Marketing Automation pozwala zwalczyć krzywą zapominania w procesie sprzedaży

Krzywa zapominania to jeden z dawno potwierdzonych fenomenów ludzkiego umysłu. Okazuje się, że większość z nas zapomina 79% procent nowych informacji w przeciągu kilku dni od ich poznania. Dla przedsiębiorców oznacza to, że ich potencjalni klienci zapominają większość informacji, które od nich otrzymają w działaniach marketingowych i sprzedażowych lub nawet całkowicie zapomną o ich istnieniu. Jak więc wygrać z tym zjawiskiem?

Zapominanie to naturalny proces biologiczny, który pozwala nam poprawnie funkcjonować i zachować zdrowy umysł. Wyobrażacie sobie sytuację, w której pamiętacie dosłownie wszystko? Jak bardzo bylibyśmy przeładowani zupełnie niepotrzebną wiedzą! Chyba dotknęliśmy sedna. Jeśli chcemy żeby nasi potencjalni klienci o nas pamiętali i pamiętali najważniejsze informacje o naszej ofercie i produkcie, to muszą one być dla nich istotne. Jaka wiedza jest dla nas ludzi istotna? Przede wszystkim taka, której potrzebujemy i jest nam przedstawiona w interesujący sposób. Ważne też aby trafiła do nas w odpowiednim momencie. Drugim ważny element zapamiętywania jest powtarzanie.

Wiemy co jest nam potrzebne w procesie sprzedaży. Musimy docierać regularnie do naszych klientów z najważniejszymi dla nich informacjami o produkcie i ofercie w odpowiednim czasie i kanale komunikacji. Takie działanie pozwoli utrzymać się w świadomości klienta i zwiększyć ilość osób decydujących się na zakup. Marketing Automation oferuje idealne rozwiązanie do tego zadania.  Lead Nurturing, bo o nim mowa, opiera się na prostej zasadzie „DO NOT SELL”. Kierowany jest do świeżo pozyskanych kontaktów, które nie są jeszcze gotowe na zakup i bazuje na wiadomościach o charakterze edukacyjnym. Główne zadania realizowane przez Lead Nurturing to:

  • edukacja potencjalnego klienta;
  • dostarczenie kluczowych informacji niezbędnych przy podejmowaniu decyzji o zakupie;
  • utrzymanie kontaktu i podtrzymanie relacji z potencjalnymi klientami;
  • stopniowe prowadzenia potencjalnego klienta wzdłuż lejka sprzedażowego;
  • doprowadzenie potencjalnego klienta do gotowości zakupowej.

Wdrożenie Lead Nurturing w firmie poprawia wydajność procesu marketingowo-sprzedażowego. To na czym zyskujemy najwięcej to obsługa każdego kontaktu pozyskanego przez firmę. Bez Lead Nurturing wskaźnik zignorowonach leadów przez dział sprzedaży sięga nawet 85%, średnio jest to 70%. W takiej sytuacji większość budżetu i pracy marketingu jest wyrzucana w błoto. Druga istotna zmiana, to wzrost jakości kontaktów dostarczanych do działu sprzedaży. Lepiej wyedukowany klient oznacza lepszy kontakt ze sprzedawcą a sama rozmowa jest dużo bardziej merytoryczna.

Podsumowując, jeśli chcemy aby nasi aktualni i potencjalni klienci o nas pamiętali to musimy dbać o relację z nimi. Najłatwiejszy sposób to odpowiednio prowadzona komunikacja docierająca do każdej osoby indywidualnie i dostarczająca istotnych dla niej w danym momencie treści.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]