Wraz z pojawieniem się nowej funkcji w systemie SALESmanago, zmieniło się oblicze newsletterów oraz procesu ich tworzenia. Dzięki wykorzystaniu kanałów RSS w szablonie wiadomości e-mail, tworzone automatycznie komunikaty są zawsze aktualne. Od dzisiaj mało dynamiczne tradycyjne newsletter’y zmieniają się nie do poznania.
Nowe możliwości pozwalają na dołączanie do treści Newsletter’u informacji pochodzących z kanału RSS. Co więcej możemy zdecydować ile najnowszych wpisów dołączymy i jakie to będą informację. Dynamicznie możemy korzystać z takich wiadomości jak:
- Tytuł;
- Opis;
- Link do wpisu;
- Data dodania wpisu;
- Autor;
- Zawartość wpisu.
Dodatkowo wybieramy ile ostatnich wpisów ma być wyświetlone w newsletterze.
Następną różnicą pomiędzy standardowym narzędziem a nowym rozwiązaniem jest możliwość dokładnego określenia czasu wysyłki. Możemy ustawić następujące momenty nadania:
- wysyłkę po aktywności kontaktu np.: wizyta na stronie, kliknięcie w mail etc.;
- wysyłkę cykliczną;
- wysyłkę po dodaniu nowego wpisu do kanału RSS.
Nowa funkcjonalność oznacza zaoszczędzany czas. Wystarczy jednorazowo stworzyć szablon wiadomości zawierający czytnik RSS i za każdym razem, przed wysyłką, będą zaciągane najnowsze wpisy. Przez co klient otrzyma zawsze aktualny newsletter i do tego w najlepszej dla niego chwili. Oczywiście nie cały newsletter musi bazować na treściach pochodzących z RSS. Możemy zastosować technikę mieszaną i tylko część informacji automatycznie aktualizować. Zależnie od potrzeb możemy dobrać ilość informacji pochodzących z RSS w standardowym newsletterze.
Przykładowe zastosowanie:
W firmie X prowadzimy blog, który automatycznie generuje RSS i co jakiś czas wysyłamy nowe wpisy, w newsletterze, do naszych czytelników. Tworzymy więc, w systemie SALESmanago, szablon newslettera zawierający pola RSS i ustawiamy wysyłkę tak, aby do naszych czytelników trafiał każdy nowy wpis w dniu jego publikacji. Od tej pory system automatycznie pobierze nowe treści z kanału RSS i wyśle do odbiorców w formie newsletter’a.
Prosta wiadomość email zawierająca tekst automatycznie pobrany z RSS:
Nowe rozwiązanie można przetestować w ramach systemu SALESmanago Marketing Automation. Rejestracji na bezpłatny okres testowy można dokonać tutaj.