Recenzje klientów mogą być jednym z najważniejszych czynników, które powodują podjęcie decyzji o zakupie. Mogą one zapewnić kupujących o poprawności swojego wyboru lub pomóc w wyborze innych produktów. Co więcej, są one społecznym dowodem jakości Twoich produktów i budują zaufanie. Jak twierdzi Centrum Badań Spiegel, wyświetlanie recenzji może zwiększyć współczynnik konwersji o 270%.
Niektórzy sprzedawcy wahają się przed użyciem recenzji z obawy o negatywne opinie, gdy tak naprawdę zupełnie nie ma potrzeby się o to martwić!
Po pierwsze, każda niekorzystna recenzja jest dla Ciebie cenną informacją zwrotną – może nadszedł czas na zmiany w obsłudze klienta lub opisie produktu?
Negatywne recenzje dają również wiarygodność Twojego sklepu, ponieważ 95% konsumentów ma podejrzenia co do recenzji, jeśli nie ma złych opinii.
Dodatkowo, jeśli nie dajesz swoim klientom okazji do złożenia zażalenia, znajdą inny sposób i na przykład użyją do tego celu mediów społecznościowych.
Można się zastanawiać czy klienci naprawdę czytają recenzje? W rzeczywistości tak. Badanie pokazuje, że 94% kupujących zazwyczaj czyta opinie.
Teraz wiesz, jak ważne jest, aby sklepy internetowe korzystały z recenzji. Przeczytaj więcej, aby uzyskać wskazówki, jak zwiększyć swój wskaźnik konwersji w E-commerce!
Uprość proces, aby uzyskać więcej recenzji
Jeśli chcesz uzyskać więcej recenzji dla swojego sklepu internetowego, musisz sprawić, aby był on przyjazny dla użytkownika. Oczywiście, używaj tylko prostego formularza i pytaj tylko o niezbędne informacje, a nie wszystko co chciałbyś wiedzieć.
Ponadto należy zwrócić uwagę na czas ładowania strony internetowej i wszystkie inne aspekty związane z doświadczeniem użytkownika.
Skorzystaj z możliwości follow-upów w emailach
Czas odgrywa tu znaczącą rolę. Wysyłaj swoje wiadomości tuż po zakupie, aby klienci nadal byli podekscytowani nowymi produktami oraz zdumieni Twoją obsługą klienta.
Nie wahaj się wysyłać kilku follow-up’ów. Chociaż pamiętaj, aby uprzejmie zapytać o uczciwe opinie i pokaż, że zależy Ci na wrażeniach i doświadczeniach klientów.
Podkreśl fakt, że pozostawiając recenzję, dany konsument pomaga innym klientom w procesie podejmowania decyzji.
Dodatkowo, możesz zaoferować specjalne zniżki lub wyjątkowe oferty dla tych, którzy podzielili się swoją opinią na temat zakupów w Twoim sklepie internetowym.
Poproś o szybką recenzję za pośrednictwem powiadomień Web Push
Ta alternatywa dla poczty elektronicznej może być skuteczna, ponieważ kliknięcie powiadomienia jest znacznie szybsze niż otwarcie wiadomości e-mail. Dodatkowo, nie musisz się martwić o spamowanie swoich klientów, ponieważ dostaną je tylko ci, którzy zaakceptowali otrzymywanie Web Pushy.
Ponownie, zwróć uwagę na czas wysyłki!
Nie ukrywaj recenzji na swojej stronie internetowej
Jak to już zostało ustalone wcześniej, recenzje mogą pomóc zwiększyć konwersję.
Ludzie chętnie czytają opinie o produktach, ale muszą one być widoczne. Dlatego też nie umieszczaj ich na dole strony. Pokaż ogólną ocenę w liczbach, gwiazdkach lub w inny sposób i pozwól swoim klientom polegać na innych użytkownikach.
