Firmowy blog to nie tylko sposób na edukację potencjalnych klientów i sprowadzanie ruchu na stronę firmy. Blog gromadzi uwagę osób zainteresowanych branżą, w której działa firma. Dlatego można wykorzystać go do pozyskiwania nowych kontaktów dokładnie pasujących do profilu firmy. Jak więc zacząć?
Wspominaliśmy już, że firmowy blog to fajny i skuteczny sposób wsparcia procesu edukacji pozyskanych kontaktów. Dzisiaj przybliżymy kolejną możliwość wykorzystania potencjału blogu. Zanim zaczniemy pozyskiwać kontakty należy zadbać by odkrywali go coraz to inni internauci. Jeśli upewnimy się, że nasz blog jest łatwy do odnalezienia w sieci i generuje zadowalając ruch możemy przejść do pozyskiwania kontaktów.
W tym procesie warto działać według 5 prostych zasad
1. Publikuj regularnie i utrzymuj wysoką jakość wpisów
Konsekwentna i regularna publikacja treści na blogu wpływa mocno na ilość zapisów. Statystycznie firmy, które publikują minimum jeden wpis tygodniowo generują dwa razy więcej nowych kontaktów niż firmy publikujące jeden wpis miesięcznie. Oczywiście oprócz częstotliwości bardzo ważna jest jakość publikowanych treści. Nie możemy zwiększać tempa publikacji kosztem jakości. W sytuacji idealnej uzyskamy równowagę pomiędzy ilością wpisów i ich jakością. Tak, aby dostarczać czytelnikom ciekawych treści i w odpowiednim czasie.
2. Zachęcaj i ułatwiaj zapis na newsletter
Zainteresowaliśmy czytelników, mamy ruch na stronie, jest ok. Teraz, jeśli odwiedzający nie znajdą możliwości zapisu na newsletter to nasza praca pójdzie na marne. Jak to zrobić? Najprościej będzie skorzystać z minimum dwóch formularzy zapisu. Jednego umieszczonego na stałe w nagłówku bloga lub w pasku bocznym.
Druga rzecz to dodanie formularza typu pop-up. Wyświetlając go jedynie anonimowym użytkownikom (funkcja dostępna w SALESmanago) z jednej strony pozyskujemy nowe kontakty, a z drugiej nie prosimy o zapis osoby będące już w naszej bazie.
Jest jeszcze jedna opcja. Zdecydowanie bardziej zaawansowana. Mianowicie chodzi o formularz typu pop-up, jednakże taki, który automatycznie dopasowuje swoją treść do zakładki na której jest wyświetlony lub zachowania użytkownika. W ten sposób na różnych kategoriach naszego bloga możemy wyświetlać formularze z treścią dopasowaną do kategorii i oczywiście tylko anonimowym odbiorcom.
3. Stwórz landing page z formularzem zapisu na blog
Dobrym pomysłem okazuje się stworzenie dedykowanego pod zapis na blogowy newsletter. W ten sposób kierując osoby z różnych innych miejsc i kanałów komunikacji skupimy ich uwagę na konkretny działaniu, czyli zapisaniu się w formularzu. Skoncentrowanie uwagi użytkownika na podejmowaniu pożądanych przez nas akcji jest kluczowe we wszelkich procesach marketingowych, a landing page w tym wypadku to skuteczne rozwiązanie.
4. Dodaj zapis na newsletter z blogu w innych formularzach
Na pewno na stronie WWW firmy posiadamy jakiś formularz. Prawdopodbnie też na portalu społecznościowym. Warto w każdym z nich dodać prosty checkbox: „Subskrybuj blog Marketing Automation”. Pytanie po co? Skoro pozyskaliśmy już jego dane kontaktowe? Blog ułatwi nam zbudowanie relacji z nowym potencjalnym klientem. Przykładowo jeśli pozyskaliśmy jego dane przy okazji publikacji eBook’a, to zapewne zachęcą go treści umieszczane na blogu a my zyskamy lojalnego klienta.
5. Wykorzystaj e-Mail Marketing
E-Mail Marketing może wspomóc blog na dwa sposoby. W pierwszym z nich korzyść będzie obopólna. Chodzi oczywiście o połączenie programu Lead Nurturing z artykułami dostępnymi na blogu. W samej wiadomości e-mail zachęcamy odbiorcę i kierujemy na blog, gdzie uzyskuje dostęp do treści w pełnym wymiarze. Druga opcja to realizowanie dedykowanych wysyłek w oparciu o zainteresowania czytelników. W systemach Marketing Automation możemy wysyłać im treści odpowiadające ich profilom.
Subskrybuj treści z tego bloga. Zapisz się na newsletter! |