Nowa funkcjonalność: SALESmanago Marketing Automation oferuje centrum pobierania plików

Udostępnianie unikatowych treści to jeden z ważniejszych elementów Inbound Marketingu. Oferując potencjalnym klientom dostęp do różnego rodzaju materiałów jesteśmy wstanie skutecznie pozyskiwać nowe kontakty oraz edukować potencjalnych klientów. Jednakże, w tym celu potrzebne będzie narzędzie umożliwiające udostępnienie plików dopiero po podaniu określonych danych.

W celu skutecznego pozyskiwania nowych kontaktów musimy pamiętać aby oferowana przez nas rzecz stanowiła dla użytkownika konkretną wartość, która skłoni go do pozostawienia swoich danych w zamian. Ważnym dla skuteczności naszych działań jest zbilansowanie tego o co prosimy do tego co chcemy dać. Jeśli damy za mało lub za dużo to osiągniemy gorsze rezultaty i to zarówno ilościowe jak i jakościowe. Druga kwestia to skuteczny mechanizm udostępniający pliki po podaniu odpowiednich danych oraz umożliwiający połączenie tych informacji z całym procesem marketingowo-sprzedażowym.

Takie wymagania spełnia nowy moduł systemu SALESmanago Marketing Automation, czyli Centrum pobierania. Dzięki nowej funkcjonalności w zaledwie kilku krokach możemy przygotować repozytorium udostępniające pliki w dowolnym miejscu strony internetowej firmy. Dodatkowo, każdy użytkownik uzyskujący dostęp do plików jest automatycznie:

• dodawany do bazy CRM;

• identyfikowany i monitorowany online;

• odpowiednio oznaczany, co pozwala na:

o przyznawanie scoringu;

o uruchamianie automatycznych wysyłek;

o segmentację;

o wywoływanie alertów i powiadomień dla działu sprzedaży.

Tworzenie centrum pobierania zaczynami od uruchomienia odpowiedniej opcji: Komunikacja-> Repozytorium-> Centrum Pobierania.

Następnie używamy opcji „dodaj plik” i przechodzimy do tworzenia nowego centrum pobierania.

Krok 1. Podstawowe parametry

Na początku określamy klika podstawowych parametrów:

• nazwa(1) – na potrzeby użytku wewnątrz systemu SALESmanago;

• właściciel(2) – jeśli nowy kontakt pobierze plik zostanie automatycznie przypisany do tego właściciela;

• tagi(3) – podajemy jak ma zostać oznaczony kontakt pobierający plik;

• grupa(4) – centra/pliki możemy przypisywać do grup, aby uporządkować zawartość systemu.

Krok 2. Formularz dostępu do plików

Decydujemy jakie informacje chcemy pobrać od użytkownika i jak ma wyglądać formularz dostępu do pliku. Obecnie możemy ustawić pola: Nazwa, adres e-mail oraz przycisk zapisu. Minimalnie musimy użyć pola e-mail oraz przycisku zapisu .

Efekt:

Krok 3. Dodawanie plików do repozytorium

Następnie dodajemy pliki do repozytorium, które będzie można pobrać. W tym celu używamy przycisku „dodaj plik”. Następnie wybieramy pliki, które już znajdują się w repozytorium systemu lub wgrywamy dodatkowe. Pliki, które możemy wykorzystać muszą zostać dodane do repozytorium w kategorii „Centrum pobierania”.

Krok 4. Przygotowanie centrum pobierania plików

Kolejny krok to przygotowanie wyglądu miejsca, z którego będzie można pobrać bezpośrednio pliki. Na tym etapie możemy również wybrać czy chcemy potwierdzać podany przez użytkownika adres e-mail. Jeśli tak, to należy zaznaczyć opcję „Pozwól pobrać plik tylko po potwierdzeniu adresu email”. Jeśli wybierzemy tą możliwość to pojawią się nam dwa okna do uzupełnienia „treść potwierdzenia” oraz „treść po potwierdzeniu”. W pierwszym z nich umieszczamy komunikat, który wyświetli się zaraz po podaniu i zatwierdzeniu danych użytkownika. Równocześnie system wyśle mail potwierdzający, który po kliknięciu w jego treść odeśle użytkownika bezpośrednio do plików (jeśli zrezygnujemy z potwierdzenia to uzupełniamy tylko pole z listą plików). Co ważne podobnie jak w przypadku modułu do zarządzania wydarzeniami, również w tym wypadku możemy przygotować dowolny wygląd graficzny wykorzystując style CSS. Po zakończeniu edycji klikamy przycisk „Dodaj”.

Efekt:

Krok 5. Umieszczenie pobierania pliku/plików na stronie

Ostatni standardowy krok to umieszczenie przygotowanego przez nas centrum pobierania na stronę WWW. Zależnie od potrzeb miejsce, z którego będzie można pobrać pliki może być całą stroną internetową lub jedynie jej częścią umieszczoną za pomocą ramki(iframe). W każdym bądź razie po zatwierdzeniu przyciskiem „Dodaj” zostaniemy przeniesieni na zakładkę centrum pobierania i zobaczymy listę dostępnych repozytoriów. Wybieram to, które chcemy umieścić i używamy opcji „generuj kod”.

W następnym oknie określamy wymiary ramki i kopiujemy gotowy kod na naszą stronę internetową. Od tej pory cały mechanizm jest dostępny online dla odwiedzających naszą stronę WWW.

Krok dodatkowy: Wiadomość potwierdzająca

Jeśli zaznaczyliśmy opcję „Pozwól pobrać plik tylko po potwierdzeniu adresu email”. Wtedy należy jeszcze określić nadawcę, temat i treść maila wysyłanego w celu potwierdzenia podanych danych.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]