Radzenie sobie z negatywnymi opiniami
Niekorzystne opinie zwiększają wiarygodność Twojego sklepu internetowego, a tym samym Twoi klienci nie są podejrzliwi co do fałszywych opinii. Dodatkowo, zawsze możesz odwrócić złe opinie! Odpowiedz szybko, ale zrób to dobrze. Nie kłóć się ze skarżącym klientem. Każdy popełnia błędy, więc potencjalnie także Twój zespół może coś pominąć. Uprzejmie przeproś za niedogodności i co najważniejsze zapewnij, że poprawisz ten problem.
Możesz również rozważyć specjalną ofertę, aby wynagrodzić klientowi zaistniałą sytuację.
Powinieneś mieć takie samo podejście do mediów społecznościowych i zewnętrznych platform do recenzowania.
Umieść list w przesyłce
Recenzje są publikowane online, ale nie oznacza to, że nie możesz poprosić o nie w trybie offline. Jeśli ktoś nie otworzy twojego maila z prośbą o opinię, możesz mu o tym przypomnieć w liście dołączonym do Twoich produktów. Po otwarciu przesyłki, klient może natychmiast wypróbować niedawno zakupiony produkt oraz przeczytać Twoją prośbę i zostawić komentarz na stronie.
Trzymamy kciuki za pozytywny!
Poproś o zdjęcia i filmy z recenzjami
Prezentacja w formie filmów czy zdjęć nierzadko działa lepiej niż zwykła pisemna opinia i dostarcza więcej informacji o produktach. Nie tylko dają one Twoim klientom możliwość obejrzenia takich materiałów, ale również zachęcają ich do zrobienia tego samego. Najbardziej pomocnych recenzentów możesz nagradzać specjalnymi ofertami.
Używaj serwisów społecznościowych i dedykowanego hashtagu jako formy opinii. Prezentowanie na Twojej stronie internetowej treści wygenerowanych przez użytkowników może być genialnym pomysłem.
Dodaj recenzje do kampanii reklamowych w mediach społecznościowych
Wykorzystując cytaty klientów w reklamach nie tylko pokazujesz je osobom poszukującym opinii, ale również możesz dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów.
Pozwól swoim klientom mówić za Twoją markę!
Podsumowanie
Recenzje mogą zdziałać cuda dla konwersji w sklepie internetowym. Mogą nawet poprawić SEO! Nie przejmuj się zbytnio negatywnymi opiniami i wykorzystaj je dla swoich korzyści.
Poświęć czas na zaprojektowanie możliwie najlepszej strategii dla pozostawiania opinii, uwzględniając przy tym doświadczenie użytkownika i metody zachęcania klientów do pozostawienia komentarzy na temat zakupionych produktów. Wykonanie takiego planu nie jest jednak końcem tej podróży. Nieustannie optymalizuj proces recenzowania i obserwuj wzrost konwersji.
Pobierz checklistę Growcode, która pozwoli zoptymalizować Twój Ecommerce
Jeśli szukasz inspiracji dla swoich kampanii optymalizacyjnych lub jeśli chcesz ocenić i rozwiązać problem z witryną, potrzebujesz 115-punktowej listy kontrolnej optymalizacji handlu elektronicznego Growcode.
Jeśli szukasz inspiracji dla swoich kampanii optymalizacyjnych lub chcesz ocenić swoją witrynę, skorzystaj ze 115-punktowej checklisty optymalizującej Ecommerce. Jest darmowa!
author: Paweł Ogonowski
Paweł jest współzałożycielem Growcode, pierwszego systemu optymalizacji współczynnika konwersji jako usługi, który gwarantuje wzrost przychodów w E-commerce. Dzięki ponad 10-letniemu doświadczeniu w handlu elektronicznym, Paweł pomaga firmom (np. Limango, Virgin Mobile, Eniro, 4F, Showroom, Budapester) wykorzystywać dane z kanałów internetowych w celu poprawy komfortu użytkowania, co skutkuje wyższymi współczynnikami konwersji, średnią wartością zamówienia i długością życia klienta.
Odwiedź growcode.com i dowiedz się więcej o optymalizacji współczynnika konwersji w E-commerce.