Jak skutecznie komunikować się z Millenialsami, czyli najbardziej narcystycznym pokoleniem?

Millenialsi, znani również jako pokolenie Y są aktualnie największym wyzwaniem dla sprzedawców, pracodawców i marketerów. Głównym problemem jest znalezienie właściwego sposobu komunikowania się z tym najbardziej narcystycznym pokoleniem.


Jak pisaliśmy w naszym poprzednim artykule „Pokolenie X, Y, Z. Jak do nich trafić z komunikacją marketingową?”. Millenialsi to pokolenie urodzone w latach 80-tych i 90-tych. Technologie cyfrowe stanowią dla nich integralną część rzeczywistości, w której czują się jak ryby w wodzie. Istnieje wiele mitów na temat millenialsów. Mass media bardzo często opisują je jako zepsute, nierealistyczne i narcystyczne. Łatwo jest przedstawić je w złym świetle, ponieważ wyraźnie różnią się od poprzednich pokoleń. Praca nie jest najważniejsza w ich życiu. Im szybciej wkraczają w dorosłość, tym bardziej oczywiste staje się, że wiele cech, które były postrzegane jako wady, są w rzeczywistości zaletami.

Będą kształtować przyszłość

Pokolenie Y żyje w trudnych czasach, ale nauczyło się dostosowywać do nowych okoliczności. Ich zamiłowanie do technologii i mediów społecznościowych tworzy w nich nowy rodzaj świadomości i przebiegłości. Szukają nowych sposobów oszczędzania pieniędzy w świecie, w którym niepewność ekonomiczna jest normą. Generacja Y to bardzo zróżnicowana grupa. W przeciwieństwie do swoich rodziców mieli okazję dużo podróżować po świecie, a to już jest źródłem wartości. Millenialsi są biegli w mowie mediów, dlatego warto uczyć się od nich, ponieważ to oni kreują przyszłość.

Znają najlepiej social media

Rodzice millenialsów mogą być dobrze zorientowani w świecie social mediów, jednak w przeciwieństwie do swoich dzieci, zazwyczaj nie potrafią posługiwać się nimi biegle. Ich podstawowa sieć społecznościowa istnieje w świecie rzeczywistym. Relacje pomiędzy millenialsami są nieco bardziej przejściowe, a ich umiejętności społeczne są nieco mniejsze. To oni lepiej wykorzystują możliwości mediów społecznościowych niż ich rodzice. Co drugi Ygrek twierdzi, że odrzuciłby ofertę pracy, gdyby firma nie zezwoliła na dostęp do mediów społecznościowych. Szybki sposób komunikacji prowadzi do tego, że millenialsi oczekują natychmiastowych rezultatów swoich działań. To naturalne, w ich świecie należy zawsze być podłączonym do sieci i pozostawać w stałym kontakcie. Gdy strona ładuje się dłużej niż 30 sekund, powoduje to frustrację. Millenialsów można określić jako leniwych, ale czy takie określenie jest sprawiedliwe?

Kochają rozwój

Generacja Y to prawdziwe wyzwanie dla pracodawców. Skupiają się na ciągłym rozwoju, gratyfikacjach finansowych i nie tylko. Trudniej utrzymać ich w jednym miejscu pracy, dlatego działy HR dużych firm stale dążą do spełnienia ich oczekiwań. Jest to pokolenie, które silnie koncentruje się na rozwoju, więc jest to dobra wiadomość z punktu widzenia pracodawcy. Naukowcy zauważyli również, że Millenialsi charakteryzują się znacznie większym narcyzmem niż przedstawiciele pokolenia X. To pokolenie było już opisywane jako skoncentrowane na samorealizacji. „Epidemia narcyzmu” spadła w latach 2000–2006 i stale rośnie. Warto pamiętać, że do 2025 r. pokolenie Y będzie stanowić 75% światowej siły roboczej.

Jak więc znaleźć z nimi wspólny język?

Pomimo różnic społecznych i finansowych, millenialsi mają wiele powiązań. Komunikują się za pomocą wspólnego kodu kulturowego. Prawie każdy z nich mówi bardzo dobrze po angielsku i często używa go codziennie. Niezależnie od tego, skąd pochodzą, słuchają tej samej muzyki i oglądają te same seriale. Dlatego warto poznać ich język, aby móc się z nimi swobodnie komunikować. Dla Ygreków przestrzeń do wyrażania opinii jest niezwykle ważna. Jeśli chcemy znaleźć z nimi wspólny język, spróbujmy zrozumieć ich świat i zaprosić do swojego.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]