnym i
- codziennych działań wykonawczych
A wszystko po to, żeby umożliwić Ci skuteczne osiąganie celów marketingowych, z głową.