Jak zwiększyć efektywność e-mail marketingu wykorzystując social media?

0 MTEtMTYyLmpwZw==Chyba żaden marketer nie lubi sytuacji, kiedy stworzony przez niego content nie doczekuje się dużej liczby pobrań, udostępnień, nie wywołuje żadnej merytorycznej dyskusji lub (w najgorszym przypadku) trafia do spamu. Jak uniknąć takiej sytuacji? Nie od dziś wiadomo, że podstawą działań będzie dostarczanie wartości. Tworzone treści powinny w znaczący sposób wpływać na poszerzenie wiedzy potencjalnych klientów i podpowiadać najlepsze rozwiązania napotkanych trudności.

Social media vs e-mail marketing?

Jednym z najpopularniejszych i najskuteczniejszych sposobów na promowanie treści marketingowych są media społecznościowe. Umożliwiają docieranie do szerokiego grona odbiorców, ale reprezentują formę komunikacji typu „jeden do wielu”. Drugim  sposobem jest właśnie e-mail marketing, zupełnie niesłusznie bardzo często pomijany i niedoceniany. Jednak w odróżnieniu od social media stanowi już dobry punkt wyjścia do maksymalnie spersonalizowej komunikacji. Dobrym pomysłem więc będzie możliwość połączenia obu sposobów komunikowania się z klientem, aby ze zdwojoną siłą dotrzeć do podwójnie szerokiego grona potencjalnych klientów.

Cel: szersze grono odbiorców

Dobrze dopasowana kontekstowo i treściowo wiadomość czasami aż prosi się o udostępnienie jej dalej. Budowanie dużej grupy odbiorców danych treści może odbywać się w sposób całkowicie naturalny i nienachalny. Jeśli wysyłamy nasz mailing do jakiejś konkretnej bazy odbiorców – przykładowo wąskiego segmentu specjalistów w danej branży, to istnieje spore prawdopodobieństwo, że jeśli nasza wiadomość zaciekawi adresata, wzbudzi w nim jakieś pozytywne emocje albo po prostu dowie się z niej czegoś interesującego, to będzie chciał się nią podzielić wśród swoich znajomych – zapewne ludzi obracających się w podobnych kręgach. Dlatego warto za każdym razem wysyłając mailing zakodować w nim przycisk typu ‘call to action’ zachęcający do podzielenia się np. zaproszeniem na webinar.

share

Odpowiednie wtyczki umożliwiają szybkie udostępnianie treści w wielu kanałach komunikacji.

Ważnym jest, aby zwrócić uwagę odbiorcy na możliwość dzielenia się otrzymanymi treściami, dlatego dobrą praktyką jest umieszczenie w górnej lub dolnej sekcji wiadomości grafik, strzałek sugerujących kliknięcie w ikonę czy to Facebook’a, Twittera, Google+ czy Linkedin. Takie bezpośrednie wskazanie miejsca do kliknięcia powoduje zdecydowanie więcej podejmowanych przez czytelników akcji. Wszystko, co pozwala błyskawicznie dzielić się z ludźmi informacjami jest wskazane i osiąga świetne rezultaty.

Rola Marketing Automation

Równie skutecznie możemy także działać w drugą stronę i to z Facebooka zaciągać wartościowe i zainteresowane tematyką kontakty bezpośrednio do systemu typu Marketing Automation. W jaki sposób? Chociażby dzięki organizowanym konkursom czy quizom tematycznym, pozwalajacym użytkownikom Facebooka wzięcie udziału w konkursie, zostawiając jednocześnie do siebie adres e-mail. Tak pozyskiwane nowe kontakty dzięki integracji z systemem do automatyzacji trafiają bezpośrednio do naszego CRMu. Później mogą wziąć udział w na przykład w konkretnej kampanii sprzedażowej. Oczywiście istotna będzie tutaj spójność – pamiętaj, że musisz o nią dbać w absolutnie każdym kanale, przez który komunikujesz się z potencjalnymi klientami.

Podsumowanie

Trendy na rok 2015 wskazują także rosnącą rolę, jeśli chodzi o wykorzystanie urządzeń mobilnych. Szacuje się, że przez najbliższe 12 miesięcy 3 na 10 transakcji będą odbywały się za pośrednictwem smartfonów i tabletów. Zatem warto zadbać o niezawodność prezentowanego contentu również na urządzeniach przenośnych. To idealna okazja aby wcielić w życie tzw. marketing 360 i dotrzeć do potencjalnych klientów na każdym możliwym punkcie styku.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]