Jeśli mówimy o skutecznym e-mail marketingu, to czas odgrywa tutaj kluczową rolę. Tak naprawdę niezależnie od tego, jak wartościowy contentowo jest nasz mailing i jak spersonalizowany, to jeśli wysyłkę uruchomimy w złym czasie, nie osiągniemy wyznaczonego celu. Jedyne co zyskamy, to niski wskaźnik open rate oraz click through rate.
Odnalezienie kluczowego momentu do wysyłki mailing jest zasadnicze, jeśli nie chcemy marnować okazji dotarcia do potencjalnego klienta za każdym razem, kiedy mailing nie jest odpowiednio dopasowany i przemyślany. Wysyłanie maili zbyt często może być szybko uznane za typowy spam. Z kolei wysyłki przeprowadzane stosunkowo rzadko i w dużych odstępach czasu mogą być przyczyną utraty części subskrybentów. Nie będą oni zwyczajnie pamiętać, czym zajmuje się dana firma, zwłaszcza jeśli tego typu informacji dostają kilka lub nawet kilkanaście razy w tygodniu. Subskrybenci mogą także nie pamiętać samego momentu zapisania się na nasza listę mailingową. Stąd już krótka droga do wypisania się z listy subskrybentów.
„Czas to pieniądz”
Sentencja znana każdemu sprzedawcy. Nie inaczej jest w kwestii odbiorców naszych maili. Warto wiedzieć, na co potencjalni klienci zwracają szczególną uwagę. Z całą pewnością przy okazji niektórych działań liczą oni na w zasadzie natychmiastowy feedback – chociażby w przypadku dokonania zakupów online. Wtedy podsumowanie zamówionych produktów do koszyka już po chwili powinno znaleźć się na ich mailu. Inaczej jednak wygląda kwestia zapisania się do newslettera. Tutaj warto zachować umiar i nie „atakować” dopiero co pozyskany kontakt serią wiadomości.
Odpowiedzmy sobie zatem na pytanie: jaki jest najlepszy czas na wysłanie maila?
Systemy do automatyzacji marketingu wyposażone są w szereg modułów i funkcjonalności, które pomagają zarówno marketerom jak i sprzedawcom traktować indywidualnie każdą osobę. System SALESmanago posiada od niedawna funkcjonalność, dzięki której dowiesz się, jaki jest optymalny czas na wysyłkę dla jego bazy kontaktów.
1. Aktywność kontaktu wg dnia tygodnia:
Powyższa analityka pozwala ustalić, w jaki konkretnie dzień tygodnia dany kontakt jest najabrdziej aktywny. Pomiar ten jest dokonywany an podstawie zachowania na stronie www i reakcji lub ich braku na wiadomości e-mail.
2. Aktywność kontaktu według godziny:
Z kolei analityka godzinowa pozwala ustalić, o jakiej porze dnia dane kontakty przejawiaja największą aktywność. Posiadając dane dzienne i godzinowe ustalisz idealną porę, kiedy należy wysłać mailing.
Podsumowanie
Oprócz powyższych analityk równie pomocne mogę okazać się wskaźniki OR i CTR – to szczegółowe dane otwarć i kliknięć maili. Dysponując połączeniem tak szczegółowych informacji bez z większego problemu za pomocą reguł automatyzacji możemy dopasować wysyłkę mailingu indywidualnie do danego użytkownika. Warto również kontrolnie przeprowadzić na przykłąd ankietę wśród swoich subskrybentów, zapytać ich, ich, kiedy faktycznie mają najwięcej czasu na odbieranie poczty i czy istnieje moment, kiedy absolutnie nie należy wysyłac jakichkolwiek treści.