Klienci chcą płynnego, mobilnego i indywidualnego eCommerce. Jakie technologie pomogą?

 
 

Skrupulatnie zbadaliśmy najnowsze trendy konsumenckie, aby oddzielić ziarno od plew i przedstawić rzetelne oszacowanie ogólnego kierunku ewolucji eCommerce. Oto, co odkryliśmy:

 

Klienci przenoszą się na urządzenia mobilne

 

Klienci zwykle odkrywają więcej produktów online niż w sklepach stacjonarnych. 55% z nich preferuje sieć z uwagi na wygodę, 46% większy wybór, a 45% możliwość przeczytania recenzji i opisów produktów (Bazaarvoice).

46% konsumentów wybiera swoje telefony komórkowe do przeglądania Internetu. Laptopy to najlepszy wybór dla 26% konsumentów, a tablety tylko dla 10%.

Jeszcze ciekawsze jest to, gdzie faktycznie klienci kupują: 44% trzyma się telefonów, ale 28% wybiera laptopy, co oznacza wzrost o 2 punkty procentowe. Użytkownicy tabletów pozostają wierni swoim urządzeniom; te same 10% przegląda i kupuje za ich pomocą. Wydaje się, że niektórzy kupujący bardziej ufają komputerom, jeśli chodzi o finalizację umowy.

Powodem może być większa wygoda zakupów komputerowych. Przeglądanie witryn na telefonach może być niewygodne dla niektórych użytkowników. Prawdopodobnie dlatego App Annie przewidziała, że ​​w czwartym kwartale 2021 r. kupujący w USA spędzą ponad 900 milionów godzin na mobilnych aplikacjach zakupowych. Aplikacje są po prostu wygodniejsze w nawigacji niż strony internetowe.

Dane z eMarketer potwierdzają wszystkie te ustalenia i przewidywania, wskazując, że handel mobilny wzrośnie o 18,8% do 97,15 miliarda dolarów w okresie świątecznym i osiągnie prawie 4,5 biliona dolarów, czyli 69,9% całkowitej sprzedaży detalicznej w handlu elektronicznym do 2024 roku.

Naszym zdaniem, biorąc pod uwagę, że urządzenia mobilne od dłuższego czasu niemal w równym stopniu obsługują eCommerce, co komputery, te ostatnie wciąż radzą sobie zaskakująco dobrze. Czynnikami powstrzymującymi klientów przed całkowitą mobilnością może być większa wygoda nawigacji komputera i wynikająca z tego łatwość znajdowania poszukiwanych rzeczy.

Innym czynnikiem może być niedostateczne wykorzystanie technologii wspierających handel mobilny przez eCommerce. Jednak te technologie istnieją i jak pokazujemy później, są w zasięgu eCommerce.

 

Klienci oczekują, że łatwo znajdą to, czego szukają

 

Zgodnie z wynikami raportu CommerceNext, sponsorowanego przez ContentSquare, założenie łatwości wyszukiwania pozostaje kluczowym czynnikiem dla klientów korzystających z Internetu, ale nie do końca mobilnych.

W ankiecie CommerceNext, 42% uczestników wskazało „Łatwość znalezienia tego, czego szukam (np. konkretnych funkcji, kolorów, rozmiarów itp.)” jako odpowiedź na pytanie „Czego szukasz w witrynie internetowej podczas zakupów online?”

Warto zauważyć, że ta odpowiedź była trzecią najczęściej wybieraną, zaraz po oczywistych odpowiedziach, takich jak „Ceny” oraz „Okazje i promocje”.

Nawigacja to największy powód, dla którego klienci wrócą — to teraz równie ważny atut marki, jak wygodna dostawa. Na pytanie „Jakie aspekty zakupów online sprawiają, że chcesz kupować w witrynie w przyszłości?” 38% odpowiedziało: „Witryna, która jest łatwa w nawigacji”.

Wniosek, jaki wyciągamy z tych wyników, jest taki, że „nawigacja” może być rozumiana jako równoznaczna z „łatwością znajdowania”.

 

…i wierzą recenzjom

 

36% uczestników ww. ankiety wskazało „Recenzje produktów” jako odpowiedź na pytanie „Czego szukasz w serwisie podczas zakupów online?”

