Jak usprawnić strategię marketingową za pomocą Marketing Automation?

Marketerzy nieustannie poszukują nowych sposobów na osiąganie coraz to lepszych wyników w kampaniach, wypracowując tym samym coraz wyższe wskaźniki ROI. Firmy ewoluują i rozwijają się niemal każdego dnia. Osiąganie zamierzonych celów staje się dużym wyzwaniem dla działów marketingu. Na szczęście istnieje coś, co pozwoli, aby ich działania odbywały się nieco płynniej i efektywniej, pozwalając jednocześnie na zbieranie cennych informacji na temat swoich potencjalnych klientów.

 

Pod hasłem ‘Automatyzacja marketingu’ rozumiemy zarówno rodzaj oprogramowania, w ramach którego dysponujemy konkretnymi narzędziami. Jednocześnie to forma strategii polegająca na zdobyciu kontaktów, które następnie pielęgnujemy i edukujemy przy pomocy specjalnie dopasowanej, spersonalizowanej formy komunikacji. Całość ma na celu doprowadzić do momentu, w którym zwykli odwiedzający stają się naszymi klientami. Marketing Automation należy postrzegać całościowo, a nie jako element wspierający jedynie moment zakupu. Lead’y powinny być monitorowane na każdym etapie lejka sprzedażowego, łącznie z etapem po – zakupowym, mając na uwadze retencję klienta i jego utrzymanie. Bez systemu klasy Marketing Automation niemal niemożliwym jest (zwłaszcza w przypadku dużych firm, posiadających rozległą bazę kontaktów) wyłapywanie indywidualnych klientów, z ich specyficznymi potrzebami.

4 kluczowe komponenty, o których musisz pamiętać, jeśli chcesz zbudować skuteczną strategię marketingową:


1. Postaw na pełną bazę danych kontaktowych

Niekompletne dane mogą być prawdziwym przekleństwem, jeśli chodzi o rozwój ukierunkowanych pod względem targetu kampanii marketingowych. Budowanie tego typu akcji, skierowanych do konsumentów konkretnego segmentu, czy branży, może okazać się dużym fiaskiem, kiedy przeprowadzane są w oparciu o niepełne lub nieaktualne dane wewnętrzne. Jednak dzięki Marketing Automation marketerzy są w stanie tworzyć szczegółowe profile klientów np. w postaci karty kontaktu, zawierającej wszystkie istotne szczegóły z marketingowego i sprzedażowego punktu widzenia.

2. Korzystaj z  dostępnych wskaźników i analizuj

System Marketing Automation to także szczegółowe raporty i statystyki, które prezentowane na przykład na głównym dashbordzie. Pozwalają na szybki podgląd obecnej sytuacji, marketerzy mogą na bieżąco śledzić konwersję i aktualne dane – służą do tego moduły typu ‘real time’, gdzie mamy szczegółowy podgląd, kto konkretnie przebywa na naszej stronie internetowej i czym się interesuje. Na początku pracy warto odpowiedzieć sobie na pytanie jakiego typu wskaźniki będą odpowiednie w naszej sytuacji. Nie zawsze to, co sprawdza się u kogoś innego, będzie odpowiednie również dla nas. Na pewno warto jednak zaznajomić się z takimi pojęciami jak  CPL (ang. Cost Per Lead) czyli kosztami wygenerowania lead’a, liczbę nowych leadów, konwersja, jakość i przygotowanie leadów do kolejnego etapu procesu sprzedażowego. Powyższe wskaźniki pozwolą na precyzyjne i co najważniejsze – wymierne podsumowania prowadzonych działań i ich planowanie w przyszłości. Więcej odnośnie szczegółowych wskaźników pisaliśmy tutaj.

3. Wykorzystaj potencjał social media

Nowoczesny system Marketing Automation łączy w sobie wiele możliwości działania, w tym również w obszarze mediów społecznościowych. Spotykamy się z wbudowanymi oryginalnie wtyczkami lub specjalnymi aplikacjami zintegrowanymi z systemem, które pozwalają zaciągać dane zebrane w innych kanałach bezpośrednio do naszej bazy CRM. Otrzymujemy w pakiecie miejsce poświęcone planowaniu i wysyłce mailingu, moduły pozwalające na angażowanie klientów w dialog, edukację potencjalnych konsumentów, a następnie analizowanie wyników kampanii. Media społecznościowe to duże ułatwienie w kontekście szerzenia treści. Marketerzy share’ują wybrane przez siebie informacje, które następnie pojawiają się w postaci wygenerowanych linków przekierowujących na konkretne podstrony poświęcone szczegółowym informacjom, na udostępnieniu których najbardziej nam zależy. W ten sposób, korzystając z jednego systemu  łączymy cechy i możliwości kilku innych.

4. Monitoruj potencjalnych klientów

Część przedsiębiorstw ma do czynienia z dłuższym cyklem sprzedażowym niż pozostałe. Długi proces może niestety oznaczać większe prawdopodobieństwo utraty potencjalnych klientów podczas przechodzenia między kolejnymi etapami lejka sprzedażowego. Marketing Automation zapobiega traceniu leadów, ponieważ pozwala mieć oko na to, co dzieje się z potencjalnymi klientami bez względu na długość cyklu sprzedażowego. System jest w stanie pomóc w przeprowadzeniu klienta przez elementy kampanii sprzedażowej w przyspieszonym tempie oferując właściwą treść w odpowiednim czasie.

Podsumowanie

W ciągu ostatnich lat, czy nawet miesięcy odnotowuje się stały wzrost wykorzystania systemów do automatyzacji marketingu. Szacuje się, że w 2015 roku wykorzystanie oprogramowania do automatyzacji wzrośnie o kolejne 50%. W dobie ciągłego postępu technologicznego, nikogo nie zdziwi, ze wykorzystanie Marketing Automation stanie się właściwie normą i zjawiskiem całkowicie powszechnym. Choćby dlatego warto zainteresować się automatyzacją marketingu już dziś.

 

 

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]