Pisaliśmy już o wielu ciekawych i niecodziennych przykładach zastosowania Marketing Automation. Z okazji nadchodzących Walentynek opiszemy, w jaki sposób SALESmanago pomogło naszemu znajomemu Tomkowi w zwiększeniu konwersji miłosnej i znalezieniu swojej wymarzonej drugiej połówki.
Na początek jednak zajmijmy się terminologią, gdyż niżej padać będą określenia marketingowe, które w tym przypadku nabierają nieco innego znaczenia…
– lead – osoba, płeć przeciwna
– konwersja miłosna – stosunek liczby poznanych osób do liczby osób, z którymi „coś” zaiskrzyło
– lead nuturing – zaplanowane cykle działań mające na celu nawiązanie interakcji z leadami. Efektem tych działań powinna być zwiększona konwersja miłosna
Tomek, muzykant i poeta, kilka miesięcy temu wpadł na diabelski pomysł, aby identyfikować osoby odwiedzające jego prywatnego bloga i sprawdzać czym interesowali się jego fani, ze szczegolnym uwzględnieniem płci przeciwnej . Owocem działań Tomka i SALESmanago jest dzisiaj jego szczęśliwy związek z nowo poznaną dziewczyną, której nie zawahał się wybrać.
Oto przepis na sukces Tomka:
1) Załóż i prowadź bloga (polecam WordPress)
2) Wklej kod monitorujący SALESmanago
3) Wygeneruj formularze kontaktowe, dzięki którym dziewczyny zostawiające swoje maile na blogu będą monitorowane
4) Ustaw reguły scoringowe – każdy lead za swoją aktywność na blogu będzie otrzymywać wartości punktowe, dzięki czemu będziesz miał listę najbardziej aktywnych fanek
5) Ustaw alerty na swojego maila – otrzymasz natychmiastowe informacje na swoją skrzynkę pocztową o leadach, które najczęściej wracają na bloga
6) Otaguj leady, czyli oznacz te dziewczyny, które lubują się w twojej twórczości muzycznej bądź literackiej
7) Wysyłaj automatycznie spersonalizowane maile do leadów – tym, które są bardziej zainteresowane wierszami – wysyłaj linki do nowych wierszy; te, które słuchają twoich piosenek – podsyłaj nowe utwory; lead nurturing zwiększy miłosną konwersję!
8) Śledź otwarcia i kliknięcia wysyłanych wiadomości do swoich leadów, dodaj im scoring
9) Do najbardziej aktywnego i najczęściej wracającego leada na twojego bloga, wyślij unikatowego maila z utworem napisanym specjalnie dla niego
10) Umów się na randkę, a będziesz miał pewność, iż spotkasz się z osoba, która odwiedza twojego bloga w dzień i w nocy i jest naprawdę zafascynowana Twoją twórczością
Jak widać rozwiązania z zakresu Marketing Automation mogą nie tylko wpłynąć korzystnie na sprzedaż w twojej firmie, ale także pomóc w rozwiązaniu twoich problemów sercowych. Szczęśliwej parze życzymy wszystkiego najlepszego!
Bartosz Kotulski