Kilka prostych sposobów na skuteczniejszą komunikację z klientami

Tradycyjny Email Marketing pozwala dopasować grupy odbiorców najczęściej na podstawie ich wieku, płci, miejscu zamieszkania czy innych dość ogólnych informacji. Ogólne „targetowanie” sprawia, że nie możemy się łatwo komunikować z indywidualnym odbiorcom. Tutaj pojawia się Marketing Automation i niedostępna wcześniej możliwość dostarczenia konkretnych treści do konkretnej osoby indywidualnie. Nareszcie „marketingowy monolog” zaczyna być dialogiem z naszym potencjalnym klientem.

Na początku pomyśl, o tym co wiesz o swoich klientach i jakimi kanałami próbujesz do nich dotrzeć. Najważniejsze dla Ciebie będzie czy Twoje komunikaty są, w tym samym kanale, w którym oczekują ich potencjalni klienci. Jednym słowem. Czy Ty, jako firma, jesteś tam gdzie są ludzie, którzy potrzebują Twoich produktów lub usług? Łatwo odpowiedzieć na to pytanie jeśli posiada się narzędzie pozwalające mierzyć zaangażowanie klientów, w różnych kanałach komunikacji i konwersję z nich płynącą. Po drugie potrzebna będzie wiedza, czym kiedy i gdzie interesował się Twój potencjalny klient. Jeśli już to wiesz, to bardzo łatwo będzie Ci spersonalizować komunikację z odbiorcami na poziomie bardzo indywidualnym. Dzięki systemowi Marketing Automation, będziesz mógł łatwo spersonalizować komunikację z klientem poprzez e-mail, stronę WWW, kanał mobilny oraz portale społecznościowe. Poniżej znajduje się kilka podpowiedzi, jak zacząć efektywnie się  z nimi  komunikować.

Lepsza komunikacja w kanale e-mail

E-mail Marketing to zdecydowanie najpopularniejszy sposób na realizowanie kampanii marketingowych online. Niestety ze względu na swoją popularność jest też numerem jeden jeśli chodzi o dostarczanie niechciany treści. Przez co, właśnie w tym kanale ekstremalnie ważna jest odpowiednia segmentacja odbiorców. Według raportu Lyris Annual Email Optimizer Report, 39% marketerów, którzy zaczęli segmentować odbiorców uzyskało wysokie wskaźniki otwieralności wiadomości email. Czasy, w których „Witaj droga Anno” oznaczało personalizację dawno minęły i teraz powinniśmy stosować następujące techniki.

1. Personalizacja pod kątem historii zakupów

Temat gromadzenia i wykorzystywania danych o swoich klientach od zawsze budzi pewne kontrowersje. Jednakże zbadano opinię konsumentów i według raportu firmy Axicom:

• 42% ankietowanych ceniło by markę lub sprzedawcę bardziej, jeśli pamiętano by o ich poprzednich zakupach i historii zachowania na stronie WWW;

• 50% uważa, że powinno się oferować im promocje na podstawie poprzednich ich historii dokonanych zakupów.

Jaki z tego wniosek? Konsumenci chcą Big Data i Marketing Automation, jednakże wtedy kiedy te działania przynoszą im konkretne wartości jak lepiej dopasowana oferta. Dobry system Marketing Automation pozwala, w pełni automatycznie, wysyłać e-maile zawierające produkty pasujące lub uzupełniające te już zakupione. Dzięki czemu prezentujemy klientowi atrakcyjne dla niego produkty i wtedy kiedy ich potrzebuje.

