Jak wpleść dane zero-party w marketing strony internetowej?

 
 

Nasze Centrum Preferencji Klienta, uruchomione na początku tego roku, otworzyło zupełnie nowy świat możliwości hipersegmentacji. Teraz kreatywne wykorzystanie wielu naszych funkcji pozwoli Ci dostarczać komunikat zawsze dopasowany do indywidualnych potrzeb i gustów oraz zamienić Twój CDP w Platformę Customer Intimacy i w konsekwencji, budowę wyjątkowo solidnych relacji.

W wielu naszych artykułach znajdziesz wszelkiego rodzaju pochwały dla danych zerowych. Cóż, nie bez powodu skupiliśmy się na nich:

Ale również:

  • Zero-party data pozwala na powrót do korzeni handlu, czyli indywidualnego podejścia do każdego klienta. Przy okazji jest to dokładnie to, czego większość klientów oczekuje dziś od marek.

W tym artykule pokażemy Ci, jak to zrobić dokładnie i jakie funkcje CDP zapewnią Ci niezbędne narzędzia.

Innymi słowy, pokażemy Ci praktyczne sposoby hipersegmentacji. Ale najpierw …

 

Kilka apetycznych statystyk dla rozbudzenia wyobraźni

 
  • 77% zwrotu z inwestycji w marketingu pochodzi z precyzyjnie targetowanych i uruchamianych kampanii opartych na segmentacji.
  • Kampanie niekierowane wykazują o 50% niższy CTR niż kampanie oparte na segmentacji
  • Segmentacja prowadzi od 3 do 5% wzrostu zwrotu ze sprzedaży promowanej.
  • Segmentacja daje firmom 60% większe szanse na zrozumienie klientów.
  • Tylko 4% firm prowadzi segmentację z wykorzystaniem wielu typów danych.
  • Korzystanie z person daje 90% firm więcej informacji na temat klientów.

Korzyści z targetowania i segmentacji są tak oczywiste, że zastanawiamy się, dlaczego tak szokująco niewiele firm wykorzystuje kombinowane zbiory danych. Zwłaszcza, gdy dane zero-party wzbogacają profile zbudowane na informacjach behawioralnych first-party.

 

Website Automation – zawartość spersonalizowana w oparciu o dane zero-party

 

Dzięki automatyzacji witryny możesz dostarczać w czasie rzeczywistym, kontekstowe, w pełni zautomatyzowane i spersonalizowane touchpointy. Umożliwia tworzenie zaawansowanych scenariuszy dostarczania treści, takich jak:

  • pop-upy powitalne i pożegnalne
  • wyświetlanie formularzy zgód marketingowych w powiadomieniach Web Push
  • otwieranie okna Live Chat
  • zmiana tekstu w dymku czatu
  • wykonywanie dowolnego javascriptu na stronie

Tworząc scenariusz dla konkretnego klienta, konfigurujesz zestaw funkcji i wskazujesz, jakie zachowanie na stronie powinno wywołać wyświetlenie określonej treści.

Teraz wyobraź sobie to w połączeniu z danymi zero-party.

Przykład:

Korzystając z Centrum Preferencji Klienta, sklep internetowy zebrał informacje, że konkretna klientka preferuje kolor czerwony, lubi letnie sukienki, ma też swój przedział cenowy.

Zasady Automatyzacji Stron WWW działają zarówno dla kontaktów anonimowych, jak i monitorowanych. W tym przypadku wspomoże to nasze starania wzbogacenia danych kontaktów monitorowanych. Teraz wszystkie te dane można aktywować podczas tworzenia reguł automatyzacji. Możesz teraz:

  • przywitać klientkę pop-upem zawierającym wybór czerwonych sukienek w jej przedziale cenowym.
  • rozpocząć czat na żywo z propozycją wszystkich produktów w jej przedziale cenowym, dopasowując je do określonego przez nią typu sukienek.
  • wyświetlić okienko wyjścia z wyborem butów pasujących zarówno do letniej czerwonej sukienki, jak i przedziału cenowego.

