Konwersja sprzedażowa część II – 10 pomysłów na zwiększenie konwersji

W poprzednim wpisie zostało omówionych pięć sprawdzonych faktów, które mają realny wpływ na budowanie strategii komunikacyjnej, a w konsekwencji do podwalin konwersji sprzedażowej. Zwróciliśmy uwagę na to, jak dużą rolę w całym procesie odgrywa storytelling, zbieranie opinii i recenzji od klientów, czy przede wszystkim systematyczna analiza wskaźników konwersji.  Po lekturze dzisiejszego wpisu poznasz 10 sprawdzonych sposobów na zwiększenie konwersji sprzedażowej w Twoim sklepie.

 

1. Wybór odpowiedniej platformy

Jeśli dopiero przymierzasz się do postawienia sklepu internetowego, zapoznaj się z ofertą platform sklepowych. Zwróć uwagę na gotowe integracje z popularnymi systemami zarówno jeśli chodzi o CRM czy Marketing Automation. Skorzystaj z rekomendacji i opinii inny klientów.2.

2. E-mail marketing

Nie należy zapominać o tej metodzie komunikacji z klientem. Przemyślany e-mail marketing pozwoli, aby klienci byli cały czas na bieżąco, jeśli chodzi o aktualności w Twoim sklepie. E-mail marketing możesz również wykorzystać w formie Lead Nurturingu, informując potencjalnych klientów o profilu działalności firmy, wprowadzanym zmianom, czy w ramach rozbudowanego, cyklicznego storytellingu, gdzie klienci stopniowo dowiadują się o kolejnych elementach opowiadanej historii.

3. Korzystaj z testów A/B

Dzięki nim dowiesz się, która z opracowanych przez Ciebie wersji mailingu jest skuteczniejsza. Dzięki Marketing Automation i zaawansowanemu modułowi analityki, dostaniesz informację zwrotną ze szczegółowymi danymi takimi jak ilość kliknięć , czy przekierowań na stronę sklepu.

4. Pamiętaj o merchandising’u

To łączenie I specjalna prezentacja produktów w grupach takich jak: nowości, bestsellery, sezonowe wyprzedaże. Dużą skutecznością cieszą się kampanie typu cross-selling i up-selling, znacząco zwiększające średnią wartość transakcji. Cross – selling to proponowanie dodatkowych produktów do tych wybranych już przez klienta, to podpowiedzi znajdujące się przeważnie z boku lub na dole głównego okna. Up – selling to najczęściej droższa, bardziej rozbudowana wersja danego produktu. Uświadamiamy wtedy klienta o drugiej opcji, informując go o różnicach i korzyściach, jakie osiągnie, jeśli się na nią zdecyduje.

5. Nawigacja i wyszukiwanie

„Jeżeli Twój klient nie możesz czegoś znaleźć, to tego nie kupi”. Intuicyjna nawigacja i prostota to klucz do sukcesu. Udostępniaj najbardziej zaawansowane funkcje filtrowania i wyszukiwania produktów: po rozmiarach, cechach, kolorach itd. Zwróć uwagę również na dokładność opisów produktów i pamiętaj o złotej zasadzie: minimum słów – maksimum treści.

6. SMSy po dokonaniu zakupów lub informujące o nowych promocjach

Dzięki systemom klasy Marketing Automation wysyłanie tego typu  wiadomości tekstowych do klientów będzie świetnym sposobem na przypomnienie o akcjach organizowanych w sklepie – mogą to być SMSy potwierdzające nadanie przesyłki, czy na przykład zawierające podziękowanie za dokonane zakupy.

7. E-mail z porzuconym koszykiem

Często zdarza się, że klienci przeglądając ofertę produktową w naszym sklepie dodają poszczególne przedmioty do koszyka zakupowego, ale jednak nie dochodzi do sfinalizowania transakcji. Mail z porzuconym koszykiem, wysyłany bezpośrednio z systemu Marketing Automation będzie świetnym sposobem na przypomnienie o zakupach potencjalnemu klientowi. Proponując dodatkowy rabat na zakupy, skłonimy go, aby wrócił na stronę i dokonał transakcji.

8. Opinie klientów

Są szczególnie ważne w budowaniu zaufania do sklepu. Jeśli pozostali kupujący mają możliwość wypowiedzenia się na temat jakości obsługi, wysyłki towaru, czy całości procesu zakupowego, to zyskujesz w oczach potencjalnych klientów.

9. Oferty specjalne dla nowych użytkowników

Istotnym jest również szczególne podejście do osób, które nigdy nie robiły u nas zakupów. Za pomocą specjalnych bannerów odpalanych za pomocą reguł automatyzacji, jesteśmy w stanie dopasować zupełnie inną treść komunikatu do osoby, która jest na stronie pierwszy raz. Aby ją zachęcić do zakupu, warto zaoferować jej rabat na pierwsze zakupy, czy darmową przesyłkę.

10. Social media – aplikacje Facebook’owe

Pamiętaj, że media społecznościowe to pole, na którym warto działać, warto wchodzić w interakcje z klientami. Dzięki stworzonym aplikacjom i ich integracji z Marketing Automation jesteś w stanie na przykład za pomocą organizowanych konkursów na swoim profilu na Facebook’u zdobywać nowe kontakty, które następnie dzięki odpowiedniej pielęgnacji mogą stać się naszymi klientami.

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]