Jak wybrać i wdrożyć Marketing Automation, aby zyskać najwięcej? Sprawdź USP!

Rynek Marketing Automation jest coraz większy, a dynamika wzrostu utrzyma się lub nawet przyspieszy w perspektywie kilku lat. Już teraz aż 67% Liderów w dziedzinie marketingu korzysta z platform MA, a w przeciągu kolejnych 2 lat planuje do nich dołączyć kolejne 21%*. Jednak jak wzrost przychodów w Marketing Automation przekłada się na wzrost przychodów dla firmy, które korzystają z tych rozwiązań? Jak wdrożyć automatyzację marketingu i sprzedaży, aby zyskać na tym najwięcej?

 

Po pierwsze sprawdź USP

Wyróżnienie się na zatłoczonym rynku marketing automation nie jest rzeczą łatwą. Zwłaszcza jeśli wertujesz powtarzalne listy funkcjonalności – każdy oferuje „pełną personalizację”, „rozwiązania skrojone na miarę”, „machine learning & AI” i tak dalej. Ale, ale! Buzzwordy to nie rozwiązania!

Warto zatem przyglądając się możliwym opcjom zwrócić uwagę na to, co konkretnie możesz zrobić przy użyciu danej platformy. Przykładowo jeśli chcesz sprawdzić listę unikalnych funkcji naszej platformy i dowiedzieć się co zrobisz przy pomocy SALESmanago (i tylko u nas znajdziesz te funkcje jako komplet) – kliknij w ten baner i pobierz liste w wygodnej formie ebooka.

Po drugie sprawdź serwis

Wdrażanie każdego systemu w firmie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Obok opłaty za samo narzędzie, musisz pamiętać o dodatkowych kosztach takich jak migracja danych, przeszkolenie pracowników, zbudowanie procesów czy integracja z innymi wykorzystywanymi w firmie narzędziami. Wielkość tego kosztu mocno zależy od platformy, którą zdecydujesz się wdrożać. Pisaliśmy wcześniej na co zwrócić uwagę przy wyborze systemu odpowiedniego systemu Marketing Automation dla firmy. Artykuł znajduje się tutaj.

Natomiast obok potrzebnych firmie funkcjonalności i możliwości rozwoju prowadzonych działań o nowe obszary, warto zwrócić uwagę na koszty towarzyszące wdrożeniu. Tak naprawdę każdy dostawca ma inną politykę w zakresie wsparcia klienta. Poziom pomocy jest bardzo różny. W sytuacji idealnej powinieneś szukać rozwiązania, które obok produktu dostarczy:

  • Bezpłatnego dostępu do szkoleń;
  • Nielimitowanego dostępu do materiałów edukacyjnych;
  • Wsparcia w rozpoczęciu pierwszych działań – bezpłatny pakiet startowy;
  • Dedykowanego opiekuna klienta;
  • Sprawnie działającego BOK i czytelnej instrukcji obsługi;
  • Zestawu gotowych i bezpłatnych integracji z innymi systemami;
  • Bezpłatnego dostępu do API  i dokumentacji.

Wybierając dostawcę, który zaoferuje wymienione wyżej rzeczy można znacząco ograniczyć koszt wdrożenia narzędzia w firmie, gdyż większość zrobi za Ciebie dostawca bezpłatnie, w ramach podpisanej umowy.

Co ważne większość systemów Marketing Automation udostępniana jest w modelu SaaS i oparta na technologii chmury. Dzięki temu koszt technicznego wdrożenia jest właściwie znikomy. Wystarczy się zarejestrować i na stronie www wkleić kod monitorujący bardzo podobny do kodu Google Analytics.

Co zrobić żeby osiągnąć dobre wyniki po wdrożeniu – 5 działań

1. Zdecyduj czy Marketing Automation pasuje do Twojego biznesu

Marketing Automation pasuje do większości branż, segmentów i firm. Jednakże, warto zastanowić się czy to co robisz może być wsparte przez system do automatyzacji marketingu i sprzedaży, czy posiadasz odpowiedni zespół lub czy pozyskujesz klientów online lub przez telemarketing.

2. Wybierz właściwego dostawcę

Wybierając odpowiedni system patrz nie tylko na to czy oferowane funkcjonalności zaspokajają Twoje potrzeby i daje miejsce na rozwój, ale także czy sam dostawca oferuję wiedzę i wsparcie w procesie wdrożenia i późniejszego korzystania.

3. Zainwestuj odpowiednią ilość czasu

Automatyzacja pozwala zaoszczędzić czas na mechanicznych działaniach. Warto jednak zainwestować zaoszzędzony czas w optymalizację i doskonalenie zautomatyzowanych procesów. Dopiero metodyczne i systematyczne działania przynoszą zamierzone efekty.

4. Zintegruj nową platformę z systemami, z których korzystasz (CRM, ERP)

Integracja Marketing Automation i CRM powoduje wzrost ROI z wdrożenia o 14,5%. Głównie dlatego, że zyskujesz na dostępności i jakości danych na jakich pracuje firma. Dodatkowo, w systemach które już posiadasz przechowujesz dużo wartościowej wiedzy o klientach i sposobie w jaki podejmują decyzję zakupową. Dobrze jest juz na starcie dysponować kompletem danych transkcyjnych.

5. Korzystaj, testuj i udoskonalaj

Zaplanowanie automatyzacji to dopiero początek pracy. Raz ustawiony workflow będzie działał stale. Natomiast nie oznacza to, że jego efektywność będzie miała stały poziom. Sprawdzanie jak działa automatyzacja, testowanie różnych jej wariantów i analiza danych powinna stać się nawykiem. Tylko trzymając rękę na pulsie efektywnie wykorzystasz Marketing Automation.

Interesuje Cię Marketing Automation?  Skorzystaj z 30-dniowej bezpłatnej wersji testowej SALESmanago

 

*źródło danych: https://www.emailmonday.com/marketing-automation-statistics-overview/11

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]