Jak zwiększyć konwersję w E-commerce w oparciu o recenzje?

Recenzje klientów mogą być jednym z najważniejszych czynników, które powodują podjęcie decyzji o zakupie. Mogą one zapewnić kupujących o poprawności swojego wyboru lub pomóc w wyborze innych produktów. Co więcej, są one społecznym dowodem jakości Twoich produktów i budują zaufanie. Jak twierdzi Centrum Badań Spiegel, wyświetlanie recenzji może zwiększyć współczynnik konwersji o 270%.

 
How to Boost Your Ecommerce Conversion Rate With Reviews
 

Niektórzy sprzedawcy wahają się przed użyciem recenzji z obawy o negatywne opinie, gdy tak naprawdę zupełnie nie ma potrzeby się o to martwić!

Po pierwsze, każda niekorzystna recenzja jest dla Ciebie cenną informacją zwrotną – może nadszedł czas na zmiany w obsłudze klienta lub opisie produktu?
Negatywne recenzje dają również wiarygodność Twojego sklepu, ponieważ 95% konsumentów ma podejrzenia co do recenzji, jeśli nie ma złych opinii.
Dodatkowo, jeśli nie dajesz swoim klientom okazji do złożenia zażalenia, znajdą inny sposób i na przykład użyją do tego celu mediów społecznościowych.

Można się zastanawiać czy klienci naprawdę czytają recenzje? W rzeczywistości tak. Badanie pokazuje, że 94% kupujących zazwyczaj czyta opinie.

Teraz wiesz, jak ważne jest, aby sklepy internetowe korzystały z recenzji. Przeczytaj więcej, aby uzyskać wskazówki, jak zwiększyć swój wskaźnik konwersji w E-commerce!

 
Uprość proces, aby uzyskać więcej recenzji

Jeśli chcesz uzyskać więcej recenzji dla swojego sklepu internetowego, musisz sprawić, aby był on przyjazny dla użytkownika. Oczywiście, używaj tylko prostego formularza i pytaj tylko o niezbędne informacje, a nie wszystko co chciałbyś wiedzieć.

Ponadto należy zwrócić uwagę na czas ładowania strony internetowej i wszystkie inne aspekty związane z doświadczeniem użytkownika.

 
Skorzystaj z możliwości follow-upów w emailach

Czas odgrywa tu znaczącą rolę. Wysyłaj swoje wiadomości tuż po zakupie, aby klienci nadal byli podekscytowani nowymi produktami oraz zdumieni Twoją obsługą klienta.

Nie wahaj się wysyłać kilku follow-up’ów. Chociaż pamiętaj, aby uprzejmie zapytać o uczciwe opinie i pokaż, że zależy Ci na wrażeniach i doświadczeniach klientów.
Podkreśl fakt, że pozostawiając recenzję, dany konsument pomaga innym klientom w procesie podejmowania decyzji.

Dodatkowo, możesz zaoferować specjalne zniżki lub wyjątkowe oferty dla tych, którzy podzielili się swoją opinią na temat zakupów w Twoim sklepie internetowym.

 
Poproś o szybką recenzję za pośrednictwem powiadomień Web Push

Ta alternatywa dla poczty elektronicznej może być skuteczna, ponieważ kliknięcie powiadomienia jest znacznie szybsze niż otwarcie wiadomości e-mail. Dodatkowo, nie musisz się martwić o spamowanie swoich klientów, ponieważ dostaną je tylko ci, którzy zaakceptowali otrzymywanie Web Pushy.

Ponownie, zwróć uwagę na czas wysyłki!

 
Nie ukrywaj recenzji na swojej stronie internetowej

Jak to już zostało ustalone wcześniej, recenzje mogą pomóc zwiększyć konwersję.
Ludzie chętnie czytają opinie o produktach, ale muszą one być widoczne. Dlatego też nie umieszczaj ich na dole strony. Pokaż ogólną ocenę w liczbach, gwiazdkach lub w inny sposób i pozwól swoim klientom polegać na innych użytkownikach.

