[Nowa Funkcjonalność] Predykcja zakupów, CLV i churnu klienta – nowa zaawansowana analityka Twojej bazy kontaktów oparta na algorytmach AI & Machine Learning

 
 

Wykorzystaj nowy wymiar analityki w swojej strategii komunikacyjnej i przeprowadź kampanie marketingowe oraz proces automatyzacji w oparciu o predykcje naszego AI & Machine Learning engine. Zwiększ retencję klientów i ich lifetime value przewidując ich następne zakupy lub ich churn i wysyłaj perfekcyjnie dopasowane oferty we właściwym czasie i właściwym kanałem oferującym największą szansę konwersji.

 

Predykcja zakupów, CLV i churnu klienta

 
  • Analizuj wartość życiową (CLV) każdego pojedynczego klienta oraz prawdopodobieństwo dokonania ponownego zakupu lub jego churnu.
  • Zidentyfikuj wzorce behawioralne i transakcyjne klientów w Twoim sklepie, by poznać jaka jest częstotliwość dokonywania przez nich zakupów, średnia wartość zakupów oraz średnie CLV dla wszystkich klientów. Wykorzystaj te informacje do przewidywania przyszłych aktywności kontaktów. 
  • Segmentuj bazę kontaktów pod względem stopnia prawdopodobieństwa wystąpienia zakupu i churnu. Określ, które kontakty są chętne do dokonania zakupu lub do których należy wysłać specjalną ofertę np. w celu ich aktywizacji i zachęcenia do powrotu. 
  • Kieruj dedykowane akcje marketingowych bezpośrednio do każdego klienta poprzez kampanie utworzone w workflow lub regułach automatyzacji na podstawie analizy prawdopodobieństwa zakupu i churnu (np. kontaktów z niskim prawdopodobieństwem wystąpienia zakupu)
  • Analizuj najlepsze kanały komunikacji zawierająca najwyższy stopień prawdopodobieństwa dokonania zakupu z danego źródła, w celu dotarcia z najlepszą ofertą do odpowiedniej grupy kontaktów przy użyciu najlepszego kanału komunikacji.
 

Jak działają predykcje w systemie SALESmanago?

 

System zbiera dane na temat wszystkich transakcji indywidualnego klienta i determinuje:

  • czas pomiędzy zakupami
  • średnią wartość zakupów
  • czas pierwszej i kolejnych zakupów
  • źródło konwersji (użyty kanał komunikacji)

Na tej podstawie budowane są predykcje kolejnego zakupu, churnu i najodpowiedniejszego kanału komunikacji. Podobna analiza zostaje przeprowadzona dla całej twojej bazy klientów. To pozwala ci zobaczyć wartości wszystkich średnich zmiennych dla wszystkich swoich klientów – jakie jest średnie CLV, koszt zamówienia i ilość zakupów.

Indywidualne predykcje pozwalają na segmentację całej bazy w zależności od poszukiwanej wartości (względem zależności prawdopodobieństwa zakupu od churnu). Dodatkowo, możesz zobaczyć, który z kanałów jest najlepszy w konwersji (np. SMS, search engines bądź bannery).

 

Wykorzystaj predykcje w swoich kampaniach marketingowych

 

Mając już predykcje na poziomie indywidualnego klienta, system segmentuje klientów w dwóch wymiarach – według szansy zakupu i churnu. Bazując na tym możesz zastosować:

  • targeting kampanii – możesz wybrać konkretnych użytkowników o, np. dużym prawdopodobieństwie churnu i niskim prawdopodobieństwie zakupu aby zadedykować im konkretne działania marketingowe w celu wywołania odpowiednich reakcji. Takie segmenty znacznie pomagają w planowaniu kampanii.
  • procesy automatyczne jako warunki – możesz ustawić konkretne warunki w swoim workflow lub rule, aby konkretne działania były wykonywane tylko względem klientów o, np. wysokim prawdopodobieństwu churnu.

Marketing Automation

Marketing Automation

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]