Jak stworzyć wielokanałową kampanię marketingową dla dedykowanej grupy klientów?

 
 

74% przedsiębiorstw aktywnie poszukuje nowych use-case’ów do zwiększenia poziomu automatyzacji procesów w swojej firmie (ThinkAutomation). W SALESmanago ciągle rozwijamy możliwości planowania oraz realizowania wielokanałowej podróży klienta tak, aby zmaksymalizować prawdopodobieństwo dokonania przez niego zakupu. Teraz, dzięki Workflow, możliwe jest tworzenie i uruchamianie wielopoziomowych kampanii marketingowych dla zdefiniowanych grup odbiorców, w dokładnie określonym przez nas momencie.

 

Wyższość automatyzacji nad klasycznymi, standardowymi wysyłkami jest bardzo prosta do udowodnienia:

 
  • 70,5%  – o tyle  wyższy współczynnik otwarć  mają wiadomości e-mail wywołane konkretnymi triggerami niż te, pochodzące z wysyłek masowych (Campaign Monitor),
  • 152% – o tyle procent wyższy współczynnik kliknięć posiadają e-maile wysyłane 1-1 niż standardowe newslettery (Campaign Monitor),
  • 250% – o tyle mogą wzrosnąć wskaźniki odpowiedzi, dzięki wykorzystaniu metod automatyzacji (Review42),
  • 133% – o tyle większe jest prawdopodobieństwo wysłania odpowiednich treści, dopasowanych do konkretnego odbiorcy (Review42).
 

W jaki sposób więc wyróżnić swoją kampanię i osiągnąć powyższe rezultaty? Należy postępować zgodnie z najlepszymi praktykami, takimi jak stosowanie cykli HADI, tworzenie kampanii opartych o komunikację wielokanałową, obserwacja, analiza i wdrażanie usprawnień w prowadzonych kampaniach oraz wykorzystanie możliwości prowadzenia wielokanałowej komunikacji 1-1 dla określonej grupy użytkowników.

 

W jaki sposób uruchomić Workflow dla zdefiniowanej grupy kontaktów w wybranym przez użytkownika momencie?

 

Najlepsze wyniki osiąga komunikacja prowadzona metodą 1-do-1. Do tej pory, wielopoziomowe, omnichannelowe kampanie można było tworzyć tylko dla pojedynczych kontaktów. Teraz, możliwe jest prowadzenie wielokanałowych kampanii 1-do-1 dla określonej grupy odbiorców. Wystarczy stworzyć kampanię okazjonalną w panelu Workflow, a następnie wybrać kontakty, dla których chcemy ją uruchomić. 

 

Nie trzeba czekać na trigger wywołujący konkretne zdarzenie i uruchomienie Workflow. W każdej chwili możliwe jest bezpośrednie włączenie procesu dla wybranej grupy odbiorców mas.

 

Dwie podstawowe różnice między klasycznym prowadzeniem wielokanałowych kampanii 1-do-1, a możliwością uruchomienia Workflow w panelu zarządzania kontaktami to:

 
  • Możliwość określenia dokładnej grupy odbiorców, np. wyboru konkretnego, pojedynczego kontaktu, który ma przejść dany proces, 
  • Możliwość idealnego dopasowania momentu rozpoczęcia kampani.
 

Tworzenie kampanii dla grup kontaktów działa identycznie jak w Workflow, z tą różnicą, że procesy uruchomić można z panelu

 

CRM → Lista kontaktów  Zarządzaj.

 
 

Kampania Black Week dla grupy odbiorców znajdujących się w progu diamentowym Programu Lojalnościowego

 

Załóżmy, że specjalnie z okazji Black Week stworzyliśmy wyjątkową kampanię przy użyciu Workflow, która ma na celu wykonanie konkretnego procesu na grupie klientów, której nadano specjalny tag po kliknięciu “Wezmę udział” na stronie promocji.

 
 

Zdajemy sobie jednak sprawę, że nie wszystkie kontakty, które chcieliśmy, aby wzięły w niej udział, kliknęły przycisk “Wezmę udział”. 

 

W takim wypadku, przydatna staje się funkcja Uruchomienia Workflow dla grupy kontaktów. Możemy w dowolnej chwili rozpocząć dany proces z pominięciem zdarzenia trigerującego Workflow na wybranej, zdefiniowanej grupie kontaktów, np. takich, które w zamian za dużą aktywność w Programie Lojalnościowym znalazły się w segmencie diamentowym i to właśnie dla nich chcemy wygenerować dodatkowy kupon z promocją Black Week. 

 

W panelu Zarządzaj kontaktami wybieramy grupę odbiorców:

 
 

A następnie wybieramy w kafelku Uruchom Workflow odpowiedni proces:

 
 

Ostatnim krokiem jest kliknięcie przycisku Wykonaj akcje. Wszystkie kontakty znajdujące się w progu diamentowym, w wybranym Programie Lojalnościowym, otrzymają od nas kupon z ofertą specjalną oraz będą im się wyświetlać reklamy, zachęcające do zakupu produktów.

marketing automation

marketing automation

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]