Jak użyć testów A / B / X dla optymalizacji kampanii marketingowych i zwiększenia konwersji

 
 

Osiągnięcie sukcesu w kampaniach marketingowych wymaga zazwyczaj pewnych prób i błędów. Jest to jednak coś wartego zachodu. Optymalizacja automatyzacji marketingu jest kluczowym składnikiem rozwoju każdej firmy i jej dobrych wyników sprzedażowych, a testy A / B / X, które są ogromną częścią optymalizacji, mogą zwiększyć konwersję o 46%. Mamy dla ciebie kilka wskazówek, jak zarządzać i używać funkcji testów A / B / X dostępnej na platformie SALESmanago, oraz osiągnąć najwyższy poziom optymalizacji procesów automatyzacji, dla lepszej konwersji i wyższych zysków.

 

Wybierz najlepszą opcję i uzyskaj największą szansę konwersji

 

Optymalizacja procesów automatyzacji ma wiele zalet. Przykładowo, dynamiczne e-maile mogą podnieść współczynnik konwersji nawet o 64% i ogólnie usprawnić kampanie w e-mail marketingu, zwiększając wskaźniki OR i CTOR. Automatyzacja pomoże ci skutecznie dotrzeć do nowych, potencjalnych klientów, a dzięki testom A / B / X wybierzesz najlepszy sposób dalszego postępowania.

 
 

Moduł testów A / B / X w SALESmanago daje ci wgląd w skuteczność twoich kampanii, wskazując, które treści dostarczone przez ciebie klientom osiągnęły najwyższe wyniki. Możesz zoptymalizować elementy takie, jak np. treść, temat lub czas wysłania / wyświetlenia wiadomości, czy powiadomienia. System przeanalizuje dla ciebie dane po zdefiniowaniu poziomu oczekiwanego KPI z poszczególnych testów, a informacje zostaną zebrane przez platformę i wyświetlone w czasie rzeczywistym na dedykowanym panelu analitycznym.

 

Przykładowo, wyniki testu A / B / X konkretnej kampanii marketingowej ze spersonalizowanym banerem utworzonym w panelu Personalizacji WWW, widoczne będą w zakładce “Testy A / B / X Treści dynamicznych”, a te utworzone za pomocą Workflow – w Procesach Automatyzacji, po kliknięciu w analitykę konkretnego Workflow.

 
 

Testowanie najlepszych wariantów pojedynczej kampanii marketingowej to prawdopodobnie najpopularniejszy sposób wykorzystania testów A / B / X, począwszy od drobnych, ale ważnych elementów, takich jak temat wiadomości, aż po treść samej oferty. Możesz jednak zrobić o wiele więcej i pójść o krok dalej, optymalizując Procesy automatyzacji, w tym scenariusze zapobiegające porzuconym koszykom i kampanie typu win-back.

 

Skonfiguruj swoje kampanie, aby odniosły sukces, korzystając z testów A / B / X w Workflow

 

Podczas tworzenia dowolnej kampanii Workflow, zawierającej podstawowe elementy, takie jak zdarzenia, warunki i akcje, możesz utworzyć do czterech testów A / B / X dla każdego z tych elementów. To świetny sposób na sprawdzenie, na przykład, która forma kontaktu z klientem zaowocowała konwersją, a która nie jest tak skuteczna, jakbyś chciał.

 
 

Załóżmy, że twój kontakt kliknął link w e-mailu lub pobrał e-booka, co spowodowało rozpoczęcie testów A / B / X. Możesz na przykład w ramach testu wysłać wiadomość e-mail, baner i powiadomienie Web Push, a na podstawie wyników sprawdzić, który z tych kanałów jest najlepszy na dotarcie do kontaktu. W ten sam sposób możesz również wysyłać różne warianty e-maili, aby sprawdzić, na który z nich twoje kontakty zareagują najlepiej.

 

Aby skonfigurować i uruchomić testy A / B / X, należy przejść do Procesów Automatyzacji na platformie SALESmanago. Musisz ustawić zdarzenie, które uruchomi Workflow, wybrać warunek testu A / B / X i akcje, które będą następować, na przykład wysłanie trzech różnych e-maili. Każdego z nich wybierasz z listy e-maili, określasz ich tematy, czas wysyłki oraz inne parametry.

 

Uratuj porzucone koszyki z pomocą testów A / B / X

 

Badania pokazują, że ponad 75% sytuacji, w których klient dodaje coś do koszyka, nie kończy się finalizacją zakupu. Testy A / B / X mogą przydać się podczas próby przyciągnięcia klienta z powrotem do twojej oferty i uratowania porzuconego koszyka.

 
 

W Procesach Automatyzacji utworzyć możesz Workflow, którego punktem początkowym będzie „Wystąpiło nowe zdarzenie zewnętrzne” – „CART”. Możesz ustawić szczegóły, takie jak na przykład wartość porzuconego koszyka, data lub produkty. Następnie dodajesz warunek testu A / B / X i  możesz przystąpić do dodawania różnych akcji, takich jak np. powiadomienia Web Push, wyświetlanie banera, czy znowu, różne warianty e-maili, wybierając z tych samych opcji – gotowe wiadomości z listy, temat itp.

 

To wszystko pozwala eksperymentować z różnymi wariantami działania i dostarcza informacji o ich skuteczności, na podstawie czego możesz budować kolejne kampanie marketingowe, i z nową wiedzą zwiększać ich skuteczność.

marketing automation

marketing automation

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]