Na pytanie „Jakie treści są dla Ciebie najbardziej przydatne podczas zakupów online?” 59% respondentów odpowiedziało: „Recenzje/recenzje produktów”. Była to druga najczęściej wybierana odpowiedź, po „Szczegółowej specyfikacji produktu” (68%).

To wyraźnie pokazuje, jak ważny w eCommerce jest social proof.

 

…ale nie chcą, aby ich informacje były udostępniane osobom trzecim

 

Co ciekawe, 38% ankietowanych na pytanie „Czego szukasz w witrynie internetowej podczas zakupów online?” odpowiedziało: „Świadomości, że moje dane osobowe są bezpieczne i nie są udostępniane stronom trzecim”.

To wspiera nasze stanowisko w sprawie przyszłości eCommerce: Klienci chcą spersonalizowanych ofert, ale aby je otrzymać, chcą przekazywać swoje dane osobowe i preferencje tylko wybranym markom.

Dokładnie tak jak w sklepach stacjonarnych, klienci chcą nawiązywać z markami osobiste, konsensualne relacje oparte na fundamencie wzajemnego zaufania i szacunku.

 

Istnieją technologie, które mogą pomóc!

 

Biorąc pod uwagę, jak wydajne są dzisiejsze smartfony, zaskakujące jest to, że tylko około połowa kupujących używa ich do przeglądania i kupowania. Jak już wspomnieliśmy, problemem może być po prostu szeroko rozumiana CX. Oprócz frontendów eCommerce, wiele innych technologii jest w stanie poprawić doświadczenia klientów, pomóc im znaleźć to, czego szukają i popchnąć ich do działania w kanale mobilnym.

 

Funkcjonalność Mobile Marketing

 

Ta funkcjonalność wykorzystuje urządzenie mobilne klienta do dostarczania ofert 1-do-1 w dowolne miejsce za pomocą wiadomości SMS, powiadomień push i aplikacji do przesyłania wiadomości. Zintegruj MobileApp Marketing Automation, aby śledzić korzystanie z aplikacji, budować dynamiczne segmenty behawioralne i wysyłać prawdziwie wielokanałowe kampanie.

 
 

Funkcjonalność ma ogromny potencjał, aby zachęcić klientów do działania w kanale mobilnym.

 

Funkcjonalność Website Personalization

 

Dzięki tej funkcji możesz sprawić, że odwiedzający Twoją witrynę poczują się jak w domu dzięki personalizacji w czasie rzeczywistym, obniżając współczynnik odrzuceń. Umożliwia to zastąpienie ogólnych ofert ofertami specjalnie dostosowanymi do klientów.

 
 

Ta funkcja odpowiada na pragnienie klientów, aby „łatwo znaleźć to, czego szukają”. Spersonalizowana treść oznacza wyświetlanie tylko preferowanych produktów, co ogranicza potrzebę przeglądania całej witryny w celu znalezienia odpowiedniej oferty.

 

Funkcjonalność Social Proof

 

Dzięki Social Proof możesz stworzyć unikalne, interaktywne doświadczenie klienta w procesie zakupu, wyświetlając proste powiadomienia na stronie produktu, które pokazują jakie zainteresowanie produkt budzi wśród innych użytkowników.

 
 

Customer Preference Center

 

To jedna z naszych najnowszych funkcjonalności, która może zrewolucjonizować eCommerce. Customer Preference Center to pierwsze na świecie narzędzie, które umożliwia zbieranie, zarządzanie i działanie na danych typu zero-party!

Dane typu zero-party to takie, które klient świadomie i celowo udostępnia firmie. Nie jest to wywnioskowane z zachowania, jak dane first i third-party. Dostarczają najbardziej jednoznacznie wyrażoną wiedzę o klientach, ich potrzebach, preferencjach, preferowanych przedziałach cenowych, ofertach, które chcą otrzymywać, kanałach komunikacji itp.

To najbardziej wiarygodny i trafny zbiór informacji o Twoich klientach.

 
 

Dane gromadzone za pośrednictwem Customer Preference Center wzbogacają ujednolicony profil klienta w CDP, a następnie są łatwe w obsłudze, np. w Regułach automatyzacji.

 
 

Pozwala to nie tylko lepiej spersonalizować stronę, ale również wysyłać niezwykle zindywidualizowane oferty za pośrednictwem:

  • SMS
  • E-mail
  • Powiadomienia WebPush

Zwiększa to Twój potencjał zachęcania klientów do działania w kanale mobilnym.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]