Lady Gaga chce zostać królową muzyki pop wykorzystując Marketing Automation

Kto by się spodziewał, że systemy z założenia powstałe w celu wspierania transakcji B2B po zaledwie dziesięciu latach znajdą swoje miejsce w show-biznesie. I to na samym szczycie. Wszystko za sprawą Troya Cartera, menagera jednej z największych gwiazd muzyki pop- Lady Gagi. Carter znany jest z wizjonerskiego podejścia do marketingu. Kręgosłupem jego strategii promocji dla Lady Gagi ma stać się odtąd system klasy Marketing Automation.


 


 

Lady Gaga jest obecnie uznawana za jedną z najważniejszych piosenkarek muzyki pop. Jej bezkompromisowy styl bycia, kontrowersyjne poglądy i zachowania ( Lady Gaga wystąpiła kiedyś w sukience zrobionej…z mięsa, jest też jedną z ikon środowisk homoseksualnych za otwarte przyznawanie się do biseksualizmu) zjednały jej miliony fanów na całym świecie. Często żartuje się, że gdyby ona i Justin Bieber opuścili Twittera ten mógłby zamykać działalność- Gaga ma tam 30,9 miliona fanów,  milion więcej niż drugi w zestawieniu Bieber i aż o 9 milionów więcej niż Prezydent USA Barack Obama ( który również korzysta z automatyzacji marketingu). Jeszcze większym powodzeniem cieszy się jej profil na facebooku, gdzie poczynania Lady Gagi śledzi dokładnie 55 144 484 osób. Magazyn Vanity Fair umieścił artystkę  na 9 miejscu wśród  najbardziej wpływowych ludzi świata w 2011 roku. 25 grudnia ogłoszono prace nad filmem dokumentalnym o życiu Gagi.

Nie mniej wyrazistą postacią jest Troy Carter, menager artystki. W swojej karierze pracował między innymi z takimi postaciami jak Will Smith, Notorious B.I.G. czy John Legend. Carter słynie z inwestowania w nowe technologie, wspierania startupów ( jego firma inwestowała między innymi w Dropboxa, Spotify czy Rapgenius.com)  i nowoczesnego podejścia do marketingu.

Carter znany jest ze znakomitej intuicji i dobrego przewidywania rozwoju sytuacji rynkowej. Już przy promocji poprzedniej płyty Lady Gagi oparto się o media społecznościowe. Korzystając ze specjalnej aplikacji fani Lady Gagi na facebooku mogli dostać wyłączność na piosenki z nowego albumu tydzień przed jego oficjalną premierą. To Troy jest też odpowiedzialny za działalność piosenkarki na Twitterze.

Z nowym albumem Lady Gagi Carter chce iść jeszcze dalej. Abstrahując od faktu całkowitego odejścia od dotychczasowego sposobu dystrybucji ( nowa płyta ma  być wydana jako aplikacja) Troy chce zrewolucjonizować sposób komunikacji z fanami.

Do osiągnięcia tego celu ma posłużyć system Marketing Automation.

Zmienił się sposób interakcji z fanami – mówi Carter- Nie chodzi już o kupowanie albumów. Ponownie wracamy do  singli. Fani eksperymentują z live-streamingiem, ze Spotify, z kupowaniem pojedynczych piosenek. To trend którego nie da się zatrzymać, trzeba mu wyjść naprzeciw.

Troy chce zdobyć rynek poprzez oferowanie do samej muzyki usług dodanych. Nowa płyta Gagi będzie płatną aplikacją , w które dodatkowo uzyska się dostęp do filmów, wywiadów, gier, kolekcji odzieżowych inspirowanych twórczością piosenkarki. Problemem przy tego rodzaju akcjach jest trafienie w gusta i potrzeby odbiorców i zaoferowanie im odpowiednich usług. Właśnie tu Troy Carter widzi zastosowanie dla Marketing Automation. – Wolę mieć milion zaangażowanych fanów niż 55 milionów obserwatorów – z charakterystyczną dla siebie bezpośredniością podsumował Carter. W tym celu założył wraz z Lady Gagą serwis littlemonsters.com, w którym już teraz zarejestrowało się ponad milion fanów. – Mamy już całkiem akceptowalną długość odwiedzin, około 14-15 minut. Strona jest obsługiwana przez system Marketing Automation. Na podstawie zachowania odwiedzających dynamicznie wyświetlane są im treści którymi mogą się zainteresować. – Zależy mi na dwukierunkowej interakcji. To ona jest kluczem do zbudowania rzeszy oddanych fanów. Żeby to jednak zrobić muszę wiedzieć, czym interesują się nasi fani, jakich innych artystów słuchają, jakie treści czytają.

Dotychczasowe rozwiązania wykorzystywane przez przemysł fonograficzny nie przystają do obecnych czasów. –Dobra, miałeś nazwiska, masz miasta i masz dane karty kredytowej, ale te informacje to g*wno. Nic nie mówią ci o rzeczywistych zainteresowaniach fanów.

Dzięki littlemonsters.com Carter wdrożył w zasadzie klasyczne zarządzanie klientami przy wykorzystaniu Marketing Automation. – Cały marketing opiera się o poznanie swoich fanów – jak stali się fanami, co robią, gdy śpisz, czego jeszcze słuchają, jakimi ludźmi są.

Automatyzacja marketingu jest najlepszą drogą do osiągnięcia tego celu.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]