Marketing Automation pozwala zwalczyć krzywą zapominania w procesie sprzedaży

Krzywa zapominania to jeden z dawno potwierdzonych fenomenów ludzkiego umysłu. Okazuje się, że większość z nas zapomina 79% procent nowych informacji w przeciągu kilku dni od ich poznania. Dla przedsiębiorców oznacza to, że ich potencjalni klienci zapominają większość informacji, które od nich otrzymają w działaniach marketingowych i sprzedażowych lub nawet całkowicie zapomną o ich istnieniu. Jak więc wygrać z tym zjawiskiem?

Zapominanie to naturalny proces biologiczny, który pozwala nam poprawnie funkcjonować i zachować zdrowy umysł. Wyobrażacie sobie sytuację, w której pamiętacie dosłownie wszystko? Jak bardzo bylibyśmy przeładowani zupełnie niepotrzebną wiedzą! Chyba dotknęliśmy sedna. Jeśli chcemy żeby nasi potencjalni klienci o nas pamiętali i pamiętali najważniejsze informacje o naszej ofercie i produkcie, to muszą one być dla nich istotne. Jaka wiedza jest dla nas ludzi istotna? Przede wszystkim taka, której potrzebujemy i jest nam przedstawiona w interesujący sposób. Ważne też aby trafiła do nas w odpowiednim momencie. Drugim ważny element zapamiętywania jest powtarzanie.

Wiemy co jest nam potrzebne w procesie sprzedaży. Musimy docierać regularnie do naszych klientów z najważniejszymi dla nich informacjami o produkcie i ofercie w odpowiednim czasie i kanale komunikacji. Takie działanie pozwoli utrzymać się w świadomości klienta i zwiększyć ilość osób decydujących się na zakup. Marketing Automation oferuje idealne rozwiązanie do tego zadania.  Lead Nurturing, bo o nim mowa, opiera się na prostej zasadzie „DO NOT SELL”. Kierowany jest do świeżo pozyskanych kontaktów, które nie są jeszcze gotowe na zakup i bazuje na wiadomościach o charakterze edukacyjnym. Główne zadania realizowane przez Lead Nurturing to:

  • edukacja potencjalnego klienta;
  • dostarczenie kluczowych informacji niezbędnych przy podejmowaniu decyzji o zakupie;
  • utrzymanie kontaktu i podtrzymanie relacji z potencjalnymi klientami;
  • stopniowe prowadzenia potencjalnego klienta wzdłuż lejka sprzedażowego;
  • doprowadzenie potencjalnego klienta do gotowości zakupowej.

Wdrożenie Lead Nurturing w firmie poprawia wydajność procesu marketingowo-sprzedażowego. To na czym zyskujemy najwięcej to obsługa każdego kontaktu pozyskanego przez firmę. Bez Lead Nurturing wskaźnik zignorowonach leadów przez dział sprzedaży sięga nawet 85%, średnio jest to 70%. W takiej sytuacji większość budżetu i pracy marketingu jest wyrzucana w błoto. Druga istotna zmiana, to wzrost jakości kontaktów dostarczanych do działu sprzedaży. Lepiej wyedukowany klient oznacza lepszy kontakt ze sprzedawcą a sama rozmowa jest dużo bardziej merytoryczna.

Podsumowując, jeśli chcemy aby nasi aktualni i potencjalni klienci o nas pamiętali to musimy dbać o relację z nimi. Najłatwiejszy sposób to odpowiednio prowadzona komunikacja docierająca do każdej osoby indywidualnie i dostarczająca istotnych dla niej w danym momencie treści.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]