Jak wykorzystać segmentację i automatyczną wysyłkę mailingów do zwiększenia efektywności komunikacji z klientami o 300% [Chroma Case Study]

Klient SALESmanago Marketing Automation, firma Chroma, chciała spersonalizować komunikację e-mailową z klientami i zwiększyć jej skuteczność. W porównaniu z masowymi mailingami wysyłanymi poprzednio, w wyniku wdrożonych rozwiązań firma osiągnęła wzrost współczynnika kliknięć w segmentowanych e-mailach o 200%, wzrost współczynnika kliknięć w automatycznych mailingach o 300%, a także wzrost współczynnika otwarć dla spersonalizowanych automatycznych e-maili po porzuconym koszyku o 350%. W jaki sposób osiągnięto takie rezultaty? Dowiesz się z poniższego Case Study!

 

O firmie

Chroma to lider krajowego rynku, jak również jedna z czołowych firm poligraficznych w Europie. W 2009 r. jako pierwsza firma w Polsce wprowadziła usługę zamawiania druku online. Aktualnie oferuje najnowocześniejszą platformę, która umożliwia automatyczną wycenę i zamówienie druku w milionie konfiguracji produktów w dowolnym nakładzie, z możliwością wysyłki zagranicznej oraz multiwysyłki. W ofercie szeroka gama produktów: ulotki, plakaty, katalogi, kalendarze, wizytówki, oraz innowacyjne rodzaje uszlachetnień w postaci złocenia, srebrzenia, folii Soft Skin oraz lakieru High Gloss UV i Drip Off.

 

Wyzwania:

Firma Chroma dzięki automatyzacji marketingu chciała identyfikować osoby odwiedzające stronę, segmentować je, poznać ich zainteresowania oraz polepszyć komunikację e-mailową poprzez dopasowywanie oferty do potrzeb klientów.

 

Główne cele wdrożenia:

  • Pozyskiwanie leadów
  • Segmentacja klientów na podstawie zainteresowań  
  • Edukacja klientów niewykazujących gotowości do zakupu
  • Ratowanie porzuconych koszyków
  • Zwiększenie skuteczności kampanii e-mail marketingowych
  • Zwiększenie liczby osób biorących udział w webinarach szkoleniowych dla grafików  
  • Podtrzymanie lojalności klientów poprzez kupony rabatowe

 

Wdrożone rozwiązania:

  • Segmentacja klientów zgodnie z interesującymi ich produktami
  • Lead Nurturing – cykl trzech e-maili edukacyjnych, które zachęcają do zakupu
  • Odzyskiwanie porzuconych koszyków – dynamiczny e-mail z produktami pozostawionymi w koszyku
  • Newslettery z zaproszeniami na webinary dla grafików
  • Lejek sprzedażowy, który umożliwia analizowanie przepływu leadów przez kolejne etapy procesu sprzedażowego
  • Wysyłka e-maili z kuponami rabatowymi m.in.dla nowych klientów i do grup segmentowanych dzięki wykorzystaniu panelu RFM.
  • Automatyzacja wysyłki ankiety satysfakcji dla nowych i powracających klientów.

 

Efekty:

  • wzrost uczestnictwa w webinarach o 150%
  • wzrost kliknięć mailingów segmentowanych o 200% w stosunku do wysyłek masowych
  • wzrost współczynnika kliknięć w automatycznych mailingach o 300% w stosunku do wysyłek masowych
  • wzrost współczynnika otwarć w automatycznych mailingach o 320% w stosunku do wysyłek masowych
  • wzrost współczynnika otwarć dla spersonalizowanych automatycznych e-maili po porzuconym koszyku o 350% w porównaniu do wysyłek masowych

 

Co dalej?

Dalsze możliwości rozwoju:

  • Wdrożenie powiadomień web push i dynamicznych powiadomień web push oferujących produkty pozostawione w koszyku
  • Zastosowanie e-maili dynamicznych po wizycie.

 

 

 

Julia Paduszyńska
Content Manager

@jpaduszyńska

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]