Marketer uczy się całe życie: najlepsze darmowe kursy online z digital marketingu

“Co my wiemy, to tylko kropelka. Czego nie wiemy, to cały ocean.”
Czytasz ten tekst, ponieważ prawdopodobnie chcesz złapać te kropelki wiedzy o których mówił Isaac Newton. Kropelka do kropelki i w końcu zgłębisz ten ocean. Marketing to szybko rozwijająca się dziedzina, w której bardzo łatwo zostać w tyle. Dlatego wychodzimy naprzeciw Twoim oczekiwaniom i podajemy na tacy gotowe rozwiązania, dzięki którym uzyskasz aktualną wiedzę, poszerzysz swoje horyzonty a dodatkowa pozycja w CV zawsze się przyda… Kursy online są popularne, ponieważ oszczędzają pieniądze i czas na niepotrzebne dojazdy, możemy je robić w dogodnym miejscu, a jedyne czego potrzebujesz, to dostęp do internetu.

SALESmanago Marketing Automation

Przechodząc do sedna, oto polecane przez nas subiektywne TOP 12 najważniejszych i najbardziej przydatnych kursów z którymi powinien zapoznać się każdy marketer:

1. SEO Tutorial for Beginners

Jeżeli jesteś początkujący, to ten kurs jest świetnym punktem rozpoczęcia przygody z marketingiem. Poznasz podstawy koncepcji SEO, zapoznasz się ze sposobami optymalizowania widoczności swojej strony w wyszukiwarce, a także dowiesz się ciekawostek na temat słów kluczowych, czy też pozycjonowania.

2. Hubspot Academy

Ogromny zbiór kursów, istna kopalnia wiedzy dla każdej osoby zajmującej się marketingiem lub sprzedażą. Polecamy te kursy zarówno dla osób z podstawową wiedzą, jak i zaawansowaną. Pozycja absolutnie obowiązkowa.

3. Akademia Marketing Automation

Kolejnym z polecanych przez nas kursem będzie coś z naszego podwórka. Nie martw się, nie zanudzimy Cię suchą teorią! Zainspirujesz się wieloma praktycznymi tipami z videotutoriali, poznasz funkcjonalności systemu SALESmanago, które usprawnia i zwiększą Twoja sprzedaż! Po ukończeniu tego kursu otrzymasz certyfikat Marketing Automation Specialist.

4. Facebook Blueprint

Zbiór wielu kursów, które są pozycją obowiązkową, dla każdego korzystającego z reklam nie tylko na Facebooku, ale i na Instagramie. Szeroki zakres tematów, które możesz dowolnie wybierać w zależności od swoich celów biznesowych.
Kursy są całkowicie darmowe, a jedyne czego potrzebujesz to konto na Facebooku.

5. Google Analytics

Osoba zajmująca się marketingiem musi umieć mierzyć i oceniać wyniki swojej pracy. Analityka internetowa jest niezwykle ważna, pozwala optymalizować działające dotychczas procesy, jak również odnajdywać luki w naszych działaniach. Umiejętność czytania i znajdowania danych z pewnością przełoży się na świadomość prowadzonego biznesu i efektywną reklamę.

6. Machine Learning

Czym jest sztuczna inteligencja i machine learning możesz przeczytać tutaj -> Link.

Machine Learning to temat zdecydowanie na czasie, który wkroczył z przytupem w świat marketingu (i nie tylko), i z pewnością nigdzie się nie wybiera. Warto zdobywać informację o dziedzinie wiedzy, która króluje obecnie na rynku i na pewno zdominuje naszą przyszłość.
W trakcie tego kursu dowiesz się jak Sztuczną Inteligencję wykorzystują w swoim marketingu największe firmy świata, a najlepsze praktyki możesz przetestować u siebie!

7. Google Ads

Kolejny z proponowanych przez nas kursów dostarczy Ci wiedzę na temat sposobu działania Google Ads – dowiesz się jak osiągnąć zamierzone cele reklamowe oraz jak tworzyć i zarządzać kampaniami Google. Zapoznaj się ze sposobem działania – giganta reklamowego – dzięki praktycznym przykładom zawartym w kursie.

8. Advanced Social Media Marketing for Picking Up Clients

W tym kursie uzyskasz wiedzę dotyczącą pozyskiwania nowych kontaktów, poznasz błędy jakie prawdopodobnie popełniasz w swoich działaniach marketingowych i nauczysz się je naprawiać. Poruszanych jest dużo tematów dotyczących reklam na YouTube, który aktualnie cieszy się ogromną popularnością, więc nie należy go bagatelizować i pomijać.

9. LinkedIn

LinkedIn oferuje nam swoje kursy całkowicie za darmo przez pierwszy miesiąc. Warto czerpać garściami wszystkie dostępne treści, dzięki którym, od podszewki możemy poznać digital marketing na tej platformie, ale to nie wszystko. Kursy dotyczą także umiejętności komunikacji, Excela oraz rozwoju kreatywnego myślenia – co również rzutuje na pracę osoby odpowiedzialnej za marketing w firmie.

10. Introduction to marketing

Kolejnym polecanym przez nas kursem jest krótki kurs z platformy Alison (która cała jest studnią wiedzy bez dna, dostępne są na niej kursy płatne jak i darmowe). Szkolenie obejmuje podstawowe zagadnienia z dziedziny marketingu. Idealne wprowadzenie dla początkujących. Szybko i sensownie – bez zbędnego gadania.

11. Content Marketing for B2B Enterprises

To szkolenie skierowane jest głównie do osób działających w branży B2B, zawarta w nim wiedza, to przede wszystkim, odpowiedzi na pytania typu: jak skutecznie się reklamować, jak pozyskiwać klientów oraz jak ich zatrzymać.

12. Internetowe Rewolucje

“Nie radzisz sobie w kuchni – poradzisz sobie w internecie!”
Tym razem coś z kuchni polskiej. Darmowy kurs w którym definiujesz główny zakres wiedzy jaki chcesz pogłębić. Plan nauki zostaje indywidualne dostosowany do Twoich potrzeb.
 
 
Teraz już jesteś gotowy na podróż po świecie marketingu! Pierwszy krok już postawiłeś, bo przeczytałeś ten artykuł, teraz czas ruszyć pełną parą do przodu!
Przedstawiliśmy Ci tylko ułamek góry lodowej dostępnych kursów i zachęcamy Cię do ich wykonania. Mamy nadzieję, że dzięki nim Twoja reklama stanie się bardziej świadoma, a Ty zwiększysz swoje zyski.

Powodzenia!

Karolina Dorosiewicz
Marketing Automation Analyst

@karolina.dorosiewicz

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]