Jak znaleźć najlepszy moment na wysyłkę e-maili?

wasted timeJeśli mówimy o skutecznym e-mail marketingu, to czas odgrywa tutaj kluczową rolę. Tak naprawdę niezależnie od tego, jak wartościowy contentowo jest nasz mailing i jak spersonalizowany, to jeśli wysyłkę uruchomimy w złym czasie, nie osiągniemy wyznaczonego celu.  Jedyne co zyskamy, to niski wskaźnik open rate oraz click through rate. 

 

 

 

 

Odnalezienie kluczowego momentu do wysyłki mailing jest zasadnicze, jeśli nie chcemy marnować okazji dotarcia do potencjalnego klienta za każdym razem, kiedy mailing nie jest odpowiednio dopasowany i przemyślany. Wysyłanie maili zbyt często może być szybko uznane za typowy spam. Z kolei wysyłki przeprowadzane stosunkowo rzadko i w dużych odstępach czasu mogą być przyczyną utraty części subskrybentów. Nie będą oni zwyczajnie pamiętać, czym zajmuje się dana firma, zwłaszcza jeśli tego typu informacji dostają kilka lub nawet kilkanaście razy w tygodniu. Subskrybenci mogą także nie pamiętać samego momentu zapisania się na nasza listę mailingową. Stąd już krótka droga do wypisania się z listy subskrybentów.

„Czas to pieniądz”

Sentencja znana każdemu sprzedawcy. Nie inaczej jest w kwestii odbiorców naszych maili. Warto wiedzieć, na co potencjalni klienci zwracają szczególną uwagę. Z całą pewnością przy okazji niektórych działań liczą oni na w zasadzie natychmiastowy feedback – chociażby w przypadku dokonania zakupów online. Wtedy podsumowanie zamówionych produktów do koszyka już po chwili powinno znaleźć się na ich mailu. Inaczej jednak wygląda kwestia zapisania się do newslettera. Tutaj warto zachować umiar i nie „atakować” dopiero co pozyskany kontakt serią wiadomości.

Odpowiedzmy sobie zatem na pytanie: jaki jest najlepszy czas na wysłanie maila?

Systemy do automatyzacji marketingu wyposażone są w szereg modułów i funkcjonalności, które pomagają zarówno marketerom jak i sprzedawcom traktować indywidualnie każdą osobę. System SALESmanago posiada od niedawna funkcjonalność, dzięki której dowiesz się, jaki jest optymalny czas na wysyłkę dla jego bazy kontaktów.

1. Aktywność kontaktu wg dnia tygodnia:

 

aktywnosc kontaktu w dni tygodnia

Powyższa analityka pozwala ustalić, w jaki konkretnie dzień tygodnia dany kontakt jest najabrdziej aktywny. Pomiar ten jest dokonywany an podstawie zachowania na stronie www i reakcji lub ich braku na wiadomości e-mail.

2. Aktywność kontaktu według godziny:

aktywność godzinowa

 

Z kolei analityka godzinowa pozwala ustalić, o jakiej porze dnia dane kontakty przejawiaja największą aktywność. Posiadając dane dzienne i godzinowe ustalisz idealną porę, kiedy należy wysłać mailing.

Podsumowanie

Oprócz powyższych analityk równie pomocne mogę okazać się wskaźniki OR i CTR – to szczegółowe dane otwarć i kliknięć maili. Dysponując połączeniem tak szczegółowych informacji bez z większego problemu za pomocą reguł automatyzacji możemy dopasować wysyłkę mailingu indywidualnie do danego użytkownika.  Warto również kontrolnie przeprowadzić na przykłąd ankietę wśród swoich subskrybentów, zapytać ich, ich, kiedy faktycznie mają najwięcej czasu na odbieranie poczty i czy istnieje moment, kiedy absolutnie nie należy wysyłac jakichkolwiek treści.

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]