Marketing Automation w świecie aplikacji mobilnych

Coraz częściej w tramwajach, na ulicy, w autobusie, restauracji i wszędzie dokoła widzimy ludzi, którzy korzystają ze smartphonów. Nic dziwnego, ponieważ na Ziemi jest już blisko 1.5 mld telefonów tego typu. Większość z osób, na które patrzymy korzysta właśnie z Internetu i to za pomocą aplikacji mobilnych. Każdy marketer widzi  nowy sposób dotarcia do potencjalnych klientów. Pozostaje pytanie jakie tak naprawdę mamy możliwości?

Wyobraźmy sobie, że możemy dotrzeć do każdego korzystającego z aplikacji mobilnej, poznać jego zachowanie i wykorzystać w komunikacji marketingowej. Mówimy tutaj o zidentyfikowaniu zachowań indywidualnych osób i odzwierciedlaniu ich w wiadomości e-mail, na stronie WWW, sprzedaży bezpośredniej i wielu innych kanałach komunikacji. Jeśli tylko chcemy to w samej aplikacji możemy dynamicznie i wyświetlać im treści na informacji o ich zachowaniu w innych kanałach, czyli na przykład stronie WWW. Tak najczęściej Marketing Automation pozwala połączyć aplikację mobilną z resztą działań marketingowych firmy.

Największy błąd w marketingowym wykorzystaniu aplikacji mobilnych

Aplikacje mobilne, które mogłyby być wspaniałym narzędziem marketingowym, często są pozostawiane same sobie i równie często zostają odcięte od reszty działań marketingowych. Okazuje się, że największym błędem jest w sumie brak ich wykorzystania. W efekcie ich użytkownicy pozostają anonimowi dla firmy i bezpowrotnie tracimy możliwość nawiązania więzi i zbudowania relacji z potencjalnymi klientami. Co ciekawe, średnio aż 26 % użytkowników aplikacji mobilnych używa ich tylko raz. Tymczasem informacji, które moglibyśmy pozyskać monitorując zachowanie użytkowników aplikacji moglibyśmy wykorzystać do:

  • dostarczenia lepszego user experience;
  • spersonalizowania interakcji użytkownika z aplikacją;
  • włączenia innych kanałów marketingowych w proces komunikacji z użytkownikami aplikacji i upewnienia się, że będą z niej regularnie korzystać.

Jakie informacje zbieramy z Marketing Automation

Przede wszystkim identyfikujemy osobę korzystającą z aplikacji mobilnej a jej dane kontaktowe trafiają do bazy adresowej. Następnie możemy monitorować jej zachowanie, czyli:

  • wykonywane akcje,
  • przeglądane elementy i sekcje tematyczne
  • przeglądane ekrany;
  • czas spędzony w aplikacji (globalnie lub z podziałem na ekrany);
  • ilość i częstotliwość logowań;
  • wprowadzane dane (wyszukiwarki, suwaki etc)
  • zmiany ustawieniach aplikacji;
  • zmiany w profilu użytkownika.

Dodatkowo, w systemie Marketing Automation uzyskujemy informacje, o tym z jakiego urządzenia korzysta dana osoba.

Jak możemy je wykorzystać – przykłady

W pierwszej sytuacji uruchamiamy aplikację typowo konkursową, w której za określone aktywność wynagradzamy jej użytkowników. Każda z interakcji mówi nam coraz więcej o profilu potencjalnego klienta, a w zamian daje mu jakąś drobną nagrodę. Następnego dnia odwiedza ona stronę WWW firmy i dzięki integracji z Marketing Automation widzi na niej treści nawiązujące do zdobytej przez nią nagrody, a w wiadomości e-mail mówimy o tym co wygrała i jak może to wykorzystać. Cała kampania staje się spójna ze stroną WWW i e-Mail Marketingiem.

Druga sytuacji, klient kupuje lub szuka produktów w internetowym sklepie. W trakcie zakupów trafia na aplikację mobilną, przez którą może śledzić realizację zamówienia i składać nowe. Niestety z jakiegoś powodu po zainstalowaniu aplikacji na telefonie już jej nie uruchamia. W takiej sytuacji system Marketing Automation może automatycznie zareagować i wysłać wiadomość e-mail przypominającą o aplikacji i rabacie na następne zamówienie wykonane przy jej pomocy lub wyświetlić równie zachęcający baner na stronie WWW.

Podsumowanie

Marketerzy pracują coraz ciężej nad wykorzystanie danych behawioralnych do zmiany komunikacji masowej na indywidualną, wysoce dopasowaną do potrzeb odbiorców. Wraz z rozwojem technologii, przyszła kolej na coraz popularniejsze urządzenia mobilne. Im precyzyjnie będziemy komunikować się z potencjalnym klientami, tym większą sympatią nas obdarzą i chętniej skorzystają z naszej oferty.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]