Niedawno przeprowadziliśmy integrację SALESmanago marketing automation z popularną otwartą platformą ecommerce – Magento 2. Dzięki integracji użytkownicy SALESmanago mogą rozbudować bazę kontaktów o dodatkowe informacje, pozyskane z formularzy uzupełnionych na stronie sklepu internetowego.
Zmiany w Magento 2 w stosunku do poprzedniej wersji
Magento 2, najnowsza wersja otwartego oprogramowania sklepu internetowego stawia przede wszystkim na wydajność i kompatybilność. Wspiera najnowsze wersje PHP (od PHP 5.5.x do PHP 7), korzysta z Varnish cachingu oraz optymalizacji pakietów JavaScript. W tym momencie posiada również wbudowane narzędzia do kompresji obrazów umożliwiające zmiany bezpośrednio na serwerze. Usprawniony został również proces cachingu dla danych statystycznych.
Ponadto, unowocześniono interfejs i nawigację. Strona postawiona za pomocą platformy w sposób responsywny skaluje prezentowane treści dostosowując się do urządzenia, na którym są one wyświetlane. Usprawniono workflow tworzenia produktu i zwiększono możliwości jego konfiguracji. Podsumowania koszyków produktowych są bardziej przejrzyste, a sam proces zakupu sprawniejszy i dostosowany do różnych systemów obsługi płatności.
Migracja danych z M1 do M2
Istnieje możliwość migracji danych z Magento 1.x do Magento 2.0. Niestety nie można przenieść wszystkich danych, a mówiąc ściślej, nie ma możliwości migracji własnych rozszerzeń i motywów użytkownika. Zmian nie trzeba wprowadzać teraz, starsza wersja będzie oficjalnie wspierana do końca 2018 roku. Magento 2.0 jest wciąż względnie nową i nie do końca stabilną usługą. Aby zlikwidować ten problem konieczna jest dalsza optymalizacja narzędzia. Minusem jest również to, że wciąż niełatwo odnaleźć w sieci wszystkie rozwiązania problemów, a wtyczki do tej wersji nie zawsze są dostępne.
Zakres integracji
- Automatyczne dodawanie skryptu monitorującego do kontaktów;
- Integracja formularzy logowania i rejestracji. Synchronizacja kontaktów po rejestracji, logowaniu, zakupie, zapisie do newslettera, zmianie danych w panelu oraz zmianie decyzji odnośnie subskrypcji;
- Integracja Zdarzeń zewnętrznych (CART, PURCHASE) dla zalogowanych i niezalogowanych użytkowników (posiadających cookie) oraz WISHLIST (jako typ zdarzenia: inny);
- Przekazywanie pełnego zakresu danych (nazwa kontaktu, email, telefon, adres, firma, stan kontaktu, data urodzin, data utworzenia) do SALESmanago;
- Automatyczne przypisywanie tagów przy rejestracji, zakupie oraz zapisie na newsletter;
- Wtyczka jest przetłumaczona cztery języki: polski, angielski, hiszpański i rosyjski.
INSTALACJA
Plik z wtyczką można pobrać tutaj >>
WAŻNE: Opisywana wtyczka integracyjna była testowana i działała z wersjami Magento 2.1.2 / 2.1.4. W momencie jej stworzenia Magento 2 miał pewne błędy, z uwagi na które zalecamy, żeby przeprowadzić tę integrację tylko pod okiem doświadczonego specjalisty IT. Ponadto, choć integracja działa dobrze przy czystej platformie, to trudno przewidzieć jak zachowa się na każdej w pełni skonfigurowanej platformie. Zanim wykonasz tę integrację, upewnij się, że masz kopię zapasową wszystkich danych.
Krok 1
Wypakuj archiwum “SalesmanagoMagento2-v1.0.0.zip” i skopiuj jego zawartość do katalogu <magento-rootfolder>/app/code. Jeśli nie masz utworzonego folderu code utwórz go teraz.
Następnie otwórz plik config.php i dodaj na końcu tabeli następującą linijkę:
‚Salesmanago_Integration’ => 1,
W menu Stores/Configuration pojawi się nowa zakładka ‚SALESmanago’.
Krok 2
Połącz się ze swoim serwerem Magento przez SSH. Wejdź do folderu root Magento i uruchom następujące komendy:
php bin/magento setup:upgrade;
php bin/magento setup:static-content:deploy;
sudo chmod -R 777 var pub/static;
WAŻNE:
setup:upgrade usuwa skompilowany kod i cache, żeby zaktualizować oprogramowanie Magento (dowiedz się więcej tutaj)
setup:static-content:deploy służy do wyświetlania plików statycznych (dowiedz się więcej tutaj)
chmod -R 777 var pub/static zmienia uprawnienia katalogów var i pub/static. Jest konieczne, żeby mieć dostęp do treści statycznych strony.
Krok 3
W panelu administracyjnym Magento przejdź do Sklepy > Konfiguracja > SALESmanago > Ustawienia konektora.
Ta opcja powinna być dostępna po wykonaniu Kroku 2. Jeśli opcja się nie pojawiła, spróbuj wyczyścić cache w Zarządzaniu Cache.
Następnie wypełnij formularz danymi z menu integracji SALESmanago.
Integracja zakończona.