Właściciele e-commerce uwielbiają rozwiązania Marketing Automation. Dlaczego? Bo to właśnie one pozwalają im w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w ich biznesie. Przeczytaj, jakie funkcję automatyzacji marketingu wdrażają najczęściej i jakie osiagają efekty.
Co zyskuje e-commerce na automatyzacji marketingu?
- Oszczędność czasu: dzięki wprowadzeniu automatyzacji powtarzalnych procesów marketerzy mogą skupić się na tym, co dla nich najważniejsze, czyli na twórczej pracy i budowaniu więzi z klientami.
- Automatyzacja żmudnych procesów i redukcja błędów ludzkich: pomyłki są częstą konsekwencją powtarzalnych działań, które nie sprzyjają skupieniu, a raczej mechanicznemu, bezrefleksyjnemu wykonywaniu zadań. Taka sytuacja nie sprzyja też rozwojowi pracownika.
Stwórz niezwykłe doświadczenie zakupowe: pobierz darmowego ebooka!
- Lepsze zrozumienie klienta dzięki zbieranym danym: możesz naprawdę sporo wywnioskować o swoicj klientach w oparciu o ich zachowanie online. Pozwoli to zrewidować Twoje wyjściowe założenia i tworzyć produkty dla Twoich realnych klientów.
- Możliwość mierzenia efektów poszczególnych działań marketingowych: czy praca marketera niesie wymierną wartość? Coraz więcej CEO w to wątpi, a i sami marketerzy coraz częściej widzą potrzebę ocenę skuteczności poszczególnych działań, wymiernych danych, które pozwolą wybrać te akcje, które przynoszą realny zysk, a nie tylko efemeryczne “budowanie marki”.
- Spójność komunikacji we wszystkich kanałach: ponieważ wdrożenie platformy Marketing Automation wymusza większe uporządkowanie prowadzonych działań, zaskoczy Cię, w jaki sposób pomoże utrzymać spójność komunikacji w wielu kanałach.
- Zaawansowana analityka: platformy Marketing Automation dają Ci dostęp do wiedzy o zachowaniach indywidualnych, poszczególnych użytkowników. Dzięki temu na karcie kontaktu znajduje się pełny obraz akcji wykonanych przez danego użytkownika. To ogromna przewaga zarówno wtedy, kiedy kontaktujesz się z klientem bezpośrednio, jak i kiedy tworzysz automatyczne kampanie oparte o personalizację.
- Budowanie długotrwałych relacji z klientami: Marketing Automation opiera się na logice marketingu inbound, w obrębie którego chcemy dostarczać klientowi jak największej ilości informacji, by mógł samodzielnie podjąć decyzje, a także dowiedzieć się więcej o korzystaniu z produktu. Zależy nam nie tylko an jednej transakcji, ale na długofalowej więzi: skupiamy się na tym, by klient był zadowolony z zakupu.
Rozwiązania Marketing Automation idealne dla e-commerce
Przeanalizowaliśmy rozmaite rozwiązania, jakie najbardziej lubia marketerzy e-commerce. Oto wyniki: a) Ratowanie porzuconych koszyków,
b) Maile transakcyjne, opieka posprzedażowa
c) Maile powitalne
d) Dynamiczne maile po wizycie ze spersonalizowana ofetą
e) Kampanie win back, adresowane do nieaktywnych użytkowników,
f) Komunikacja w czasie rzeczywistym
g) Segmentacja bazy
Marketing Automation w E-commerce: statystyki
- 63% responentów uważa, że największą zaletą systemów MA jest możliwość monitorowania efektów pracy działu marketingu. Pozwala to optymalizować prowadzone działania.
- Lojalny klient wydaje o 67% więcej, a jednocześnie kosztuje 10 razy mniej
- 68% koszyków jest porzucane
- Maile zawierające ofertę z porzuconego koszyka są otwierane o 621% częściej
- Maile transakcyjne generują 2–5 razy większy zysk per wiadomość
- Dobrze przeprowadzona kampania win back pomoże odzyskać nawet 8% nieaktywnych klientów
- 90% potencjalnych klientów traci zainteresowanie produktem w przeciągu godziny
- Marketing w czasie rzeczywistym zwiększa zadowolenie klientów o 67% i podnosi retencję o 60%
- Maile ze sprofilowaną ofertą wykazują OR wyższy o 248& i o 463% wyższy CTR
- Maile wysyłane do segmentu odbiorców, a nie do całej bazy, są otwierane o 14,7 % częściej
- Wartość m-commerce wzrośnie do 291 miliardów dolarów w 2016
Podziel się nasza infografiką!
Jeśli zawarte u informacje są dla Ciebie przydatne, podziel się naszą infografiką, wklejając ją na swojego bloga czy zamieszczając w mediach społecznościowych. Jest do Twojej dyspozycji!