Jak zintegrować SALESmanago z Magento 2

Niedawno przeprowadziliśmy integrację SALESmanago marketing automation z popularną otwartą platformą ecommerce Magento 2. Dzięki integracji użytkownicy SALESmanago mogą rozbudować bazę kontaktów o dodatkowe informacje, pozyskane z formularzy uzupełnionych na stronie sklepu internetowego.

Zmiany w Magento 2 w stosunku do poprzedniej wersji

 

Magento 2, najnowsza wersja otwartego oprogramowania sklepu internetowego stawia przede wszystkim na wydajność i kompatybilność. Wspiera najnowsze wersje PHP (od PHP 5.5.x do PHP 7), korzysta z Varnish cachingu oraz optymalizacji pakietów JavaScript. W tym momencie posiada również wbudowane narzędzia do kompresji obrazów umożliwiające zmiany bezpośrednio na serwerze. Usprawniony został również proces cachingu dla danych statystycznych.

Ponadto, unowocześniono interfejs i nawigację. Strona postawiona za pomocą platformy w sposób responsywny skaluje prezentowane treści dostosowując się do urządzenia, na którym są one wyświetlane. Usprawniono workflow tworzenia produktu i zwiększono możliwości jego konfiguracji. Podsumowania koszyków produktowych są bardziej przejrzyste, a sam proces zakupu sprawniejszy i dostosowany do różnych systemów obsługi płatności.

 

Migracja danych z M1 do M2

 

Istnieje możliwość migracji danych z Magento 1.x do Magento 2.0. Niestety nie można przenieść wszystkich danych, a mówiąc ściślej, nie ma możliwości migracji własnych rozszerzeń i motywów użytkownika. Zmian nie trzeba  wprowadzać teraz, starsza wersja będzie oficjalnie wspierana do końca 2018 roku. Magento 2.0 jest wciąż względnie nową i nie do końca stabilną usługą. Aby zlikwidować ten problem konieczna jest dalsza optymalizacja narzędzia. Minusem jest również to, że wciąż niełatwo odnaleźć w sieci wszystkie rozwiązania problemów, a wtyczki do tej wersji nie zawsze są dostępne.

 

Zakres integracji

 

  • Automatyczne dodawanie skryptu monitorującego do kontaktów;
  • Integracja formularzy logowania i rejestracji. Synchronizacja kontaktów po rejestracji, logowaniu, zakupie, zapisie do newslettera, zmianie danych w panelu oraz zmianie decyzji odnośnie subskrypcji;
  • Integracja Zdarzeń zewnętrznych (CART, PURCHASE) dla zalogowanych i niezalogowanych użytkowników (posiadających cookie) oraz WISHLIST (jako typ zdarzenia: inny);
  • Przekazywanie pełnego zakresu danych (nazwa kontaktu, email, telefon, adres, firma, stan kontaktu, data urodzin, data utworzenia) do SALESmanago;
  • Automatyczne przypisywanie tagów przy rejestracji, zakupie oraz zapisie na newsletter;
  • Wtyczka jest przetłumaczona cztery języki: polski, angielski, hiszpański i rosyjski.

 

INSTALACJA

Plik z wtyczką można pobrać tutaj >>

WAŻNE: Opisywana wtyczka integracyjna była testowana i działała z wersjami Magento 2.1.2 / 2.1.4. W momencie jej stworzenia Magento 2 miał pewne błędy, z uwagi na które zalecamy, żeby przeprowadzić tę integrację tylko pod okiem doświadczonego specjalisty IT. Ponadto, choć integracja działa dobrze przy czystej platformie, to trudno przewidzieć jak zachowa się na każdej w pełni skonfigurowanej platformie. Zanim wykonasz tę integrację, upewnij się, że masz kopię zapasową wszystkich danych.

Krok 1

Wypakuj archiwum “SalesmanagoMagento2-v1.0.0.zip” i skopiuj jego zawartość do katalogu <magento-rootfolder>/app/code. Jeśli nie masz utworzonego folderu code utwórz go teraz.

Następnie otwórz plik config.php i dodaj na końcu tabeli następującą linijkę:

‚Salesmanago_Integration’ => 1,

W menu Stores/Configuration pojawi się nowa zakładka ‚SALESmanago’.

Krok 2

Połącz się ze swoim serwerem Magento przez SSH. Wejdź do folderu root Magento i uruchom następujące komendy:

php bin/magento setup:upgrade;

php bin/magento setup:static-content:deploy;

sudo chmod -R 777 var pub/static;

WAŻNE:

setup:upgrade usuwa skompilowany kod i cache, żeby zaktualizować oprogramowanie Magento (dowiedz się więcej tutaj)

setup:static-content:deploy służy do wyświetlania plików statycznych (dowiedz się więcej tutaj)

chmod -R 777 var pub/static zmienia uprawnienia katalogów var i pub/static. Jest konieczne, żeby mieć dostęp do treści  statycznych strony.

Krok 3

W panelu administracyjnym Magento przejdź do Sklepy > Konfiguracja > SALESmanago > Ustawienia konektora.

Ta opcja powinna być dostępna po wykonaniu Kroku 2. Jeśli opcja się nie pojawiła, spróbuj wyczyścić cache w Zarządzaniu Cache.

Następnie wypełnij formularz danymi z menu integracji SALESmanago.

Integracja zakończona.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]