Gleanster, czołowa amerykańska firma analityczna zajmująca się rynkiem technologii do marketingu, szacuje, że w 2012 roku rynek systemów marketing automation wzrósł pomiędzy 25 – 30 %.W Polsce rynek marketing automation reprezentowany jest przez SALESmanago (www.salesmanago.pl) , któryw ciągu minionego roku został wybrany przez działy marketingu w ponad 400 firmach.
Marketing Automation jest definiowany przez Gleanster jako sposób na przejście z masowej komunikacji do personalizowanych automatyzowanych dialogów z poszczególnymi kontaktami i segmentami kontaktów. Z opublikowanego ostatnio raportu Gleanster „The New Rules of Digital Engagement for 2013” wynika, że pomimo tego, że ponad 80% marketingowców wciąż stosuje masową komunikację do swoich klientów i potencjalnych klientów to pojawia się mocna grupa stanowiąca ok. 23% marketingowców, która zaczyna stosować personalizowaną komunikację e-mail marketing i segmentację opartą o sygnały sprzedażowe i behawioralne pochodzące z systemów marketing automation.
– Marketing Automation to rewolucyjna technologia, która zmienia sposób w jaki pracuje dział marketingu czyniąc go odpowiedzialnym za wzrost sprzedaży i za wzrost wartości przedsiębiorstwa. W Marketing Automation każdy marketingowiec może opracowywać i optymalizować procesy marketingowe, które pomagają zwiększać sprzedaż. – mówi Grzegorz Błażewicz, współtwórca SALESmanago pierwszego polskiego i jednego z pierwszych europejskich systemów Marketing Automation.
Marketing Automation jest najbardziej popularne wśród najlepszych działów marketingu (definiowanych przez Gleanster jako Top Performers), które są skłonne wykorzystywać narzędzi do automatyzacji 4 razy częściej niż reszta działów marketingu. Marketing Automation jest wykorzystywane do tworzenia automatycznych programów segmentacji klientów i kontaktów oraz do tworzenia automatycznych personalizowanych kampanii marketingowo sprzedażowych.
Więcej informacji i raport na stronie Gleanster (www.gleanster.com)
Gleanster niedawno opisał w swoim raporcie również SALESmanago – pierwszy polski system klasy marketing automation i zamieścił go na liście najważniejszych na świecie systemów tego typu jako jednego z pierwszych w Europie systemów Marketing Automation. http://www.gleanster.com/solutions/salesmanago