Dane typu zero-party pozwolą Ci na hiperpersonalizację wszystkich wiadomości w kanałach Live Chat i na pop-upach.

 

Custom Modal Designer – pop-upy na czas i na ulubionym urządzeniu

 

Custom Modal Designer to zaawansowany kreator, który pozwala tworzyć nie tylko pop-upy zawierające formularz, ale także z samą grafiką. Rozbudowane opcje personalizacji wizualnej każdego widżetu sprawią, że wyskakujące okienka przyciągną uwagę każdego użytkownika. Designer umożliwia wybranym grupom użytkowników wyświetlanie pop-upów zawierających oferty specjalne w oparciu o ich zachowanie na stronie oraz dane CDP.

Dodatkowo masz możliwość ustawienia dokładnej lokalizacji, czasu wyświetlania i czasu pauzy wyświetlania pop-upu.

To doskonała okazja do wykorzystania informacji o czasie i częstotliwości wysyłania wiadomości gromadzonych za pośrednictwem Centrum Preferencji Klienta.

Przykład:

Nasza klientka, fanka czerwonych sukienek, zaznaczyła w Centrum Preferencji Klienta, że ​​chciałaby otrzymywać informacje o produktach. Z łatwością dostosujesz czas wyświetlania powiadomień do określonych przez nią dni a nawet godzin.

Pamiętaj też, że możesz zadać praktycznie każde pytanie za pomocą Centrum Preferencji Klienta, jeśli uważasz, że odpowiedź będzie przydatna dla Twojej działalności. Na przykład, jeśli zapytałeś klientkę, czy woli przeglądać ofertę sklepu na komputerze czy smartfonie, możesz zaprojektować graficzne pop-up za pomocą Custom Modal Designer specjalnie tak, aby pasował do specyfikacji preferowanego urządzenia, co zaoszczędzi Ci wiele pracy.

 

Personal Shopping Inbox – doskonałe uzupełnienie dla Customer Preference Center

 

Personal Shopping Inbox łączy w sobie zalety kilku narzędzi marketingowych. To przede wszystkim Centrum Powiadomień i Lista Życzeń połączona z Rekomendacjami i informacjami o programie lojalnościowym. Łączy w sobie wiadomości typu one-to-one, Listy Życzeń, oferty specjalne i Rekomendacje w jednej, w pełni konfigurowalnej przestrzeni osobistej, dostępnej dla każdego odwiedzającego witrynę.

Możliwe zastosowania Personal Shopping Inbox to:

  • zwiększenie konwersji w sklepie,
  • zwiększenie wartości koszyka,
  • gromadzenie danych typu zero i first-party.

Przykład:

Nasza klientka, jak się okazuje, szuka znacznie więcej niż czerwonych sukienek. Jej Lista Życzeń pełna jest jesiennych produktów, takich jak wełniane rajstopy, spodnie i płaszcze w różnych kolorach. To wszystko dane zero-party, w żaden sposób nie gorsze niż te zebrane za pośrednictwem Centrum Preferencji Klienta. Będą świetnym źródłem informacji do personalizacji strony internetowej, pop-upów generowanych w Custom Modal Designer i do Rekomendacji, które są częścią Personal Shopping Inbox. Z łatwością możesz wyselekcjonować i polecić produkty powiązane z tymi preferowanymi przez nią, w interesującym ją przedziale cenowym.

A skoro zaczęliśmy już o rekomendacjach…

 

Ramki Rekomendacji – produkty preferowane przez klienta od razu na stronie głównej

 

Ramki rekomendacji produktów to najnowocześniejsze narzędzie umożliwiające pełną personalizację oferty prezentowanej w Twoim sklepie internetowym, zarówno dla monitorowanych, jak i anonimowych użytkowników, z wykorzystaniem unikalnej technologii umieszczania ramek na stronie.

Aby lepiej to zrozumieć, spójrz, jak to może wyglądać. Nie tylko wybór produktów wynika z preferencji klienta, wygląd layoutu również można dopasować do określonego stylu.

 
 

Pamiętaj, że w opisanym poniżej przykładzie, ramka zostanie całkowicie spersonalizowana, więc dokładny wygląd kreatora może wyglądać zupełnie inaczej. To zależy od Ciebie i Twoich potrzeb.

