Marketing Automation – jeden z trzech filarów pozyskiwania klientów online

Coraz więcej marketerów zauważa, że w dzisiejszej rzeczywistości cyfrowego marketingu,  Marketing Automation staje się kluczem do prowadzenia skutecznej i dopasowanej komunikacji marketingowej. Systemy te, są jednym z filarów działań polegających na pozyskiwaniu i edukowaniu kontaktów online. Jednak sam system bez odpowiedniego wsparcia nie wystarczy. Jak skutecznie pozyskiwać klientów online i jakie są pozostałe filary?

Zastanawiając się  w jaki sposób przyciągamy, pozyskujemy i budujemy relację z klientami online, szybko zauważymy trzy podstawowe filary. Absolutnym wymaganym minimum jest strona WWW, system Marketing Automation i narzędzie CRM(w SALESmanago Marketing Automation, jako standardowy moduł). Jeśli wymienione elementy będą dobrze współpracować, to uzyskamy skuteczny mechanizm pozyskiwania nowych kontaktów, przygotowywania ich do podjęcia decyzji zakupowej(Lead Nurturing), prowadzenia przez proces transakcyjny i dalszej lojalizacj klienta. Wymieniona trójka pozwoli nam obsłużyć cały proces zakupowy i ułatwi analizę skuteczności działań marketingowych.

1. Strona WWW

Każda firmowa strona WWW powinna realizować 3 najważniejsze cele. Powinna przyciągać nowych użytkowników, dostarczać im wartościowych informacji i prowadzić do konwersji.

  • Co zrobić, żeby przyciągnąć nowych użytkowników?

Na pewno sama strona WWW powinna spełniać najnowsze wymogi i najlepsze praktyki SEO. Jednak dzisiaj jednym z najważniejszych czynników przyciągających konsumentów jest treść. W podobnym kierunku ewoluują algorytmy pozycjonujące Google, które coraz większy nacisk kładą na merytoryczną zawartość pozycjonowanej strony. Dodatkowo sami konsumenci coraz częściej aktywnie poszukują wartościowych informacji, co oznacza, że wygrywają te firmy, które najszybciej dostarczają cennych informacji.

  • Co zrobić, żeby edukować potencjalnych klientów?

Jeśli strona WWW ma dobrze pełnić swoją edukacyjną rolę to musi zawierać odpowiednie treści. Udostępniane treści powinniśmy podzielić na 3 główne kategorie. Pierwsza to informacje dla osób poszukujących podstawowych informacji o produktach i usługach, rozeznających się w temacie. Druga kategoria obejmowałaby treści pozwalające porównać naszą ofertę z ofertą konkurencji. Ostatnia to treści dla osób bliskich podjęcia decyzji o zakupie i tych, którzy już ją podjęli. Na każdym z tych etapów konsumenci potrzebują zupełnie innych informacji.

  • Co zrobić, żeby prowadzić klientów do podjęcia konkretnych akcji?

Konwersja to chyba najważniejsze zadanie stawiane przed stroną WWW. Sam formularz kontaktowy na stronie WWW, to również zbyt mało. Dobry pomysłem na zwiększenie konwersji jest treść, a dokładniej jej odpowiednie udostępnianie. Wartościowe i popularne wśród użytkowników treści takie jak raporty, webinaria czy ebooki warto zawsze udostępniać w zamian za pozostawienie danych kontaktowych. W ten sposób dokonujemy uczciwej wymiany wartościowa treść za adres e-mail.

Oczywiście musimy zadbać o to, aby każdy pozyskany kontakt na stronie WWW trafiał do systemu Marketing Automation.

2. Marketing Automation

Początek pozyskiwania nowych klientów to praca strony WWW, która przyciąga nowe i świeże kontakty. Większość z nich jednak nie jest gotowa na działania sprzedażowe. Dlatego na tym etapie wchodzi do gry Marketing Automation. Jego zadaniem jest gromadzenie pozyskiwanych kontaktów, analiza ich zachowania w celu odpowiedniej kwalifikacji kontaktów.  Na podstawie analizy zachowania osób na stronie WWW możemy automatycznie przekazać osoby gotowe do podjęcia zakupu do działu sprzedaży, a te niegotowe skierować do zautomatyzowanych programów Lead Nurturing. Programy te polegają na stopniowym przygotowaniu konsumenta do decyzji zakupowej poprzez serię wiadomości zawierających informacje dopasowane do jego indywidualnych zainteresowań i potrzeb. Przez cały proces komunikacji z klientem każde jego zachowanie jest punktowane (scoring), dzięki czemu możemy łatwo złapać moment(scoring przekracza określony pułap), w którym powinniśmy kontakt przekazać do działu handlowego.

3. CRM

System pozwalający na zarządzanie relacjami z klientami jest bardzo ważnym element całego procesu. Nie dość, że przechowuje on wszystkie informacje o konsumencie, to bardzo często jest jedynym narzędziem, które „wie” o dokonaniu zakupu i to praktycznie w czasie rzeczywistym. Na rynku jest wiele rozwiązań CRM, a dodatkowo same systemy Marketing Automation posiadają moduły CRM, tak jest na przykład w wypadku SALESmanago. Dlatego mamy praktycznie pełną dowolność, czy chcemy korzystać z wbudowanego CRM czy zintegrować własny z systemem Marketing Automaiton.

Integracja wszystkich 3 elementów

Cały ten proces nie miałby sensu, gdyby poszczególne jego elementy nie były zintegrowane. Integracja systemu Marketing Automation ze stroną WWW najczęściej polega na wklejeniu kodu monitorującego  i zintegrowaniu istniejących formularzy lub ich wymianie na te wygenerowane w Marketing Automation. Systemy CRM integrowane są z Marketing Automation najczęściej za pomocą gotowych integracji często w formie wtyczek. System Marketing Automation jest jedynym łącznikiem pomiędzy stroną WWW i CRM. Dlatego dane powinny swobodnie przepływać z i do Marketing Automation.

Nie wiesz jak zintegrować stronę WWW z Marketing Automation? Zastanawiasz się czy możliwe jest połączenie Twojego CRM z SALESmanago? Napisz do nas na: info@salesmanago.pl

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]