Rynek szkoleń w Polsce jest silnie uzależniony od istnienia i wielkości unijnych dotacji. Wraz z kończącymi się funduszami unijnymi i mimo wszystko występującym spowolnieniem gospodarczym wspomniany rynek czekają zmiany. W utrzymaniu dotychczasowej pozycji na rynku i zwiększeniu obrotów pomoże wykorzystanie Marketing Automation. Dzięki nowym możliwościom firmy lepiej dostosują swoją ofertę do wymagań rynku i łatwiej dotrą do klientów.
Na zmieniającym się rynku szkoleń firmy szukają nowych metod realizacji szkoleń. Firmy, które skupiały się dotychczas na szkoleniach prowadzonych „offline” próbują swoich sił online i na odwrót. Jak więc ułatwić sobie taką migrację?
Firmy dotychczas realizujące szkolenia online
System SALESmanago wskazuje miejscowości, w których jest najwięcej chętnych na oferowane kursy i szkolenia.
Prowadząc szkolenia online często spotykałem się z pytaniem: Czy możemy zrealizować takie szkolenie stacjonarnie? Rozpoczynając szkolenia stacjonarne będzie nam łatwiej jeśli zaczniemy w dobrym miejscu. System SALESmanago Marketing Automation monitoruje i identyfikuje osoby na stronie internetowej firmy. Jednym z efektów identyfikacji jest przypisanie geotagu każdemu z kontaktów. Wystarczy, że sprawdzimy ile kontaktów znajduje się w tagu Kraków, Warszawa lub Katowice i dostaniemy gotowy spis miast, gdzie warto zacząć prowadzić kursy i szkolenia.
Automatycznie adresujemy ofertę do odpowiednich osób, w odpowiednim czasie i miejscu
Sytuacja w której klienci szukają ofert online i chcą z nich skorzystać offline określana jest mianem efektu ROPO(research online purchase offline). Dzięki Marketing Automation dokładnie wiemy kto interesował się ofertą firmy online i w jakim mieście się znajduje. Łącząc te dwie informacje możemy automatycznie wysłać ofertę przeprowadzenia konkretnego szkolenia w danym mieście do osób, które były nim zainteresowane i przebywają w okolicy.
Firmy dotychczas realizujące szkolenia offline
Monitoring behawioralny potencjalnych uczestników szkoleń online
Monitorując i identyfikując zachowanie klientów online dokładnie poznajemy ich potrzeby. Wiemy czym interesował się każdy z naszych potencjalnych klientów. Bazując na tych informacjach system automatycznie podzieli bazę adresową na grupy osób zainteresowanych poszczególnymi szkoleniami. Następnie wysyłamy zaproszenie/ofertę szkolenia online przede wszystkim do osób, które były nim zainteresowane.
Narzędzie do obsługi rejestracji na szkolenia
W systemie SALESmanago dostępny jest moduł wydarzeń. Pozwala on w prosty sposób stworzyć formularz rejestracji na organizowane szkolenie lub kurs, wraz z możliwością skonfigurowania szkoleń cyklicznych. Każdy kto zapisze się przez taki formularz automatycznie trafia na listę osób zapisanych i zostaje oznaczony odpowiednim Tagiem. Następnie oznaczenie Tagiem może wywołać wysyłkę określonych wiadomości np.: potwierdzenia rejestracji, danych do płatności lub szczegółów dotyczących szkolenia.
Możliwości przydatne wszystkim firmom organizującym szkolenia i kursy
Niezależnie czy szkolenia odbywają się online czy offline każda z firm działających na tym rynku może skorzystać na organizowaniu i realizowaniu szkoleń oraz kursów w oparciu o lejki w systemie Marketing Automation.
Zarządzanie szkoleniami w oparciu o „lejki szkoleniowe”
Opierając organizację szkoleń na „lejkach szkoleniowych” można stworzyć oddzielne procesy dla każdego ze szkoleń. Przykładowy lejek może składać się z następujących etapów:
Zainteresowany –> Zarejestrowany –> Uczestnikà –> 1 szkolenie –> 2 szkolenie –> 3 szkolenie –> Zakończone
Jeśli tylko chcemy system może automatycznie wysyłać wiadomości do osób, które znalazły się na kolejnym etapie. Dzięki temu zależnie od etapu klienci otrzymają dodatkowe informacje o kursie, potrzebne materiały, informacje dotyczące kolejnego spotkania lub potwierdzenie ukończenia kursu.
Niewątpliwie rynek szkoleń w Polsce czekają zmiany. Według badania EFS – End of financial suport, 60% firm obawia się, że ich sytuacja zmieni się na gorsze. W większości wypadków firmy, w celu utrzymania dawnej pozycji i zapewnieniu sobie dalszego rozwoju starają się rozszerzyć zakres swoich działań i wykorzystać nowoczesne technologie w procesie szkolenia. Marketing Automation pozwoli usprawnić procesy w firmie i znaleźć nowe możliwości. Dodatkowo automatyzując komunikację z potencjalnymi i aktualnymi klientami zyskujemy więcej czasu na doskonalenia oferty firm i jej rozwój.
Jesteś zainteresowany wykorzystaniem Marketing Automation? Napisz na: info@salesmanago.pl
Lub zobacz DEMO systemu >>
Z systemu można korzystać 30 dni za darmo. Aby skorzystać z systemu wystarczy zarejestrować się na stronie www.salesmanago.pl