Jakie korzyści dla działu sprzedaży niesie za sobą wdrożenie Marketing Automation?

penNarzędzia i systemy do automatyzacji marketingu stają się coraz popularniejsze nie tylko wśród dużych firm, ale także wśród tych mniejszych, zatrudniających kilkunastu czy kilkudziesięciu pracowników. Zwłaszcza w sytuacji, kiedy dysponujemy ograniczonymi zasobami, systemy do automatyzacji marketingu wychodzą na przeciw oczekiwaniom mniejszych przedsiębiorców, czy dopiero rozwijających się start-upów. Dlaczego tak się dzieje?

Przede wszystkim, Marketing Automation to wielofunkcyjne narzędzie, pozwalające zmniejszyć koszty przy jednoczesnym podniesieniu wydajności. Jak Marketing Automation realnie wpływa na zwiększenie produktywności działu handlowego? Według badań Forrester Research firmy wykorzystujące cykl maili edukacyjno – informacyjnych, czyli tzw. ‘Lead Nurturing’ generują o 50% więcej lead’ów przygotowanych do sprzedaży przy jednoczesnym obniżeniu wskaźnika cost per lead o 33%.

Automatyzacja marketingu jest w stanie znacząco podnieść poziom efektywności działu handlowego dzięki kilku podstawowych możliwościom systemów tej klasy. O czym więc należy bezwzględnie pamiętać?

Tylko dobrze przygotowane lead’y powinny trafić do działu sprzedaży.

W jaki sposób oddzielić leady, które są już gotowe na kontakt z handlowcem od tych, które należy najpierw odpowiednio do tego przygotować? Marketing Automation pozwala na monitorowanie konkretnych kontaktów, tego czym interesowali się na danej stronie www,  ich ścieżki zakupowej, czy pobranych materiałów. W oparciu o tego typu dane system buduje profil behawioralny konkretnej osoby, wraz z odpowiednią segmentacją. W oparciu o zgromadzone informacje, o wiele łatwiej i z większą skutecznością możemy wyselekcjonować te kontakty, których zachowania sugerują, że są już gotowe na kontakt z handlowcem. Natomiast dział sprzedaży na podstawie swoich doświadczeń również może pomóc w określeniu tego, jakie cechy charakteryzują kontakty już przygotowane do momentu zakupu.  W końcu to oni mają (często bezpośredni) kontakt z potencjalnym klientem i na podstawie swoich doświadczeń również moja znacząco wpłynąć na proces przygotowywania lead’ów od  momentu ich pozyskania.

Scoring kontaktu odzwierciedlaniem zaangażowania.  

Lead Scoring to najprościej rzecz ujmując system przypisywania punktów konkretnemu leadowi na jego karcie kontaktu. W zależności od stopnia zainteresowania oraz aktywności przejawiającej się w obrębie danej strony internetowej system może przypisywać zróżnicowaną ilość punktów, odpowiadających danej czynności. Może to być pobranie materiałów ze strony, zapisanie się na newsletter, odwiedzenie konkretnej podstrony – na przykład z cennikiem. Jeśli dany kontakt poprzez swoją aktywność i zaangażowanie osiągnie predefiniowany przez nas próg (określoną liczbę punktów scoringu), system Marketing Automation może wysłać alert na przykład do działu handlowego z krótką informacją na temat tego, że dany kontakt z dużym prawdopodobieństwem jest już gotowy do dalszego etapu procesu sprzedażowego. Tego typu powiadomienia pozwalają poszczególnych handlowcom reagować niemal natychmiastowo, zwiększając tym samym możliwość dotarcia do klienta w momencie, kiedy najsilniej jest zainteresowany ofertą.

Podsumowanie

Informacje zbierane przez systemy do automatyzacji marketingu, dostępne w czasie rzeczywistym są nieocenionym źródłem sprawdzonych informacji o potencjalnych klientach. Często okazują się po prostu niezbędne, aby sprawnie przeprowadzić procesy marketingowo – sprzedażowe. Kolejnym ich atutem jest możliwość zaoszczędzenia czasu obu działów na ręcznym monitorowaniu zachowań kontaktów na stronie, czy tworzeniu komunikatów marketingowych. Podczas gdy system zaciąga kolejne dane o potencjalnych klientach, zarówno marketing jak i sprzedaż mogą w tym czasie realizować inne czynności, wymagające ich nieustannej uwagi.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]