Na mój numer telefonu to trzeba sobie zasłużyć.

Operator dialing a phone numberPotencjalny Klient z dużym portfelem jest jak panna na wydaniu. Taka z dobrego domu i o anielskiej urodzie. Każdy chce ją zdobyć. Wszyscy o niej marzą. Jednak ona nie każdemu chce zostawić swój numer telefonu lub jakikolwiek inny kontakt do siebie. Nie każdego przyjmie do znajomych na fejsie. Numer otrzymają wybrańcy, a zaproszenie na spotkanie TEN jedyny.

Dzisiejsze dylematy działów sprzedaży i działów marketingu często skupiają się na kreowaniu sposobów dotarcia do nowych Klientów.  Czasami mam wrażenie, że starają się dotrzeć do jak największej liczby osób kosztem jakości samego dotarcia. Internet daje nam możliwość szybkiego dotarcia do ogromnych grup osób. Dla biznesu to znakomita szansa na szybki wzrost. Warto z niego korzystać. Jednak jak ze wszystkim tu również należy działać z rozwagą.

Na jednej z konferencji usłyszałem, że IT i marketing są jak młode, głodne pelikany. Niezależnie ile wrzucisz to i tak domagają się więcej. Gdy patrzę na działania marketingowe w sieci to uświadamiam sobie jak trafne jest stwierdzenie. Na większość kreacji reklamowych w sieci patrzę z dużym zaskoczeniem. Ciągle zastanawiam się dlaczego miałbym w to „wejść”.  Jeśli odpowiedź jest „dla niczego”  to znaczy, że pieniądze były źle wydane. I właśnie tych źle wydanych pieniędzy jest cała masa. Jeśli CTR Twojej kampanii wyniósł 0,12% to znaczy, że 99,88% pieniędzy zostało przepalone. No chyba, ze rozliczasz się za „kliki”. Wtedy stracił kto inny.

Wymiana danych w sieci pozwala śledzić człowieka i serwować mu dowolny komunikat marketingowy. Czasami klikamy w śledzące nas banery, a innym razem nas one odstraszają.

  • Co decyduje o wejściu w interakcje?
  • Dlaczego coraz mniej użytkowników to robi?
  • Jak wyróżnić się spośród zlewu informacji?

To (między innymi) na te pytania trzeba sobie odpowiedzieć zanim rozpoczniemy ściganie potencjalnych Klientów.

Rozmawiając z osobami reprezentującymi działy marketingu coraz częściej głównym tematem są lead’y sprzedażowe, a nie budowanie zasięgu czy działania budujące markę. Do tego, żeby użytkownik był lead’em musimy mieć do niego kontakt. Najczęściej jest to mail lub numer telefonu. Najchętniej jeno i drugie.

  • Kiedy TY ostatnio zostawiłaś/eś kontakt do siebie w jakimś sklepie?
  • Dlaczego to zrobiłaś/eś?

Być może dlatego, że ten przykładowy sklep sobie na to zasłużył. Prawdopodobnie zaoferował coś na czym Ci zależało. Coś co było relatywnie dużą wartością dla Ciebie. Twoi Klienci działają tak samo. Pamiętając o tym, że relatywnie duża wartość musi być coraz wyższa, ponieważ Klient jest coraz bardziej świadomy tego po co Ci jego dane. Nikt nie lubi niechcianej poczty czy upierdliwego telefonu od agenta call center. Jednocześnie większość z nas lubi otrzymać właściwą informację we właściwym czasie. Np. ofertę ubezpieczenia turystycznego tuż przed zimowymi feriami. Najlepiej jeśli już zamówiłem wyjazd do Austrii na narty lub od kilku dni szukam właściwego kurortu.

Przykład dobrze zaprojektowanej kampanii: jeśli kupiłem bilet lotniczy do Paryża to warto zaproponować mi hotel lub wypożyczalnie samochodów.

Przykład źle zaprojektowanej kampanii: jeśli kupiłem bilet lotniczy do Paryża to NIE warto mi proponować wycieczki autobusowej do Paryża lub biletu lotniczego do Londynu.

Przykład bardzo dobrze zaprojektowanej kampanii: jeśli kupiłem bilet lotniczy do Paryża, a wyjazd jest na weekend to z chęcią zostawię zgodę na wysyłanie mi materiałów marketingowych jeśli ktoś zaproponuje mi przewodnik: Paryż w weekend.

Tak. To są truizmy.  Jednak patrząc na kampanie w Internecie widzę jak wiele osób o tym zapomina. Paradoks polega na tym, że pomimo coraz lepszych narzędzi automatyzujących marketing on sam jest coraz mniej skuteczny. Adblokery i ślepota reklamowa z pewnością nie pomagają. Należy pamiętać, że automatyzacja działań marketingowych nie zwalnia o odpowiedzialności za przygotowanie właściwej komunikacji i jej formy. To tylko i aż narzędzie wspierające działania zespołów marketingu. Same nic nie zrobią, a efekty ciągle są w rękach ludzi tworzących kampanie.

Wracając do przykładu podanego na początku. Jeśli chcesz zdobyć pannę na wydaniu to najpierw musisz wiedzieć, że jest panną, która szuka męża, a później zachęcić ją do podania Ci numeru telefonu. Robiąc to nie oferuj swojej miłości każdemu napotkanemu człowiekowi, ponieważ stracisz dużo czasu, a czasami można zwyczajnie oberwać  od zazdrosnego męża.

Dziś nie wystarczy poprosić o numer telefonu.

Dziś trzeba sobie zasłużyć na jego otrzymanie, a proszących jest coraz więcej.

 

Marcin Renduda

www.leadfactory.pl

Więcej na temat Marketing Automation!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]