 
Radzenie sobie z negatywnymi opiniami

Niekorzystne opinie zwiększają wiarygodność Twojego sklepu internetowego, a tym samym Twoi klienci nie są podejrzliwi co do fałszywych opinii. Dodatkowo, zawsze możesz odwrócić złe opinie! Odpowiedz szybko, ale zrób to dobrze. Nie kłóć się ze skarżącym klientem. Każdy popełnia błędy, więc potencjalnie także Twój zespół może coś pominąć. Uprzejmie przeproś za niedogodności i co najważniejsze zapewnij, że poprawisz ten problem.
Możesz również rozważyć specjalną ofertę, aby wynagrodzić klientowi zaistniałą sytuację.

Powinieneś mieć takie samo podejście do mediów społecznościowych i zewnętrznych platform do recenzowania.

 
Umieść list w przesyłce

Recenzje są publikowane online, ale nie oznacza to, że nie możesz poprosić o nie w trybie offline. Jeśli ktoś nie otworzy twojego maila z prośbą o opinię, możesz mu o tym przypomnieć w liście dołączonym do Twoich produktów. Po otwarciu przesyłki, klient może natychmiast wypróbować niedawno zakupiony produkt oraz przeczytać Twoją prośbę i zostawić komentarz na stronie.
Trzymamy kciuki za pozytywny!

 
Poproś o zdjęcia i filmy z recenzjami

Prezentacja w formie filmów czy zdjęć nierzadko działa lepiej niż zwykła pisemna opinia i dostarcza więcej informacji o produktach. Nie tylko dają one Twoim klientom możliwość obejrzenia takich materiałów, ale również zachęcają ich do zrobienia tego samego. Najbardziej pomocnych recenzentów możesz nagradzać specjalnymi ofertami.

Używaj serwisów społecznościowych i dedykowanego hashtagu jako formy opinii. Prezentowanie na Twojej stronie internetowej treści wygenerowanych przez użytkowników może być genialnym pomysłem.

 
Dodaj recenzje do kampanii reklamowych w mediach społecznościowych

Wykorzystując cytaty klientów w reklamach nie tylko pokazujesz je osobom poszukującym opinii, ale również możesz dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów.
Pozwól swoim klientom mówić za Twoją markę!

 
Podsumowanie

Recenzje mogą zdziałać cuda dla konwersji w sklepie internetowym. Mogą nawet poprawić SEO! Nie przejmuj się zbytnio negatywnymi opiniami i wykorzystaj je dla swoich korzyści.

Poświęć czas na zaprojektowanie możliwie najlepszej strategii dla pozostawiania opinii, uwzględniając przy tym doświadczenie użytkownika i metody zachęcania klientów do pozostawienia komentarzy na temat zakupionych produktów. Wykonanie takiego planu nie jest jednak końcem tej podróży. Nieustannie optymalizuj proces recenzowania i obserwuj wzrost konwersji.

 
Pobierz checklistę Growcode, która pozwoli zoptymalizować Twój Ecommerce

Jeśli szukasz inspiracji dla swoich kampanii optymalizacyjnych lub jeśli chcesz ocenić i rozwiązać problem z witryną, potrzebujesz 115-punktowej listy kontrolnej optymalizacji handlu elektronicznego Growcode.

Jeśli szukasz inspiracji dla swoich kampanii optymalizacyjnych lub chcesz ocenić swoją witrynę, skorzystaj ze 115-punktowej checklisty optymalizującej Ecommerce. Jest darmowa!

 
 
author: Paweł Ogonowski
Paweł jest współzałożycielem Growcode, pierwszego systemu optymalizacji współczynnika konwersji jako usługi, który gwarantuje wzrost przychodów w E-commerce. Dzięki ponad 10-letniemu doświadczeniu w handlu elektronicznym, Paweł pomaga firmom (np. Limango, Virgin Mobile, Eniro, 4F, Showroom, Budapester) wykorzystywać dane z kanałów internetowych w celu poprawy komfortu użytkowania, co skutkuje wyższymi współczynnikami konwersji, średnią wartością zamówienia i długością życia klienta.

Odwiedź growcode.com i dowiedz się więcej o optymalizacji współczynnika konwersji w E-commerce.

Paweł Ogonowski
co-founder of Growcode

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]