Marketing Automation na rynku usług finansowych. Automatyzacje zwiększające sprzedaż.

Klienci na rynku usług finansowych muszą ufać firmie przed dokonaniem zakupu. Obecnie w wyniku działalności instytucji para finansowych zostało ono mocno nadwyrężone. Odpowiednia komunikacja z potencjalnymi klientami i sprawna odpowiedź na ich potrzeby pomaga w odbudowaniu relacji pomiędzy klientami i firmami. Marketing Automation pozwala poznać potrzeby klienta i ułatwia z nim kontakt w odpowiednim czasie, miejscu i temacie.

Jednym z problemów jest kontakt z klientem. Przeważnie usługi finansowe sprzedawane są lokalnie. Nawet jeśli przez międzynarodowe firmy.  Jest to naturalne, ponieważ przeważa model, w którym sprzedaży dokonują brokerzy, bankierzy lub przedstawiciele którzy rzadko pracują bezpośrednio dla instytucji finansowej. Jednocześnie klienci preferują kontakt bezpośredni ze sprzedawcą dopiero po wcześniejszym obejrzeniu oferty firmy w Internecie. Problemem staje się skuteczna dystrybucja treści marketingowych. To wynik efektu ROPO, kiedy konsumenci dokonują rozeznania online, natomiast zakupu offline. Systemy Marketing Automation pozwalają zidentyfikować i monitorować zachowanie poszczególnych osób odwiedzających stronę internetową firmy.

Połączenie pracy marketingu i sprzedaży w branży finansowej

Na szczeblu korporacyjnym marketerzy potrzebują narzędzi pozwalających na połączenie pofragmentowanego procesu marketingowo-sprzedażowego, z możliwością dokładnego raportowania i analizy gromadzonych danych. Wszystko powinno być dostępne w prosty sposób i umożliwiać przekazywanie materiałów sprzedażowych i marketingowych do lokalnych przedstawicieli o odpowiedniej treści i w odpowiednim czasie.

Z drugiej strony na szczeblu lokalnym sprzedawcy potrzebują łatwego i prostego rozwiązania, które pozwoli im na bieżąco obsługiwać lokalne kampanie. Potrzebują prostego dostępu do CRM połączonego z e-Mail Marketingiem i możliwością automatyzacji działań.

Takim środowiskiem pracy jest Marketing Automation, gdzie z jednej strony zyskujemy ogromne źródło informacji behawioralnych dotyczących potencjalnych klientów, które łatwo możemy zintegrować z danymi transakcyjnymi. Dzięki modułowi tworzenia i udostępniania materiałów marketingowych (wiadomości e-mail, sms, repozytorium plików, formularzy kontaktowych, reguł automatyzacji) marketerzy mogą w czasie rzeczywistym udostępniać sprzedawcom odpowiednie materiały, które będą dostępne z poziomu kont sprzedawców w systemie. Tego typu materiały są gotowe do natychmiastowego użytku. W wypadku gotowych wiadomości e-mail od udostępnienia do wysłania wystarczą nam 3 kliknięcia.

Centrala uzyskuje mierzalne rezultaty

Instytucja finansowa pracując z Marketing Automation i udostępniając marketerom i sprzedawcom indywidualne konta w systemie zyskuje sporo interesujących informacji. Wśród nich znajduje się:

  • Aktywność sprzedawców:
    • Ilość nowych kontaktów;
    • Ilość nowych klientów;
    • Wartość pozyskanych klientów;
    • Ilość dokonanych czyności(notatki, zadania, wysłane maile, wykonane telefony);
    • Przepływ kontaktów w lejku sprzedażowym per sprzedawca.
  • Aktywność marketerów:
    • Ilość generowanych kontaktów;
    • Wskaźnik ROI dla każdej kampani;
    • Ogólny przepływ kontaktów przez firmę;
    • Ilość tworzonych materiałów marketingowych i ich skuteczność.

