Najlepsze wtyczki do Visual Studio Code

VSC

Jaki edytor tekstu wybrać? Jest to pytanie, które często pojawia się na forach dotyczących programowania. Niekwestionowanym królem wśród darmowego oprogramowania bez wątpienia jest Visual Studio Code.
Dzięki ogromnej ilości wtyczek, rozszerzeń oraz łatwości dostosowania programu do swoich potrzeb korzystanie z VSC jest łatwe i intuicyjne.
W tym wpisie chciałbym wam przedstawić kilka porad oraz rozszerzeń związanych z moim ulubionym edytorem tekstu: Visual Studio Code.

#1 GitLens

Chyba każdy z programistów (jeżeli jeszcze nie, to na pewno zacznie) używa systemu kontroli wersji. Jeżeli chcecie przyspieszyć swoją pracę z Gitem w VSC idealnym dodatkiem jest właśnie GitLens, który na obecną chwilę ma pond 14 milionów pobrań.

Git Lens

Dzięki temu rozszerzeniu, w łatwy sposób można sprawdzić, kto edytował dany plik, kiedy to zrobił i jak nazwał swój commit.

Git Lens

Jeżeli zostały wprowadzone jakieś zmiany w stosunku do poprzedniej wersji, możemy z łatwością porównać obie wersje klikając w odpowiedni przycisk.

Git Lens

Bardzo wygodną opcją jest również sprawdzanie bezpośrednio w VSCode poprzednich wersji commitów. Jest to dostępne w menu na górze.

Git Lens

W panelu po lewej stronie możemy również podejrzeć co działo się na naszym repozytorium, jakie branche zostały utworzone i co było commitowane.

Git Lens

#2 Live Server

Jeżeli nie uruchamiamy dużego projektu z Gulpem i BrowserSync, a jedynie mały projekt do którego potrzebujemy podglądu strony w przeglądarce, Live Server jest bardzo przydatną wtyczką.

Live Server

Wystarczy otworzyć swój projekt i kliknąć ‘Go Live’ aby uruchomić serwer, który będzie nasłuchiwał na zmiany w plikach w naszym edytorze.

Live Server

#3 Bracket Pair Colorizer 2

Małe, bardzo przydatne narzędzie które pokoloruje nam odpowiednie zamykające i otwierające nawiasy. Tylko tyle i aż tyle.

Bracket Pair Colorizer

Dzięki tej wtyczce uda nam się dużo łatwiej i szybciej znaleźć ewentualne błędy w zagnieżdżeniach oraz szybciej je wyeliminować.

Bracket Pair Colorizer

#4 Setting Sync

Jest to kolejna niepozorna wtyczka która ma fantastyczną funkcjonalność. Masz swój ulubiony zestaw ikon, kolorów tematów, skrótów klawiszowych, snippetów czy w końcu ustawienia VSCode a do tego dwa komputery w domu, komputer w pracy, wirtualną maszynę i nie chcesz ręcznie ustawiać tych wszystkich rzeczy? Setting Sync pozwala synchronizować te wszystkie ustawienia przy pomocy GitHub Gist.

Setting Sync

#5 Beautify

Beautify pozwala na uporządkowanie kodu za pomocą jednej kombinacji klawiszy. Można dodatkowo zaznaczyć tylko część kodu i sformatować tylko ją w wybranym przez siebie języku. Beautify pozwala na formatowanie javascriptu, plików JSON, CSS, Sass i oczywiście HTML.

Beautify

#6 Andromeda Theme

Jeden z moich ulubionych tematów kolorystycznych. Jeżeli lubisz zróżnicowane, jaskrawe kolory w plikach JS, polecam ten temat.

Andromeda

#7 Zmiana formatowania pliku

Jeżeli piszecie coś w WordPressie, i tworzycie kolejny plik szablonu, który jest zapisany jako single-post-mypage.php, ale uzupełniacie środek treścią w HTML lub piszecie jakiś mały skrypt w JS, formatowanie tekstu, podpowiedzi Emmeta oraz zaznaczanie początkowych oraz końcowych tagów html nie działa poprawnie. Żeby to zmienić trzeba ustawić tryb języka w dolnym prawym rogu na HTML. Oczywiście jeżeli piszemy funkcje w PHP wracamy spowrotem do formatowania PHP.

Formatowanie pliku

Marcin Olszewski
Front - End Developer

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]