Jak wykorzystać Marketing Automation na rynku szkoleń i kursów. Poznaj wyjątkowe możliwości.

Rynek szkoleń w Polsce jest silnie uzależniony od istnienia i wielkości unijnych dotacji. Wraz z kończącymi się funduszami unijnymi i mimo wszystko występującym spowolnieniem gospodarczym wspomniany rynek czekają zmiany.  W utrzymaniu dotychczasowej pozycji na rynku i zwiększeniu obrotów pomoże wykorzystanie Marketing Automation. Dzięki nowym możliwościom firmy lepiej dostosują swoją ofertę do wymagań rynku i łatwiej dotrą do klientów.

Na zmieniającym się rynku szkoleń firmy szukają nowych metod realizacji szkoleń. Firmy, które skupiały się dotychczas na szkoleniach prowadzonych „offline” próbują swoich sił online i na odwrót. Jak więc ułatwić sobie taką migrację?

Firmy dotychczas realizujące szkolenia online

System SALESmanago wskazuje miejscowości, w których jest najwięcej chętnych na oferowane kursy i szkolenia.

Prowadząc szkolenia online często spotykałem się z pytaniem: Czy możemy zrealizować takie szkolenie stacjonarnie? Rozpoczynając szkolenia stacjonarne będzie nam łatwiej jeśli zaczniemy w dobrym miejscu.  System SALESmanago Marketing Automation monitoruje i identyfikuje osoby na stronie internetowej firmy. Jednym z efektów identyfikacji jest przypisanie geotagu każdemu z kontaktów. Wystarczy, że sprawdzimy ile kontaktów znajduje się w tagu Kraków, Warszawa lub Katowice i dostaniemy gotowy spis miast, gdzie warto zacząć prowadzić kursy i szkolenia.

Automatycznie adresujemy ofertę do odpowiednich osób, w odpowiednim czasie i miejscu

Sytuacja w której klienci szukają ofert online i chcą z nich skorzystać offline określana jest mianem efektu ROPO(research online purchase offline). Dzięki Marketing Automation dokładnie wiemy kto interesował się ofertą firmy online i w jakim mieście się znajduje. Łącząc te dwie informacje możemy automatycznie wysłać ofertę przeprowadzenia konkretnego szkolenia w danym mieście do osób, które były nim zainteresowane i przebywają w okolicy.

Firmy dotychczas realizujące szkolenia offline

Monitoring behawioralny potencjalnych uczestników szkoleń online

Monitorując i identyfikując zachowanie klientów online dokładnie poznajemy ich potrzeby. Wiemy czym interesował się każdy z naszych potencjalnych klientów. Bazując na tych informacjach system automatycznie podzieli bazę adresową na grupy osób zainteresowanych poszczególnymi szkoleniami. Następnie wysyłamy zaproszenie/ofertę szkolenia online przede wszystkim do osób, które były nim zainteresowane.

Narzędzie do obsługi rejestracji na szkolenia

W systemie SALESmanago dostępny jest moduł wydarzeń. Pozwala on w prosty sposób stworzyć formularz rejestracji na organizowane szkolenie lub kurs, wraz z możliwością skonfigurowania szkoleń cyklicznych. Każdy kto zapisze się przez taki formularz automatycznie trafia na listę osób zapisanych i zostaje oznaczony odpowiednim Tagiem. Następnie oznaczenie Tagiem może wywołać wysyłkę określonych wiadomości np.: potwierdzenia rejestracji, danych do płatności lub szczegółów dotyczących szkolenia.

Możliwości przydatne wszystkim firmom organizującym szkolenia i kursy

Niezależnie czy szkolenia odbywają się online czy offline każda z firm działających na tym rynku może skorzystać na organizowaniu i realizowaniu szkoleń oraz kursów w oparciu o lejki w systemie Marketing Automation.

Zarządzanie szkoleniami w oparciu o „lejki szkoleniowe”

Opierając organizację szkoleń na „lejkach szkoleniowych” można stworzyć oddzielne procesy dla każdego ze szkoleń. Przykładowy lejek może składać się z następujących etapów:

Zainteresowany –> Zarejestrowany –> Uczestnikà –> 1 szkolenie –> 2 szkolenie –> 3 szkolenie –> Zakończone

Jeśli tylko chcemy system może automatycznie wysyłać wiadomości do osób, które znalazły się na kolejnym etapie. Dzięki temu zależnie od etapu klienci otrzymają dodatkowe informacje o kursie, potrzebne materiały, informacje dotyczące kolejnego spotkania lub potwierdzenie ukończenia kursu.

Niewątpliwie rynek szkoleń w Polsce czekają zmiany. Według badania EFS – End of financial suport, 60% firm obawia się, że ich sytuacja zmieni się na gorsze. W większości wypadków firmy, w celu utrzymania dawnej pozycji i zapewnieniu sobie dalszego rozwoju starają się rozszerzyć zakres swoich działań i wykorzystać nowoczesne technologie w procesie szkolenia. Marketing Automation pozwoli usprawnić procesy w firmie i znaleźć nowe możliwości. Dodatkowo automatyzując komunikację z potencjalnymi i aktualnymi klientami zyskujemy więcej czasu na doskonalenia oferty firm i jej rozwój.

Jesteś zainteresowany wykorzystaniem Marketing Automation? Napisz na: info@salesmanago.pl

Lub zobacz DEMO systemu >>

Z systemu można korzystać 30 dni za darmo. Aby skorzystać z systemu wystarczy zarejestrować się na stronie www.salesmanago.pl

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]