Marketing Automation jest niezbędny w świecie eCommerce – kilka wskazówek, jak przekonać do tego twojego CEO

 
 

Może to brzmi, jak kolejny zbędny wynalazek, jednak 80% marketerów widzi wzrost sprzedaży dzięki Marketing Automation (Business2Community). eCommerce mierzy się z wieloma wyzwaniami, a wdrożenie Marketing Automation może być pomocne w ich rozwiązaniu. Twoi przełożeni mogą być niechętni na innowacje, jednak ten artykuł przygotuje Cię do idealnego zaprezentowania MA twojemu CEO.

 

Największe bolączki dzisiejszego eCommerce

 

Prowadzenie biznesu eCommerce nie należy do prostych zadań. Klienci są coraz bardziej wymagający, a konkurencja nie zwalnia tempa i natychmiast reaguje na oczekiwania konsumentów. Z pełną świadomością codziennych wyzwań stojących przed marketerami, możemy zapewnić, iż Marketing Automation jest rozwiązaniem większości z nich:

 

Wyróżnianie się

 

Identyczne kampanie nie przyciągną zainteresowania klienta. Szczególnie w czasach, gdy ich skrzynki mailowe i social media przepełnione są komunikatami reklamowymi. Treści, którymi klient nie jest zainteresowany, często prowadzą do anulowania subskrypcji. 

 

Marketing Automation zapewnia opcje ukierunkowane na odbiorców i spersonalizowane oferty 1-do-1, które utrzymają zainteresowanie Twoich klientów i często są w stanie nakłonić ich do dokonania zakupu.

 

Dbanie o lojalność klientów

 

Jeśli klient odwiedził twoją stronę raz, błędem byłoby nie dołożenie wszelkich starań, aby go zatrzymać, zwłaszcza gdy konkurencja nieustannie czyha na twoich klientów. Jednak jeśli musi on poświęcić dużo czasu na stronie internetowej, szukając produktów, które go interesują, zniechęci się i wyjdzie.

 

Dzięki Marketing Automation będziesz w stanie dostosować swoją ofertę w czasie rzeczywistym. Silnik AI przewiduje potrzeby klientów i utrzymuje ich uwagę wykorzystując social proof i pop upy.

 

Porzucanie koszyków

 

Niezależnie od rozmiaru, każdy biznes eCommerce boryka się z tym problemem. Marki eCommerce każdego roku tracą 18 miliardów dolarów przychodów ze sprzedaży z powodu porzuconych koszyków. [Sleeknote]

 

Przypominanie klientom o produktach, którymi byli zainteresowani, jest niezbędne do obniżenia ilości porzuconych koszyków.  Aby skłonić ich do ponownego rozważenia swoich wyborów, Marketing Automation wykorzystuje liczne kanały komunikacji, takie jak e-mail, web push czy reklamy na Facebooku.

 

Zapewnienie komunikacji Omnichannel

 

Klienci oczekują szybkiego i łatwego dostępu do twojej marki za pośrednictwem różnych ujednoliconych kanałów sprzedaży i komunikacji, takich jak strona internetowa, telefon, poczta e-mail i media społecznościowe. To ty musisz dotrzeć do nich, a nie odwrotnie.

 

Jeśli twoim celem jest poprawienie całkowitej sprzedaży oraz średniej wielkości, wartości i częstotliwości zamówień, niezbędna jest komunikacja Omnichannel. Integracja wszystkich kanałów sprzedaży i komunikacji pozwala zaplanować gdzie i kiedy będą wyświetlane twoje treści, a Marketing Automation to umożliwia.

 

Jak przedstawić korzyści płynące z Marketing Automation twojemu CEO

 

Wdrażanie nowego systemu w firmie nie zawsze wzbudza pozytywne reakcje wśród kierownictwa. Twój CEO może nie mieć ochoty na rozmowę o pomysłach, które będą wydawać mu się zbędnym wydawaniem pieniędzy. Możesz spotkać się również z trudnościami, związanymi z jego brakiem czasu, ale jeśli w końcu dojdzie do takiej rozmowy, musisz wiedzieć, jakich argumentów użyć. Oto 8 zdań, które mogą Ci pomóc:

 

Używa tego nasza konkurencja.

 

Twój CEO nieustannie zastanawia się, w jaki sposób mógłby osiągać wyniki lepsze od konkurencji. Dlatego powinieneś przygotować listę firm z Waszej branży, które korzystają z Marketing Automation.

