Marketing personalizowany ( zwany też marketingiem one-to-one) to narzędzie pozwalające nawiązać bliższą relację z klientem. Zmniejsza to bariery, które powstrzymują go przed dokonywaniem zakupów. Zindywidualizowanie komunikacji z klientami bezpośrednio wpływa także na zwiększenie lojalności klienta. Ma to wymierny wpływ na zysk przedsiębiorstwa. Zastosowanie spersonalizowanych komunikatów pozwala na zwiększenie konwersji leadów o 107%. Średni koszyk zakupowy natomiast statystycznie powiększa się o 40%.
Komunikacja 1 do 1 jest ekstremalną formą dyferencjacji produktu – w tym modelu dąży się nie tylko do odróżnienia produktów od konkurencji , ale do stworzenia odrębnej oferty dla każdego klienta. Idące za tym indywidualnie przygotowywane komunikaty marketingowe cechuje znacznie lepsze dopasowanie do potrzeb odbiorcy. Techniki marketingu personalizowanego są zwykle oparte o informacje, jakie uda się firmie zdobyć o kliencie – czy to na podstawie jego zachowania na stronie WWW, czy bezpośrednio od niego, dzięki wypełnieniu formularzy i ankiet. Wykorzystanie ich w projektowaniu komunikacji marketingowej daje przewagę nad klasyczną, masową komunikacją dzięki:
- Lepszemu dostosowaniu oferty do potrzeb
- Zwróceniu się bezpośrednio do konkretnego kontaktu, wykorzystując przy tym Regułę Lubienia i Sympatii
- Możliwości skorzystania z Lead Nurturing
Efekty korzystania z marketingu personalizowanego to nie tylko znaczny wzrost konwersji wynoszący ponad 100%. To także zwiększenie średniego koszyka zakupowego o 40%, czy też zwiększona o 17% skuteczność przewidywania, jaki będzie kolejny zakup danego klienta. Daje to możliwość dalszej personalizacji oferty, co przekłada się już bezpośrednio na wzrost sprzedaży.