Najlepsze wtyczki do Visual Studio Code

VSC

Jaki edytor tekstu wybrać? Jest to pytanie, które często pojawia się na forach dotyczących programowania. Niekwestionowanym królem wśród darmowego oprogramowania bez wątpienia jest Visual Studio Code.
Dzięki ogromnej ilości wtyczek, rozszerzeń oraz łatwości dostosowania programu do swoich potrzeb korzystanie z VSC jest łatwe i intuicyjne.
W tym wpisie chciałbym wam przedstawić kilka porad oraz rozszerzeń związanych z moim ulubionym edytorem tekstu: Visual Studio Code.

#1 GitLens

Chyba każdy z programistów (jeżeli jeszcze nie, to na pewno zacznie) używa systemu kontroli wersji. Jeżeli chcecie przyspieszyć swoją pracę z Gitem w VSC idealnym dodatkiem jest właśnie GitLens, który na obecną chwilę ma pond 14 milionów pobrań.

Git Lens

Dzięki temu rozszerzeniu, w łatwy sposób można sprawdzić, kto edytował dany plik, kiedy to zrobił i jak nazwał swój commit.

Git Lens

Jeżeli zostały wprowadzone jakieś zmiany w stosunku do poprzedniej wersji, możemy z łatwością porównać obie wersje klikając w odpowiedni przycisk.

Git Lens

Bardzo wygodną opcją jest również sprawdzanie bezpośrednio w VSCode poprzednich wersji commitów. Jest to dostępne w menu na górze.

Git Lens

W panelu po lewej stronie możemy również podejrzeć co działo się na naszym repozytorium, jakie branche zostały utworzone i co było commitowane.

Git Lens

#2 Live Server

Jeżeli nie uruchamiamy dużego projektu z Gulpem i BrowserSync, a jedynie mały projekt do którego potrzebujemy podglądu strony w przeglądarce, Live Server jest bardzo przydatną wtyczką.

Live Server

Wystarczy otworzyć swój projekt i kliknąć ‘Go Live’ aby uruchomić serwer, który będzie nasłuchiwał na zmiany w plikach w naszym edytorze.

Live Server

#3 Bracket Pair Colorizer 2

Małe, bardzo przydatne narzędzie które pokoloruje nam odpowiednie zamykające i otwierające nawiasy. Tylko tyle i aż tyle.

Bracket Pair Colorizer

Dzięki tej wtyczce uda nam się dużo łatwiej i szybciej znaleźć ewentualne błędy w zagnieżdżeniach oraz szybciej je wyeliminować.

Bracket Pair Colorizer

#4 Setting Sync

Jest to kolejna niepozorna wtyczka która ma fantastyczną funkcjonalność. Masz swój ulubiony zestaw ikon, kolorów tematów, skrótów klawiszowych, snippetów czy w końcu ustawienia VSCode a do tego dwa komputery w domu, komputer w pracy, wirtualną maszynę i nie chcesz ręcznie ustawiać tych wszystkich rzeczy? Setting Sync pozwala synchronizować te wszystkie ustawienia przy pomocy GitHub Gist.

Setting Sync

#5 Beautify

Beautify pozwala na uporządkowanie kodu za pomocą jednej kombinacji klawiszy. Można dodatkowo zaznaczyć tylko część kodu i sformatować tylko ją w wybranym przez siebie języku. Beautify pozwala na formatowanie javascriptu, plików JSON, CSS, Sass i oczywiście HTML.

Beautify

#6 Andromeda Theme

Jeden z moich ulubionych tematów kolorystycznych. Jeżeli lubisz zróżnicowane, jaskrawe kolory w plikach JS, polecam ten temat.

Andromeda

#7 Zmiana formatowania pliku

Jeżeli piszecie coś w WordPressie, i tworzycie kolejny plik szablonu, który jest zapisany jako single-post-mypage.php, ale uzupełniacie środek treścią w HTML lub piszecie jakiś mały skrypt w JS, formatowanie tekstu, podpowiedzi Emmeta oraz zaznaczanie początkowych oraz końcowych tagów html nie działa poprawnie. Żeby to zmienić trzeba ustawić tryb języka w dolnym prawym rogu na HTML. Oczywiście jeżeli piszemy funkcje w PHP wracamy spowrotem do formatowania PHP.

Formatowanie pliku

Marcin Olszewski
Front - End Developer

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]