Ks. Jacek WIOSNA Stryczek wystąpi na Kongresie Marketing Automation

Przedstawiamy prelegentów III edycji Kongresu Marketing Automation: imprezy, na której spotykają się innowacyjni biznesmeni i eksperci ds. marketingu, by wymieniać się wiedzą i doświadczeniami, inspirować oraz zawiązywać nowe kontakty. W ostatnim poście opowiadaliśmy, dlaczego warto wysłuchać Pawła Przewięźlikowskiego z Selvity, dziś przybliżymy osobę księdza Jacka Stryczka – duszpasterza biznesu i prezesa Stowarzyszenia WIOSNA.


Zarejestruj się na Kongres Marketing Automation


stryczekKim jest ks. Jacek Stryczek?

Skończył studia na Akademii Górniczo-Hutniczej oraz Papieskiej Akademii Teologicznej.

Prezes i współzałożyciel Stowarzyszenia WIOSNA, które realizuje projekty takie jak Szlachetna Paczka czy Akademia Przyszłości.

Napisał książkę, wydaną w tym roku przez prestiżowe Wydawnictwo Literackie Pieniądze: w świetle Ewangelii. Nowa opowieść o biedzie i zarabianiu.

 

Spośród licznych wyróżnień, otrzymał m.in. Nagordę im. Jana Wejcherta czy tytuł Gentlemana Roku w uznaniu dla budowania przez niego nowego wzorca męskości. Wzorca, który – jak mówi sam nagrodzony – opiera się na słuchaniu innych i akceptacji odmienności rozmówcy.

 

Kontrowersyjny duszpasterz

Ksiądz Stryczek potrafi wzbudzić rozgłos i medialny szum wokół spraw, które są dla niego ważne. Kiedy postawił konfesjonał przez Galerią Krakowską, wywołał kontrowersje nietypową akcją ewangelizacyjną, zachęcając do dyskusji nawet tych, którzy rzadko zastanawiają się nad tym, czym jest spowiedź.

 

Zwrócił także uwagę na postrzeganie biznesmenów w swojej gorzko ironicznej „Odezwie do przedsiębiorców”, w której zalecał, by zamknęli firmy, bo przecież tylko w ten sposób mogą ocalić swoje sumienie.

 

Mądra pomoc

Utożsamienie dobra z biedą, a zła z pieniędzmi, jest podstawowym mitem, z którym regularnie walczy Stryczek. Obok krytyki niesprawiedliwego stereotypu przedsiębiorcy-oszusta i wyzyskiwacza, stara się on zmienić sposób patrzenia na biedę i środki zaradcze przeciw niej. Celem księdza jest wzmaganie ducha zaradności i przedsiębiorczości tak, by nie tworzyć grup osób w wiecznej potrzebie, ale by stymulować wzrost i awans społeczny.

 

Innymi słowy, rozwiązaniem problemu biedy jest dostarczenie mniej zamożnym narzędzi, które pomogą im wyjść o własnych siłach z niedostatku. To rozsądna alternatywa dla obecnego powszechnego modelu działalności charytatywnej, w którym im więcej pomocy się udziela, tym więcej jest potrzebujących. Kolejne działania charytatywne nie są prowadzone systemowo: to po prostu akty, na których zyskują głównie obdarowujący, gdy mogą się poczuć lepszymi ludźmi. Nie pomagają one natomiast biednym, zauważa Stryczek. Jednorazowy zastrzyk gotówki czy darów pozwala zaspokoić kilka bieżących potrzeb, ale kiedy skończą się pieniądze z darowizny, potrzebujący zostają w dokładnie tym samym miejscu, w którym byli przedtem. To samo dotyczy regularnych zapomóg: w ich wyniku potrzebujący stają się coraz bardziej zależni od darczyńców, zamiast stawać na własne nogi.

 

Definicja szczęścia: dawać i brać

Pomysł na projekt WIOSNA polegał na wyjściu z takiego impasu. W nim nikt nie jest bierny: ani darczyńcy, ani obdarowywani. Osnuto go wokół idei wzajemności. Osoby, które dostają starannie przygotowaną pomoc od WIOSNY (czyli, np. maszynę do szycia, a nie 10 kg mąki), otrzymują jednocześnie zastrzyk, który pozwala im się rozwijać: zdobyć pracę, zacząć samodzielnie zarabiać. Dzięki temu wielu beneficjentów Szlachetnej Paczki w kolejnych latach staje się jej darczyńcami. Nie są pasywnymi odbiorcami pomocy, ale znajdują się po dwóch stronach – przyjmują wsparcie, ale jednocześnie dają z siebie energię i zaangażowanie, by jak najlepiej wykorzystać położone w nich nadzieje.

Taki model nie tylko pozwala rozsądnie planować wydatki na pomoc (ponieważ są inwestycjami – nasz obdarowany ma się usamodzielnić), ale również czuć prawdziwe szczęście, jakie bierze się z dawania.

Landing Pages w liczbachPraktyk

Ks. Stryczek nie jest jedynie prowokatorem czy myślicielem, który zwraca uwagę na problemy egzystencjalne czy filozoficzne. To przede wszystkim praktyk, zarządzający organizacją zrzeszającą 12 tys. pracowników i wolontariuszy. W projekcie Szlachetna Paczka uczestniczy 600 tys. Polaków, czyli prawie 2% społeczeństwa.

Nie żyje w bańce idei, ale z pragmatyzmem rozpoznaje sytuację, w jakiej funkcjonuje stowarzyszenie:

“Żyjemy w czasach wolnego rynku i reklamy. Ścierają się nie tylko masło z margaryną, lecz także idee. Ja mam do zaproponowania Dobrą Nowinę, ale też pomysł na pomoc, która nie krzywdzi, nie jest bezmyślna”, mówi ksiądz.

Dzięki temu udaje mu się uniknąć pułapki dobrych intencji, które pozostają pustymi deklaracjami.

 

Dlaczego warto go posłuchać na Kongresie?

To nie jest dobrotliwy ksiądz, którego kochają wszyscy wierni. Nierzadko starsze panie wychodziły z kościoła – np. kiedy podczas kazania po posadzce świątyni potoczyła się puszka z piwem. Duszpasterz budzi żywiołowe dyskusje i ma równie zagorzałych zwolenników, co przeciwników. Pierwsi zachwalają jego skuteczność w niesieniu pomocy, drudzy nie mogą zdzierżyć jego sympatii dla przedsiębiorców i wiary w wolny rynek.

 

Niezależnie od tego, po której stronie barykady się opowiadasz, musisz przyznać, że dzięki niemu to powszechnej medialnej debaty weszły zagadnienia i problemy, których dotąd w niej nie było. Ks. Stryczek nieustannie stara się przełamać barierę, która oddziela religię od codziennego życia, zagadnienia wiary od spraw, którymi zajmują się media. Nie chce, by wiara czekała zamknięta w kościelnych murach na cichych wiernych, lecz domaga się jej uczestnictwa w dyskusjach o naszym codziennym życiu: o pracy, zarabianiu i wydawaniu.

Na Kongresie Marketing Automation wygłosi prelekcję PR jest w człowieku, czyli jak wygrać życie.

Więcej informacji o Kongresie, sylwetki prelegentów oraz program wydarzenia znajdziesz na stronie Marketing Automation Congress. Dołącz także do wydarzenia na Facebooku.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]