Jakie kanały komunikacji generują wartościowy ruch w e-Commerce

Jednym z największych wyzwań stojących przed marketerem w e-commerce jest sprowadzenie użytkowników na stronę WWW.  Wyzwaniem jest nie ilość odwiedzających a ich dopasowanie do oferty sklepu. Marketer staje zatem przed ogromem możliwości i musi dobrze wybrać kanały, które przyniosą klientów firmie. MarketingSherpa przeprowadziło badanie wśród 1000 marketerów,  z jego wyników dowiemy się jaki kanał wybrać.

Okazuje się, że dobór kanału komunikacji nie zależy tylko od profilu potencjalnego klienta ale także od wielkości firmy mierzonej wielkością przychodu. W badaniu wzięły udział firmy o przychodzie poniżej 10 000 $ i powyżej 100 mln $. Ich zadaniem było udzielenie odpowiedzi na pytanie: Jakie są kanały generują ruch na Twoją stronę WWW w e-Commere? Każda firma mogła wybrać więcej niż jeden. Wyniki prezentuje wykres poniżej.

Szybko rzuca się w oczy TOP 2 zestawienia, które jest niema jednakowe dla wszystkich ankietowanych firm, czyli e-Mail Marketing i wyszukiwanie organiczne.

e-Mail Marketing generuje największy ruch w e-Commerce?

Wynik mówi Tak. Jednak jak zwykle mamy do czynienia z małym „ale”. e-Mail Marketing, który generuje wartościowy ruch na stronę musi dostarczać wiadomości istotne dla odbiorcy Dopasowane dla niego indywidualnie, zawierające interesującą go treści i wysłane w odpowiednim momencie, czyli wtedy kiedy potrzebuje danych informacji. Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie systemów Marketing Automation, które zadbają o to by w automatyczny sposób każdy klient otrzymał, te wiadomości, które znajduje obecnie jako interesujące.

Skuteczność e-Mail Marketingu z Marketing Automation, wynika również z jego powszechności. Dzisiaj ciężko znaleźć osobę, która powie nam „nie mam adresu e-mail i nie korzystam z internetu”. Obok popularności istnieje jeszcze jeden aspekt.  Wiadomość e-mail wymusza na odbiorcy decyzję otwórz albo usuń.  Właśnie dopasowanie e-Mail Marketingu w Marketing Automation sprawia, że więcej osób decyduje otwórz.  Dlatego popularność e-Mail Marketingu jest trochę niższa wśród firm o najniższych przychodach. Wynika to z konieczności wykorzystania technologia. Gdzie minimalny wkład wymaga zakupu systemu do realizacji wysyłek. Wielkość inwestycji warunkować będzie możliwości działania w tym kanale.

Wyszukiwanie organiczne najważniejsze dla firm ze średnimi przychodami

W tej kategorii mieszczą się firmy generujące do 10 000 do 10 milionów dolarów rocznie. Jest to trudna sztuka ale dając widoczne rezultaty. Z jednej strony musimy dbać o to by pozycjonować naszą stronę zgodnie z zasadami wyszukiwarek. Z drugiej natomiast bardzo ważna jest zawartość samej strony WWW, która powinna być maksymalnie wartościowa dla klienta. Po prostu musi na naszej stronie WWW dać klientom to czego potrzebują. Żeby to zrobić warto przeanalizować ich potrzeby. Pomocny tutaj będzie moduł analizy konwersji w SALESmanago Marketing Automation, który pokaże nam skąd pozyskujemy klientów, co robią na stronie WWW, jak reagują na działania marketingowe i kiedy dokonują zakupu, a także czego szukają w wyszukiwarkach w trakcie tego procesu. Dzięki temu lepiej dopasujemy zawartość strony do ich potrzeb.

Social media dobrze sprawdza się w małych sklepach

Zależność jest dosyć prosta im większa firma, tym mniejszy procentowo udział ruchu generowanego przez social media. Taka sytuacja wynika między innymi z ilości danych. Małemu sklepowi łatwiej zgromadzić swoich klientów w social media i skutecznie się z nimi komunikować. Im większy sklep, tym bardziej zróżnicowani klienci i bardziej rozproszeni wśród różnych portali społecznościowych. Dlatego duże firmy skupiają się na konkretnej grupie docelowej i prowadzą działania w ograniczonym zakresie. Problemy dużych firm w social media wynikają z:

  • dużej ilości danych koniecznych do analizy i odpowiedzi w czasie rzeczywistym;
  • skomplikowanej procedury akceptacji treści przed udostępnieniem.

Efekt skali nie pokrywa się ze specyfiką Social Media, gdzie reakcja powinna być natychmiastowa.

Podsumowanie

W efekcie marketer powinien na bieżąco monitorować źródła pozyskiwania ruchu i skupiać się na strategicznych kanałach komunikacji. Następnie w każdym z nich optymalizować proces komunikacji, tak aby skutecznie docierać do indywidualnych odbiorców. Nie jest to możliwe przy ręcznym wykonywaniu prac. Dlatego coraz więcej firm dostrzega konieczność wdrożenia systemów Marketing Automation, które biorą na siebie ciężar mechanicznych działań i pozwalają ludziom skupić się kreatywnej pracy i optymalizacji procesów.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]