[Nowa Funkcjonalność] Program lojalnościowy dla sklepu internetowego – zwiększ LTV klientów, wykorzystując dane z programu lojalnościowego do segmentacji, grywalizacji, nagradzania i prowadzenia wielokanałowej komunikacji przy użyciu workflow

 
 

Pozyskanie nowego klienta kosztuje od 5 do 25 razy więcej (Harvard Business Review) niż utrzymanie obecnego, dlatego coraz więcej firm B2C decyduje się na wdrażanie programów lojalnościowych. Ich implementacja wydaje się być dobrym podejściem, gdyż według badań Accenture, klienci zaangażowani w programy lojalnościowe nie tylko zostają, ale każdego roku wydają więcej o 12-18%. Dlatego, SALESmanago wprowadza własny Program Lojalnościowy dedykowany dla firm B2C i sklepów internetowych.

 

Cyfrowe saturacja zwiększa koszty pozyskiwania nowych klientów, jednak możesz z łatwością poradzić sobie z tym wyzwaniem, wdrażając Loyalty Management Program dla swoich klientów

 

Rynek E-Commerce coraz bardziej jest zatłoczony, a klienci są coraz mniej lojalni wobec marek. Dlatego pozyskanie nowego klienta może kosztować od 5 do 25 razy więcej (Harvard Business Review) niż utrzymanie obecnego. Wdrożenie programu lojalnościowego jest skutecznym sposobem na sprostanie temu wyzwaniu. Kilka różnych badań wykazało bardzo pozytywny wpływ wprowadzenia programów lojalnościowych w sklepach internetowych na utrzymanie klientów.

 
  • Średnia wielkość zamówień zwiększa się nawet o 319% (E-Commerce Incentives Case Study, 2019), 
  • Częstotliwość odwiedzin generowana przez powracających klientów wzrasta o 35% (Thanx, 2017),
  • Klienci zaangażowani w program lojalnościowy w E-Commerce wydają co roku więcej o 12-18% (Accenture, 2017).

SALESmanago Loyalty Management pozwala na wykorzystanie pełnego zakresu danych z profilu klienta 360 ° do tworzenia  programów grywalizacji i nagród

 

Kilka informacji wskazujących na najważniejsze możliwości,  jakie daje nowa funkcjonalność SALESmanago Loyalty Management:

 
  • Stwórz w 5 minut działający program lojalnościowy dla klientów swojego sklepu internetowego, korzystając z naszego unikalnego i przyjaznego dla użytkownika kreatora, który pomoże Ci skonfigurować różne poziomy członkostwa bez dodatkowego kodowania czy wsparcia IT. 
  • Angażuj i zwiększaj retencję oraz LTV swoich klientów dzięki wysoce konfigurowalnym programom lojalnościowym, płynnie zintegrowanym ze wszystkimi danymi CDP oraz umożliwiającym prowadzenie automatycznej, wielokanałowej komunikacji.
  • Twórz własne programy grywalizacji i nagród, aby skutecznie wspierać cykl zakupowy klienta.
  • Wyjdź poza transakcje podczas tworzenia programu lojalnościowego i wykorzystaj dane o zachowaniu klientów, takie jak działania na stronie internetowej oraz wszystkie monitorowane przez CDP zachowania, takie jak otwarcie wiadomości e-mail, wypełnienie formularza, przeczytanie artykułu, itp.  
  • Wykorzystaj dane z programu lojalnościowego w zaawansowanych, wielokanałowych workflow, aby stworzyć unikalne doświadczenia zakupowe klientów i zwiększyć ich zaangażowanie oraz przychody generowane z twoich  kampanii marketingowych.
  • Analizuj skuteczność programu lojalnościowego, mierząc postępy klientów na różnych poziomach programu oraz jak różne segmenty klientów zdefiniowane w programie lojalnościowym wpływają na Twoje ogólne przychody.
 

Kilka prostych przykładów programów grywalizacji i nagradzania, możliwych do ustawienia przy użyciu Programu Lojalnościowego SALESmanago wykorzystując dane transakcyjne i behawioralne

 
  • Nagradzaj klientów za zaangażowanie w online – dodawaj punkty za odwiedzenie Twojej strony internetowej, przeczytanie newslettera, a nawet kliknięcie „Lubię to” na stronach produktowych! Dowolnie zdefiniuj wszystkie czynności, za które klienci mogą zdobyć dodatkowe punkty. W tym celu wykorzystaj nieograniczone możliwości dostępne w procesach automatyzacji.  
  • Zachęcaj klientów do regularnego robienia zakupów – ustawianie wygasania punktów jest skutecznym sposobem zachęcania klientów do regularnych zakupów. Jeśli nie dokonują wielokrotnie zakupów, schodzą na niższy poziom w programie lojalnościowym i tracą pożądane korzyści.
  • Dodatkowe rabaty w zamian za zebrane punkty – pozwól klientom zbierać punkty w oparciu o zróżnicowane działania i stwórz zaawansowany program, który umożliwi im wymianę punktów na prezenty lub rabaty. Dzięki temu będą mogli nabyć produkty, których naprawdę chcą, bez obniżania postrzeganej ich wartości.
  • Świętuj urodziny – zaskakuj swoich klientów i złóż im życzenia urodzinowe w postaci dedykowanej kartki urodzinowej wysłanej jako e-mail 1 do 1 z dodatkowymi punktami w programie lojalnościowym w prezencie. 
  • Określ niestandardowe warunki gromadzenia punktów dla swoich klientów na podstawie nietypowych zakupów – stwórz zaawansowane programy, w których zachęcisz klientów do większych wydatków, dając im w zamian za wyższą wartość zakupów dodatkowe punkty.

marketing automation

marketing automation

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]