Jak pozyskiwać nowe kontakty za pomocą firmowego bloga?


Firmowy blog to nie tylko sposób na edukację potencjalnych klientów i sprowadzanie ruchu na stronę firmy. Blog gromadzi uwagę osób zainteresowanych branżą, w której działa firma. Dlatego można wykorzystać go do pozyskiwania nowych kontaktów dokładnie pasujących do profilu firmy. Jak więc zacząć?


Wspominaliśmy już, że firmowy blog to fajny i skuteczny sposób wsparcia procesu edukacji pozyskanych kontaktów. Dzisiaj przybliżymy kolejną możliwość wykorzystania potencjału blogu. Zanim zaczniemy pozyskiwać kontakty należy zadbać by odkrywali go coraz to inni internauci. Jeśli upewnimy się, że nasz blog jest łatwy do odnalezienia w sieci i generuje zadowalając ruch możemy przejść do pozyskiwania kontaktów.
W tym procesie warto działać według 5 prostych zasad

1. Publikuj regularnie i utrzymuj wysoką jakość wpisów

Konsekwentna i regularna publikacja treści na blogu wpływa mocno na ilość zapisów. Statystycznie firmy, które publikują minimum jeden wpis tygodniowo generują dwa razy więcej nowych kontaktów niż firmy publikujące jeden wpis miesięcznie. Oczywiście oprócz częstotliwości bardzo ważna jest jakość publikowanych treści. Nie możemy zwiększać tempa publikacji kosztem jakości. W sytuacji idealnej uzyskamy równowagę pomiędzy ilością wpisów i ich jakością. Tak, aby dostarczać czytelnikom ciekawych treści i w odpowiednim czasie.

2. Zachęcaj i ułatwiaj zapis na newsletter

Zainteresowaliśmy czytelników, mamy ruch na stronie, jest ok. Teraz, jeśli odwiedzający nie znajdą możliwości zapisu na newsletter to nasza praca pójdzie na marne. Jak to zrobić? Najprościej będzie skorzystać z minimum dwóch formularzy zapisu. Jednego umieszczonego na stałe w nagłówku bloga lub w pasku bocznym.

Druga rzecz to dodanie formularza typu pop-up. Wyświetlając go jedynie anonimowym użytkownikom (funkcja dostępna w SALESmanago) z jednej strony pozyskujemy nowe kontakty, a z drugiej nie prosimy o zapis osoby będące już w naszej bazie.

Jest jeszcze jedna opcja. Zdecydowanie bardziej zaawansowana. Mianowicie chodzi o formularz typu pop-up, jednakże taki, który automatycznie dopasowuje swoją treść do zakładki na której jest wyświetlony lub zachowania użytkownika. W ten sposób na różnych kategoriach naszego bloga możemy wyświetlać formularze z treścią dopasowaną do kategorii i oczywiście tylko anonimowym odbiorcom.

3. Stwórz landing page z formularzem zapisu na blog

Dobrym pomysłem okazuje się stworzenie dedykowanego pod zapis na blogowy newsletter. W ten sposób kierując osoby z różnych innych miejsc i kanałów komunikacji skupimy ich uwagę na konkretny działaniu, czyli zapisaniu się w formularzu. Skoncentrowanie uwagi użytkownika na podejmowaniu pożądanych przez nas akcji jest kluczowe we wszelkich procesach marketingowych, a landing page w tym wypadku to skuteczne rozwiązanie.

4. Dodaj zapis na newsletter z blogu w innych formularzach

Na pewno na stronie WWW firmy posiadamy jakiś formularz. Prawdopodbnie też na portalu społecznościowym. Warto w każdym z nich dodać prosty checkbox: „Subskrybuj blog Marketing Automation”. Pytanie po co? Skoro pozyskaliśmy już jego dane kontaktowe? Blog ułatwi nam zbudowanie relacji z nowym potencjalnym klientem. Przykładowo jeśli pozyskaliśmy jego dane przy okazji publikacji eBook’a, to zapewne zachęcą go treści umieszczane na blogu a my zyskamy lojalnego klienta.

5. Wykorzystaj e-Mail Marketing

E-Mail Marketing może wspomóc blog na dwa sposoby. W pierwszym z nich korzyść będzie obopólna. Chodzi oczywiście o połączenie programu Lead Nurturing z artykułami dostępnymi na blogu. W samej wiadomości e-mail zachęcamy odbiorcę i kierujemy na blog, gdzie uzyskuje dostęp do treści w pełnym wymiarze. Druga opcja to realizowanie dedykowanych wysyłek w oparciu o zainteresowania czytelników. W systemach Marketing Automation możemy wysyłać im treści odpowiadające ich profilom.

Subskrybuj treści z tego bloga. Zapisz się na newsletter!

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]