Dynamiczne segmenty to zaawansowane narzędzie pozwalające na tworzenie i aktualizowanie w czasie rzeczywistym grup kontaktów spełniających w wybranym momencie rozbudowany zestaw kryteriów obejmujący dane CRM, behawioralne i transakcyjne.
Dynamiczne segmenty pozwalają na:
- wykorzystanie szczegółowych danych na temat: źródeł wizyt, szczegółów transakcji, źródeł transakcji, statystyk transakcji,
- swobodne łączenie różnych kryteriów w celu kierowania kampanii do określonych grup użytkowników bez użycia zewnętrznych systemów BI lub wsparcia IT,
- bieżące sprawdzanie liczby użytkowników spełniających dane kryteria,
- analizy jak rozmiary dynamicznych segmentów zmieniają się w czasie.
Jak to działa?
Kreator dynamicznych segmentów pozwala łączyć ze sobą w dowolny sposób elementy określające:
- źródła wizyt (UTM, referral, search, reklama, e-mail, bezpośrednio),
- dane o transakcjach (produkty, kwoty, daty),
- źródła transakcji,
- statystyki transakcji (wydana kwota, ilość transakcji w czasie).
Można użyć dowolnej ilości kryteriów i łączyć je ze sobą poprzez stosowanie łączników i/lub.
Po zapisaniu kryteriów system analizuje zebrane na koncie dane i przelicza ilość kontaktów spełniających wskazane kryteria zwracając natychmiast wynik.
Przeliczenia ilości kontaktów w dynamicznym segmencie mogą być wykonywane ad hoc albo automatycznie, w momencie wysyłki kampanii lub uruchamiania reguły automatyzacji kierowanej dla wybranego segmentu użytkowników.
Jak możesz wykorzystać Dynamiczne Segmenty?
Up-selling
Kampania z nowościami produktowymi od określonego producenta – dynamiczny segment zawiera wszystkie kontakty, które kupiły produkty producenta X za kwotę powyżej 300 zł w przeciągu ostatnich 6 miesięcy. Kampania e-mail informuje o nowościach w ofercie od tego producenta.
Program lojalnościowy
Automatyczne wiadomości dla osób, które osiągają kolejne progi wydatków – dynamiczne segmenty zawierają kontakty, które niezależnie od ilości transakcji, wydały określone kwoty (poniżej 100 zł, 100 zł, 500 zł, 1000 zł). System wysyła wiadomości zachęcające do kolejnych zakupów celem uzyskania wyższej rangi klienta i większych rabatów na zakupy.
Zmniejszenie kosztu konwersji
Kampania zachęcająca osoby kupujące po przejściu z reklam do zakupów ze źródeł własnych – dynamiczny segment zawiera kontakty, które dokonały zamówień wyłącznie po przejściu ze źródeł płatnych i nie kupiły nic po przejściu bezpośrednim lub z e-maili.Zamieszczanie w treści newslettera kodu rabatowego na zakupy wyłącznie osobom z tego segmentu.
Cross-selling
Rekomendacje produktów komplementarnych – dynamiczny segment zawiera osoby, które kupiły określony produkt w ciągu ostatniego miesiąca. Kampania e-mail i reklamy na FB informują o zestawach akcesoriów dostępnych do tego produktu, których klient jeszcze nie kupił.
Zobacz krótkie wideo, które prezentujące Dynamiczne Segmenty