Dodatkowo wszystkie działania realizowane w systemie SALESmanago Marketing Automation zapisywane są w formie treści i procesów. W ten sposób firma kumuluje wiedzę marketingowo-sprzedażową od wszystkich pracowników i gromadzi ją w jednym miejscu, wraz z analizą skuteczności. Kumulowana w procesach marketingowo-sprzedażowych wiedza buduje trwałą wartość w firmie i uodparniają na fluktuację w kapitale ludzkim.

Marketing Automation ułatwia przygotowanie oferty dla klienta końcowego

Technologia pozwala poznać indywidualne potrzeby każdego z klientów odwiedzających stronę WWW lub czytających wiadomości e-mail. Dzięki temu możemy spersonalizować relacje łączące ich z firmą. Polega to na prowadzeniu komunikacji marketingowej w taki sposób, aby każdy z potencjalnych klientów otrzymywał komunikaty dopasowane pod względem czasu, treści i kanału komunikacji. Łączy się to z wymaganiami konsumentów, którzy przejmują inicjatywę na rynku finansowym i oczekują większych wysiłków ze strony firm. Marketerzy usług finansowych przy ograniczonym budżecie i obniżonym zaufaniu ze strony konsumentów w Marketing Automation znajdą narzędzie, które pozwoli im sprostać wymaganiom konsumentów i firmy.

Kilka przykładowych pomysłów na automatyzacje zwiększające sprzedaż w firmach z sektora finansowego.

1. Automatyzacja procesu uzupełniania wniosków online

SALESmanago Marketing Automation może wspierać proces pozyskiwania nowych klientów dzięki kilku prostym automatyzacją. Pierwsza z nich  to możliwość automatycznego prowadzenia klientów poprzez poszczególne etapy składanego online wniosku. System może automatycznie wysyłać wiadomość do każdego, który wypełni dany etap i nie przejdzie do następnego. Na przykład w formie wiadomości e-mail przypominającej o porzuconym wniosku i ułatwiającej jego dalsze uzupełnienie.

2. Inteligentne formularze kontaktowe połączone z Call Center

Druga opcja to wykorzystanie inteligentnych formularzy kontaktowych, które w swojej treści zaproponują pomoc w wyborze instrumentu finansowego, którym jest zainteresowany konkretny użytkownik. Następnie po uzupełnieniu i zatwierdzeniu automatycznie prześlą informację do call center o konieczności kontaktu z danym klientem, wraz z informacjami o jego potrzebach i zainteresowaniu. Pozwoli to szybko udzieli odpowiedzi, tym którzy jej poszukują na stronie WWW.

3. Dopasowane komunikaty na stronie WWW dla anonimowych użytkowników

W podobnym sposób działają dopasowane komunikaty na stronie WWW dla anonimowych odwiedzających. Wyświetlają one dopasowaną do treść indywidualnemu anonimowemu użytkownikowi strony WWW , w oparciu o przebieg bieżącej wizyty. Treść wyświetlana może być w formie ramki, bajeru lub innego elementu strony internetowej.

4. Lead Nurturing

Ostatni pomysł w tej grupie to Lead Nurturing. Instrumenty finansowe są w pewnym stopniu skomplikowane. Co za tym idzie proces podejmowania decyzji u konsumenta wydłuża się i wymaga przyswojenia informacji dotyczących produktu. Możemy ułatwić taki proces konsumentowi i zadbać, aby to nasz produkt poznał najszybciej. Lead Nurturing to proces automatycznej edukacji klientów. Polega na przesłaniu zestawu informacji dotyczących interesującego daną osobę rozwiązania.  Na przykład zaraz po wypełnieniu formularza na stronie przesyłamy pierwszą wiadomość powitalną. Po niej w odstępie dnia lub dwóch podeślemy informację o korzyściach płynących z wykorzystania danego produktu. Następnie w trzeciej wiadomości przedstawimy warunki i najważniejsze informację dotyczące oferowanej usługi, które są potrzebne do podjęcie decyzji o zakupie.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]