Rozpoczęcie pracy z systemem Marketing Automation jest bardzo proste. Uruchomienie systemu i skonfigurowanie podstawowych reguł zajmuje ok 3-5 h.
- Zacznij wysyłać swoje Newslettery i Mailingi z SALESmanago – dzięki temu rozpoczniesz monitorować Twoich klientów i potencjalnych klientów. Dowiesz się kiedy odwiedzają Twoją stronę i czego na niej poszukują.
- Panel wizyt klientów w SALESmanago – zaloguj się codziennie do systemu aby zobaczyć, kto w ostatnim czasie odwiedził Twoją stronę www i czym był zainteresowany. Możesz wykorzystać te informację do akcji sprzedażowej.
- Welcome Message – przygotuj e-mail, który będzie wysyłany automatycznie do każdej osoby, która po raz pierwszy pojawia się na Twojej stronie www. W takim e-mailu powitasz osobę, przedstawisz ofertę.
- Alerty sprzedażowe – ustaw powiadomienia na Twojego e-maila o wizytach kluczowych klientów na Twojej stronie, dzięki temu Twój dział sprzedaży nie ominie najlepszych szans sprzedażowych
- Utwórz automatyczną ofertę na najważniejszą usługę – wybierz najważniejszą Twoim zdaniem usługę w Twojej ofercie i przygotuj e-mail z ofertą poszerzającą informację, które masz na stronie www. Następnie ustaw regułę wysyłania oferty: „Jeśli osoba spędzi na podstronach związanych z ofertą dłużej niż 2 min, wyślij poszerzoną ofertę za 24 h”
- Stwórz automatyczny program „dojrzewania leadów” – to przygotowany cykl wiadomości, które wysyłane są automatycznie do zidentyfikowanego potencjalnego klienta. Wykorzystujemy te możliwość dla klientów SALESmanago. Osoba, która zarejestruje się w systemie dostaje cykl wiadomości:
1 dnia: Ogólna informacja o systemie SALESmanago
2 dnia: Porównanie funkcjonalności Email Marketing i CRM
3 dnia: Zaproszenie na szkolenie Online z Product Managerem
Taki program można wysyłać automatycznie. Może to zrobić również każdy sprzedawca dodając ręcznie program na karcie kontaktu w systemie. To najprostszy przykład w jaki dział marketingu zaczyna współpracować z działem sprzedaży. Dział marketingu tworzy program i udostępnia go sprzedawcom żeby za jego pomocą obsługiwali swoich klientów. Korzystanie z takich programów drastycznie zwiększa konwersję sprzedaży i obniża koszt pozyskania klienta.