Jak zintegrować SALESmanago z Magento 2

Niedawno przeprowadziliśmy integrację SALESmanago marketing automation z popularną otwartą platformą ecommerce Magento 2. Dzięki integracji użytkownicy SALESmanago mogą rozbudować bazę kontaktów o dodatkowe informacje, pozyskane z formularzy uzupełnionych na stronie sklepu internetowego.

Zmiany w Magento 2 w stosunku do poprzedniej wersji

 

Magento 2, najnowsza wersja otwartego oprogramowania sklepu internetowego stawia przede wszystkim na wydajność i kompatybilność. Wspiera najnowsze wersje PHP (od PHP 5.5.x do PHP 7), korzysta z Varnish cachingu oraz optymalizacji pakietów JavaScript. W tym momencie posiada również wbudowane narzędzia do kompresji obrazów umożliwiające zmiany bezpośrednio na serwerze. Usprawniony został również proces cachingu dla danych statystycznych.

Ponadto, unowocześniono interfejs i nawigację. Strona postawiona za pomocą platformy w sposób responsywny skaluje prezentowane treści dostosowując się do urządzenia, na którym są one wyświetlane. Usprawniono workflow tworzenia produktu i zwiększono możliwości jego konfiguracji. Podsumowania koszyków produktowych są bardziej przejrzyste, a sam proces zakupu sprawniejszy i dostosowany do różnych systemów obsługi płatności.

 

Migracja danych z M1 do M2

 

Istnieje możliwość migracji danych z Magento 1.x do Magento 2.0. Niestety nie można przenieść wszystkich danych, a mówiąc ściślej, nie ma możliwości migracji własnych rozszerzeń i motywów użytkownika. Zmian nie trzeba  wprowadzać teraz, starsza wersja będzie oficjalnie wspierana do końca 2018 roku. Magento 2.0 jest wciąż względnie nową i nie do końca stabilną usługą. Aby zlikwidować ten problem konieczna jest dalsza optymalizacja narzędzia. Minusem jest również to, że wciąż niełatwo odnaleźć w sieci wszystkie rozwiązania problemów, a wtyczki do tej wersji nie zawsze są dostępne.

 

Zakres integracji

 

  • Automatyczne dodawanie skryptu monitorującego do kontaktów;
  • Integracja formularzy logowania i rejestracji. Synchronizacja kontaktów po rejestracji, logowaniu, zakupie, zapisie do newslettera, zmianie danych w panelu oraz zmianie decyzji odnośnie subskrypcji;
  • Integracja Zdarzeń zewnętrznych (CART, PURCHASE) dla zalogowanych i niezalogowanych użytkowników (posiadających cookie) oraz WISHLIST (jako typ zdarzenia: inny);
  • Przekazywanie pełnego zakresu danych (nazwa kontaktu, email, telefon, adres, firma, stan kontaktu, data urodzin, data utworzenia) do SALESmanago;
  • Automatyczne przypisywanie tagów przy rejestracji, zakupie oraz zapisie na newsletter;
  • Wtyczka jest przetłumaczona cztery języki: polski, angielski, hiszpański i rosyjski.

 

INSTALACJA

Plik z wtyczką można pobrać tutaj >>

WAŻNE: Opisywana wtyczka integracyjna była testowana i działała z wersjami Magento 2.1.2 / 2.1.4. W momencie jej stworzenia Magento 2 miał pewne błędy, z uwagi na które zalecamy, żeby przeprowadzić tę integrację tylko pod okiem doświadczonego specjalisty IT. Ponadto, choć integracja działa dobrze przy czystej platformie, to trudno przewidzieć jak zachowa się na każdej w pełni skonfigurowanej platformie. Zanim wykonasz tę integrację, upewnij się, że masz kopię zapasową wszystkich danych.

Krok 1

Wypakuj archiwum “SalesmanagoMagento2-v1.0.0.zip” i skopiuj jego zawartość do katalogu <magento-rootfolder>/app/code. Jeśli nie masz utworzonego folderu code utwórz go teraz.

Następnie otwórz plik config.php i dodaj na końcu tabeli następującą linijkę:

‚Salesmanago_Integration’ => 1,

W menu Stores/Configuration pojawi się nowa zakładka ‚SALESmanago’.

Krok 2

Połącz się ze swoim serwerem Magento przez SSH. Wejdź do folderu root Magento i uruchom następujące komendy:

php bin/magento setup:upgrade;

php bin/magento setup:static-content:deploy;

sudo chmod -R 777 var pub/static;

WAŻNE:

setup:upgrade usuwa skompilowany kod i cache, żeby zaktualizować oprogramowanie Magento (dowiedz się więcej tutaj)

setup:static-content:deploy służy do wyświetlania plików statycznych (dowiedz się więcej tutaj)

chmod -R 777 var pub/static zmienia uprawnienia katalogów var i pub/static. Jest konieczne, żeby mieć dostęp do treści  statycznych strony.

Krok 3

W panelu administracyjnym Magento przejdź do Sklepy > Konfiguracja > SALESmanago > Ustawienia konektora.

Ta opcja powinna być dostępna po wykonaniu Kroku 2. Jeśli opcja się nie pojawiła, spróbuj wyczyścić cache w Zarządzaniu Cache.

Następnie wypełnij formularz danymi z menu integracji SALESmanago.

Integracja zakończona.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]