Marketing Automation w social media: precyzyjne targetowanie, przemiana fanów w klientów i nigdy więcej słodkich zwierząt

0 MTEtMTU1LmpwZw==Kot wśród rur PCV, pingwin na rowerze górskim, miś koala z patelnią teflonową w łapie, mem sprzed 3 tygodni: to wszystko nie są elementy strategii social media, ale efekty przypadkowego grzebalstwa po pintereście. Nie stworzysz w ten sposób ani treści, które porywają, ani relacji. Tracisz za to cenną energię, czas i pieniądze: efekt zupełnie nie przystaje do zainwestowanych wysiłków. Marketing Automation pozwala zoptymalizować social media: dobrze dobierać odbiorców reklam, przekształcać fanów w klientów i wydajnie dystrybuować kontent. Zobacz, jak to zrobić, i jakich błędów się wystrzegać.

1 Zainwestuj w aplikację

Pozwoli Ci pozyskać nie tylko fanów (czyli widownię, z którą komunikacja jest jednak zależna od kaprysów Facebooka), ale potencjalnych klientów. Adresy mailowe (wspomagane masą innych danych z portalu), które zyskują w SALESmanago własną kartę kontaktu, można traktować już jako zidentyfikowanych użytkowników i włączyć w scoring oraz Lead Nurturing. SALESmanago możesz zintegorwać z dowolną aplikacją, w tym z dziełem zewnętrznej firmy.

Pamiętaj jednak, że dobra aplikacja to taka, która daje konkretną korzyść. Jeśli nie potrafisz odpowiedzieć na pytanie „Czemu ktoś miałby skorzystać z tej aplikacji?”, daruj sobie ten interes. Są inne sposoby pozyskiwania leadów i inne formy aktywności w social media. Niektóre biznesy słabo się nadają do przełożenia ich na aplikacje Facebooka i nie ma w tym nic strasznego. Straszna może być próba stworzenia zabawnej aplikacji przez producenta papieru ściernego.

2 Precyzyjne targetowanie: SALESmanago i Facebook Ad Account

Nawet najlepszy kontent nie obroni się sam. Zasięg organiczny postów firmowych jest konsekwentnie ograniczany i Twoje ważniejsze komunikaty powinny być popierane płatną promocją.

Jednocześnie inwestycja w reklamę na Facebooku bez precyzyjnego określenia jej odbiorców oraz monitoringu nie ma sensu. Możesz to zrobić targetując kampanię na podstawie wiedzy o klientach zarówno z Facebooka, jak i z SALESmanago (Facebook Custom Audiences).

Weź także pod uwagę jak najwięcej czynników (lokalizacja, płeć, wiek, zainteresowania, etap dojrzałości zakupowej, poziom wiedzy)  i starannie monitoruj kampanie – możesz przeprowadzić testy A/B.

3 Zapier dla social media

Możesz zautomatyzować social media: łączyć kanały i np. generować regułę, że jeśli zostanie opublikowany post lub film, wtedy automatycznie we wszystkich kanałach pojawia się wzmianka o tym.

Pomoże to też w komunikacji w Twoim zespole (np. jeśli pojawi się nowy tweet, info o nim trafi też np. na Waszego slacka) albo ułatwi sporządzanie prostych raportów.

Możliwości jest mnóstwo: zobacz 101 sposobów na Zapier w social media

4 Social Oomph: wykorzystuj posty-evergreeny

Sekretem najlepszych blogerów biznesowych  jest umiejętność ponownego wykorzystania kontentu wysokiej jakości. Zautomatyzuje to Social Oopmh: możesz stworzyć w nim kolejkę blogowych postów-evergreenów (dobrze przyjętych, zawsze aktualnych) oraz przygotować dla każdego z nich osobne, zróżnicowane zajawki w social media.

(przeczytaj, jak dokładnie to zrobić).

5 Planowanie

Automatyzacja komunikacji w social media stanowczo wspiera planowanie postów i przygotowywanie kontentu z wyprzedzeniem. Dzięki temu może znacząco zmienić Twoje przyzwyczajenia i sprawi, że będziesz mieć lepszy ogląd całości Twoich działań.

Bazowa zasada, stanowiąca niejako punkt wyjścia dla tworzenia koncepcji działań, zakłada, że na 10 postów w mediach społecznościowych:

  1. 5 powinno być ważnym dla czytelników kontentem ze źródeł innych niż materiały marki,
  2. 3 – istotnym kontentem ze strony marki, eksperckim, oryginalnym
  3. 2 – luźniejszą, mniej formalną treścią, może nawet żartobliwą, niezwiązaną bezpośrednio z biznesem.

Naturalnie, nie jest to żaden uniwersalny przepis, ale warto stworzyć sobie analogiczny zestaw, obrazujący proporcje, jakie chcemy zachować.

Błędy automatyzacji social media

Kluczem do mediów społecznościowych jest interakcja z klientami.  Zaraz… czy automatyzacja nie zrobi z Twoich kanałów społecznościowych maszynki do wypluwania w odliczonych godzinach uprzednio zaplanowanej treści? Gdzie w tym miejsce na dialog?

Wiele firm rozpoczynających przygodę z automatyzacją social media wpada właśnie w tę pułapkę. Zobacz, jak się jej ustrzec.

 

1 Automatyczne odpowiedzi

W social media, jak zauważyliśmy, chodzi o dyskusję. Jeśli więc ją symulujesz, publikując automatyczne odpowiedzi (szczególnie podziękowania za śledzenie czy „Dziękujemy, odezwiemy się niebawem”), Twój odbiorca czuje się:

  • Oszukany – bo udajesz rozmowę, której naprawdę nie ma,
  • Jak idiota – bo traktujesz go jak kogoś, kto da się nabrać na tak prostą sztuczkę.

2 Automatyzacja to nie autopilot

W poniedziałek układasz kalendarz postów, po czym zapominasz o mediach społecznościowych, bo wszystko samo się robi. Niestety nie.

Automatyzacja nie zastępuje Twojej pracy – po prostu usprawnia czynności, które albo zbyt trudno i niewygodnie byłoby robić ręcznie (analiza dużych ilości danych), albo które są na tyle proste i mechaniczne, że nie wymagają Twojej uwagi. Wymagają jej natomiast Twoi klienci – zgłaszane przez nich komentarze, wzmianki o Twojej firmie. Kampanie reklamowe potrzebują Twojego monitoringu, a odbiorcy – wiedzy.

3 Spam i stalking

Mając dużo wiedzy, możesz przestraszyć swoich klientów. Nie ustawiaj reguł, które reagują automatycznym komentarzem na słowa kluczowe (większość platform i tak uzna to za spam). Nie staraj się być wszechobecny – na pewno nie za pomocą automatyzacji. Nikt nie chce czytać automatycznych – i wyglądających na nieautentyczne, jak mechaniczne odpowiedzi czy reakcje – treści.

—————————————-

Najprostsza zasada więc brzmi: automatyzuj dystrybucję kontentu i korzystaj z zebranej w toku automatyzacji wiedzy dla lepszej personalizacji i targetowania, ale nigdy nie automatyzuj interakcji i nie próbuj przechytrzyć swoich odbiorców. Oni naprawdę widzą, kiedy chcesz ich tanio kupić.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]