2. Personalizacja oparta o poziom zadowolenia odbiorców

Skoro możemy mierzyć poziom satysfakcji odbiorców i ich zaangażowania, to możemy również lepiej dopasować na tej podstawie wysyłane im treści. Każda firma ma do czynienia z odbiorcami, którzy są z nią silnie związani oraz z takimi, którzy wręcz otwarcie okazują swoją niechęć lub znudzenie. Pierwszą grupę możemy łatwo wykorzystać do pełnienia roli ambasadorów marki. Natomiast z drugą grupą powinniśmy pracować nad poprawieniem relacji, tworząc i wysyłając treści, które rzeczywiście zachęcą ich do zostania z nami. Pytanie jest jedno skąd mamy wiedzieć, w której grupie jest właśnie ten odbiorca? Z pomocą przyjdzie kilka narzędzi udostępnianych przez systemy Marketing Automation:

• Scoring kontaktu, im większy tym bardziej zainteresowany klient;

• Monitorowanie zachowania kontaktów na stronie WWW i ich aktywności;

• Dane dotyczące reakcji na wysyłane treści.

3. Personalizacja w oparciu o porzucony koszyk

Musimy pamiętać, że mówiąc lead, konwersja etc. Cały czas mówimy o relacjach międzyludzkich. Tak, w prawdzie niektórzy zapomnieli, tam po drugiej stronie są ludzie. Tacy sami jak Ty, czy ja. Mamy swoje słabości, zainteresowania, czasem kupujemy coś impulsywnie lub nie koniecznie nam potrzebnego i w ostatniej chwili rozmyślamy się. W prawdzie przez chwile cieszy nas, że zachowaliśmy się rozsądnie. Jednakże, nadal drzemie w nas chęć posiadania. Co to oznacza? Jeśli ktoś wkłada produkty do koszyka to chce je mieć! Niezależnie czy sfinalizował transakcję. Dlatego tak skutecznym narzędziem jest możliwość wysłania porzuconego koszyka do klienta, który rozmyślił się w trakcie kupowania. Najczęściej brakuje mu jakiegoś małego bodźca aby dokończył transakcję. Według badania SeeWhy około 48% kupujących online wykupuje porzucony koszyk jeśli im się o nim przypomni. Teoretycznie wysyłając porzucone koszyki mailowo do konsumentów możemy zyskać połowę wartości wszystkich porzucanych miesięcznie koszyków. Podobna zasada dotyczy formularzy uzupełnianych na stronie WWW. Korzystając z Marketing Automation w łatwy sposób automatycznie wyślesz każdemu jego porzucony koszyk lub poprosisz o uzupełnienie formularza.

Lepsza komunikacja z klientem odwiedzającym stronę WWW

Korzystając z serwisów WWW, najczęściej szukamy konkretnie nas interesujących treści, usług lub produktów. O ile łatwiej było by nam prezentować swoją ofertę, tym kanałem, jeśli mielibyśmy możliwość pokazywać to co interesuje każdego odwiedzającego. Takie możliwości oferuje system SALESmanago Marketing Automation. Oczywiście możliwości personalizacji jest wiele od małych okienek z ilością punktów z programu lojalnościowego po dynamicznie dostosowujące się menu strony internetowej do całego profilu odwiedzającego. Dlatego też przedstawię dwie podstawowe:

1. System rekomendacji na stronie internetowej

Oprócz wysyłania dopasowanych ofert poprzez e-Mail, możemy korzystając z podobnego mechanizmu wyświetlać na stronie internetowej dopasowane produkty do wszystkich cech i zachowań konkretnego konsumenta. Mogą to być produkty uzupełniające ostatni zakup, pochodzące z podobnego segmentu, lub kupione przez innych o podobnym profilu.

2. Progresywne formularze na stronie WWW

Posiadając wiedzę o aktywności klienta na stronie internetowej i dzięki możliwości zidentyfikowania każdego odwiedzającego możemy dopasować wyświetlane formularze do indywidualnego odbiorcy. Dokładny opis tej funkcjonalności znajdą Państwo TUTAJ. W dużym skrócie korzystamy z rosnącego wraz z każdą wizytą zaufania potencjalnego klienta i prosimy go o podanie coraz to dokładniejszych danych. Możemy także, oferować zapis na specjalną promocję tylko najbardziej aktywnym lub oferować dodatkową wartość tylko anonimowym odwiedzającym.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]