Z systemu SALESmanago pierwszego w Polsce systemu klasy marketing Automation korzysta już kilkadziesiąt firm w Polsce. Wśród nich są uznane marki jak Rainbow Tours, ESKK czy SkyCash oraz liczne grono małych i średnich firm.
Poniżej przedstawiamy kilka sposobów użycia systemu SALESmanago które zwiększają efektywność działań marketingowo – sprzedażowych.
Przypadek 1. Przesyłanie automatycznych ofert dopasowanych do zainteresowania potencjalnego klienta.
Tworzenie programu automatyzacyjnego w SALESmanago jest bardzo proste. Należy stworzyć gotowe e-maile szczegółowo opisujące poszczególne elementy naszej oferty z dodatkowymi informacjami, które w ciekawy sposób rozwijają informacje na naszej stronie www lub z informacjami dlaczego warto współpracować z Państwem. Następnie system automatycznie wyśle te ofertę do tych użytkowników / potencjalnych klientów, którzy wyrazili zainteresowanie tą częścią oferty.
Automatyczna wysyłka dopasowanych ofert odbywa się na podstawie analizy zachowania użytkownika na stronie www klienta. Zastosowanie automatyzacji pozwala na gigantyczne oszczędności czasu i pieniędzy dzięki zredukowaniu ilości pracy, która musiałaby być wykonana fizycznie (weryfikacja telefoniczna zainteresowania klienta, przesłanie oferty)
Przypadek 2. Zwiększenie efektywności działań telemarketingowych poprzez wskazanie najlepszych klientów do kontaktu
Tradycyjnie prowadzone działania telemarketingowe wyglądają tak: w poniedziałek obdzwaniamy kontakty na literę a, wtorek na literę b, środa na literę c i tak dalej i tak dalej. Dzięki zastosowaniu systemu SALESmanago, który rejestruje wizyty klientów i zachowanie klientów na stronie lub w odpowiedzi na akcje marketingowe, działy telemarketingu i działy sprzedaży kontaktują się w pierwszym rzędzie z tymi osobami, których zachowanie wskazuje na zainteresowanie naszą ofertą.
Przypadek 3. Definiowanie zainteresowania potencjalnego klienta w celu zwiększenia efektywności pracy sprzedawcy
System SALESmanago poprzez monitorowanie zachowania klienta na naszej stronie, analizę jego odwiedzin określa faktyczne zainteresowanie potencjalnego klienta. Dzięki czemu sprzedawca lub osoba zajmująca się telemarketingiem kontaktując się z klientem porusza te części oferty, którymi potencjalny klient wcześniej się interesował na naszej stronie www. Dzięki temu sprzedawca oszczędza sporą ilość czasu na pozyskaniu informacji o zainteresowaniu klienta i od razu może rozmawiać o konkretach związanych z daną ofertą.
Przypadek 4. Określanie najlepszego momentu w którym należy skontaktować się z potencjalnym klientem (Sales Triggers)
Tradycyjnie działanie sprzedawcy w firmie wygląda następująco: Wysłanie oferty handlowej, a następnie kontakt z klientem po paru dniach w celu sprawdzenia czy klient się zapoznał z ofertą. Takie działanie jest bardzo kosztowne i czasochłonne. Dzięki systemowi SALESmanago sprzedawca kontaktuje się w momencie który jest najlepszy do skontaktowania się z klientem.
Co definiuje takie momenty:
- pojawienie się klienta na naszej stronie www w celu pozyskania większej ilości informacji o firmie, sprawdzenia pełnej oferty, referencji etc.
- uzyskanie przez potencjalnego klienta wysokiej ilości punktów Scoring (za wizyty na naszej stronie www, za kontakty z naszą ofertą handlową) – wysoka p[pozycja w rankingu Hot Leads.
- pokazanie faktycznego zainteresowania poprzez otwarcie lub kliknięcie e-maila z ofertą przesłaną do handlowca.
Przypadek 5. Wysyłanie wiadomości powitalnych do osób odwiedzających naszą stronę www
Dzięki SALESmanago możesz automatycznie wysyłać wiadomości powitalne do osób, którzy odwiedzają po raz pierwszy Twoją stronę. System po rozpoznaniu wizyty klienta wysyła automatycznie po ustalonym czasie przygotowaną wiadomość z informacją na temat Twojej firmy, z dodatkowymi informacjami na temat Twojej oferty i jej zakresu. To pozwoli Ci natychmiastowo rozeznać zainteresowanie potencjalnego klienta oraz potencjał do sprzedaży do danego klienta. Wiadomości powitalne to jeden z najczęściej stosowanych sposobów wykorzystania systemu Marketing Automation
Przypadek 6. Edukacja potencjalnego klienta poprzedzająca bezpośredni kontakt sprzedawcy
Bardzo często zdarza się, że klient, który wypełnia formularz kontaktowy na naszej stronie, rejestruje się w naszym systemie lub inaczej wyraża zainteresowanie naszymi produktami lub usługami, nie posiada wystarczającej wiedzy, żeby dokonać zakupu lub żeby sprzedawca mógł z nim przeprowadzić konstruktywną rozmowę.
Takie programy edukacyjne noszą nazwę Lead Nurturing i polegają na przesyłaniu do potencjalnego klienta wcześniej przygotowanego cyklu informacji, dzięki którym klient pozyskuje niezbędną wiedzę, a sprzedawca dodatkowo dzięki analizie zachowania i reakcji na program Lead Nurturing spośród potencjalnych klientów wyłapuje tych, którzy są najlepszymi potencjalnymi klientami do szybkiego kontaktu.
Przypadek 7. Monitorowanie pracy działu sprzedaży poprzez integrację z SALESmanago skrzynek e-mail sprzedawców
Unikalną funkcjonalnością systemu SALESmanago jest możliwość integracji własnej skrzynki e-mail z systemem, dzięki czemu wszystkie kontakty do których wysyłamy e-maile automatycznie trafiają do systemu i rozpoczyna się monitorowanie ich zachowania.
Przypadek 8. Zwiększenie efektywności pracy sprzedawcy dzięki integracji skrzynki pocztowej z SALESmanago i innowacyjne funkcje typu CRM.
Sprzedawca wysyłający e-maile przez skrzynkę zintegrowaną z systemem SALESmanago automatycznie rozpoczyna monitorowanie kontaktów, do których wysyła e-maile a na swoim panelu w SALESmanago widzi, którzy jego potencjalni lub aktualni klienci pojawiają się na stronie www i czego na niej szukają. Otrzymuje również informację o tym kto otwiera poszczególne e-maile i kto w nie klika. Wchodząc na kartę danego kontaktu sprzedawca widzi całą historię kontaktu danego klienta – wysłane do niego emaile, oferty, newslettery z informacjami czy otwierał i klikał w linki w e-mailach.
Co bardzo istotne użytkownik widzi również historię interakcji z naszą stroną www. Te wszystkie dane są gromadzone automatycznie bez konieczności angażowania sprzedawców. To dane które znacznie zwiększają efektywność pracy działu sprzedaży.
Przypadek 9. Automatyczna segmentacja klientów na grupy zainteresowań w oparciu o analizę ich zachowania na stronie www.
System SALESmanago umożliwia wprowadzenie prostych reguł segmentacji, które powodują, że system sam przypisuje klientów do poszczególnych grup zainteresowań. Segmentacja odbywa się na podstawie analizy zachowania klientów na naszej stronie www. Daje to bardzo duże możliwości związane z prowadzeniem dopasowanych akcji sprzedażowych.