 

Możemy usprawnić Nasze obecne działania.

 

Zaprezentuj swojemu CEO listę wszystkich działań marketingowych i wytłumacz, dlaczego nie są aż tak skuteczne, jak mogłyby być po wdrożeniu Marketing Automation. Być może wysyłacie standardowe kampanie do wszystkich klientów, zamiast zaproponować im spersonalizowaną ofertę?

 

To inwestycja.

 

Twój CEO nie wyda pieniędzy, jeśli nie zapewnisz mu niepodważalnego dowodu na to, że nie będą one wyrzucone w błoto. Zgromadź dane, które pokażą, że jest to naprawdę korzystne rozwiązanie, np. po wdrożeniu Marketing Automation New Balance zanotowało 200% wzrost OR i CTR, co przekłada się na realne wyniki finansowe.

 

To rozwiązanie Naszych problemów.

 

Rozważ kwestie, które są największą bolączką twojej firmy. Może być to brak lojalności wśród klientów, albo wysoki procent porzuconych koszyków. Niezależnie od tego, z czym boryka się Wasza firma, spróbuj uświadomić Twojemu CEO, że Marketing Automation pomoże Wam w rozwiązaniu tych problemów.

 

To sposób na poprawienie Customer Experience.

 

Niezapomniane doświadczenie i łatwy dostęp do wszystkich funkcji ma kluczowe znaczenie dla budowania lojalnej bazy klientów. Oznacza to jednak, że Twój sklep internetowy musi być dostosowany nie tylko do użytkowników stacjonarnych, ale również mobilnych. Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia z użytkowania, Marketing Automation wykorzystuje metodę Omnichannel.

 

Naszymi priorytetami są rozwój, produktywność, innowacja i konkurencja.

 

Z pewnością twój CEO doceni fakt, iż bierzesz pod uwagę priorytety całego zespołu. Na szczęście Marketing Automation pozytywnie wpływa na każdy z wyżej wymienionych aspektów.

 

Bardziej zadbamy o naszych lojalnych klientów i skuteczniej pozyskamy nowych.

 

Aby twój biznes odnosił sukcesy potrzebujesz zarówno stałych, jak i nowych klientów. Każdy kierownik zdaje sobie z tego sprawę, więc z pewnością twój CEO nie przejdzie obojętnie obok rozwiązania, które usatysfakcjonuje obie te grupy.

 

Możemy robić więcej i szybciej, przy wykorzystaniu mniejszych zasobów.

 

Wszystkie monotonne, manualne czynności, które wcześniej wykonywał twój zespół zostaną zautomatyzowane, co oznacza, iż system pozwoli pracownikom skupienie się na innych czynnościach, które usprawnią twój marketing.

 

Możemy opierać Nasze plany na danych, a nie intuicji.

 

System Marketing Automation pozwala na przeanalizowanie całej drogi klienta. Pozyskane dane umożliwią Ci skuteczniejsze skupienie się na dziedzinach, w których twój marketing potrzebuje ulepszenia, aby sprawniej docierać do potencjalnych klientów. Unikniesz marnowania czasu i pieniędzy na nieskutecznie działania marketingowe.

 

Krótkie podsumowanie

 

Obecny rynek nie jest pobłażliwy dla biznesów eCommerce. Konkurencja nie ma litości, a każda osoba odwiedzająca stronę internetową jest na wagę złota. Codziennie marketerzy borykają się z tym, aby wyróżnić się z tłumu, zatrzymać klientów na dłużej, przekształcić porzucone koszyki w sfinalizowane transakcje i dotrzeć do odbiorców wszelkimi kanałami komunikacji. 

Rozwiązaniem tych problemów okazuje się Marketing Automation, jednakże przekonanie twojego CEO do wdrożenia innowacyjnego systemu może być żmudnym procesem. Pamiętaj, że aby temu podołać, musisz wykazać się ponadprzeciętną cierpliwością. Właściwe przygotowanie i dobór stosownych argumentów to podstawa w rozmowie z CEO. Poprzyj argumenty dowodami, wspomnij o konkurencji, skup się na tym, jak Marketing Automation wpłynie na całą firmę, a bardzo prawdopodobne jest, że spotkasz się z pozytywną odpowiedzią. 

Marketing Automation jest koniecznością w eCommercie. Wdrożenie tego systemu sprawi, że twoja firma sprosta oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów bez zbędnego wysiłku. Pozostaje tylko uświadomić to twojemu CEO.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania, umów się na webinar 1-do-1.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]