Przykład:

Nasza klientka, zaraz po wejściu na stronę, powinna ujrzeć w Ramce Rekomendacji wszystkie produkty powiązane z jej preferencjami, w określonym przedziale cenowym. Połączone dane z Listy Życzeń i Centrum Preferencji Klienta to doskonałe źródło informacji dla Ramek Rekomendacji. Zazwyczaj rekomendacje opierają się na danych first-party i zachowaniu klientów w Internecie. Ramki rekomendacji w SALESmanago można łatwo zbudować na znacznie bardziej wiarygodnych informacjach zero-party.

 

Powiadomienia Web Push – perfekcyjny mix danych zero i first-party

 

Dynamiczne powiadomienia Web Push to krótkie, oparte na danych klienta, wiadomości z osobistymi rekomendacjami, wyświetlanymi w oknie przeglądarki, które mogą być wysyłane zarówno jako komunikacja masowa, jak i one-to-one.

Idealne połączenie zestawów danych do tworzenia spersonalizowanych powiadomień Web Push to kombinacja danych zero i first-party.

Przykład:

Dokładnie tak jak w przypadku Ramek Rekomendacji, dane z Centrum Preferencji Klienta i Listy Życzeń dostarczą Ci kompletnej wiedzy o potrzebach naszej klientki. Różnica polega na czasie wysłania wiadomości – powiadomienia mogą być wysyłane w czasie wybranym przez klientkę. Połączenie tych danych z informacjami behawioralnymi first-party zapewni najlepsze wyniki.

 

Hiperpersonalizowane banery – bo dlaczego nie spersonalizować całej strony?

 

Spersonalizowane banery pozwalają dopasować zawartość witryny do konkretnych zainteresowań użytkowników. Tę treść można dostosować za pomocą narzędzia do segmentacji lub etapu lejka, do którego należy kontakt. Treść można również dostosować do narzędzia reguł automatyzacji.

I nie mówimy tu o starej definicji segmentacji. Tradycyjnie eCommerce dzielił klientów na segmenty według cech demograficznych, psychograficznych, behawioralnych i geograficznych. Ale te czasy już dawno minęły, ponieważ nowe narzędzia marketingowe umożliwiły hipersegmentację. Według Capgemini, hipersegmentacja to „zaawansowane dostosowywanie ofert, treści i doświadczeń klientów w czasie rzeczywistym na indywidualnym poziomie”.

Nie chodzi o tworzenie zaledwie kilku segmentów, na tyle pojemnych, by pomieścić stosunkowo duże grupy ludzi, żeby każdy mógł się gdzieś zmieścić. Hipersegmentacja to tworzenie jak największej liczby segmentów, czasami tylko na chwilę, nawet dla jednego klienta, aby zapewnić niezwykle spersonalizowane doświadczenie.

Jest tylko jeden warunek, aby takie działanie miało sens – takie segmenty muszą być operacyjnie użyteczne.

Przykład:

Więc w zasadzie tak, możesz mieć tyle kompozycji treści witryny, ilu masz klientów. Z czasem, kiedy Twoje relacje z klientami dojrzeją i zbierzesz wystarczająco dużo danych zero-party, nasza fanka czerwonych sukienek zobaczy zupełnie inną stronę, niż jej, kochający stroje sportowe kolega, odwiedzający ten sam sklep internetowy.

 

Podsumowując

 

Możesz działać na wszystkich informacjach zebranych za pośrednictwem Listy Życzeń, a przede wszystkim Centrum Preferencji Klienta, aby hiperpersonalizować:

  • czas i treść wszystkich wiadomości wysyłanych do klientów
  • treść i styl wszystkich banerów i rekomendacji
  • a nawet całą Twoją witrynę!

do potrzeb i preferencji nawet pojedynczego klienta!

Zgranie większości wymienionych funkcji będzie wymagać pewnych zasobów i wysiłku, a nawet elementów pakietu Enterprise. Jeśli chcesz je wykorzystać, skontaktuj się z nami!

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]