Jak połączyć badania online i Marketing Automation?

ankietkaMarketing Automation pozwala przede wszystkim lepiej poznać potencjalnego klienta i przygotować dla niego oferta, zanim on skontaktuje się z działem sprzedaży. Ankiety online, to kolejne fajne źródło informacji o potencjalnych klientach, dzięki nowej integracji SALESmanago i Ankietka.pl możemy jeszcze dokładniej poznać klientów online.

Zintegrowanie obu narzędzi pozwala lepiej zrozumieć preferencje naszych klientów, zebrać ich opinie i uwagi oraz rozbudować bazę kontaktową firmy. Łączymy zachowanie osoby w trakcie jej wizyty na stronie WWW (rozpoznawane przez SALESmanago) i informacje, które pozostawią one w wypełnianej ankiecie. Integracja jest możliwa w wypadku wykorzystywania najnowszej funkcjonalności ankietka.pl – widżetu. Umożliwia on prowadzenie badań bezpośrednio na stronie WWW i w trakcie wizyty użytkownika. Samo badanie może przyjąć formę quizu sprawdzającego wiedzę, testu psychologicznego lub zwykłego okienka zapisu na newsletter. Wszystko zależy od tego jakie pytania zawrzemy w kwestionariuszu.

W tym duecie system SALESmanago Marketing Automation zajmuje się gromadzenie informacji płynących z zachowania osób i budowaniem profilu behawioralnego. System identyfikuje i monitoruje zachowanie osób oraz firm na stronie WWW.  Na tej podstawie system segmentuje aktualnych i potencjalnych klientów oraz wykonuje automatyczne akcje w wybranych  kanałach marketingowych i sprzedażowych. Najczęściej to:

  • E-Mail Marketing i Newslettery (dynamiczne dopasowane oferty produktowe)
  • Dynamiczna personalizowana treść na stronie WWW (formularze kontaktowe i treści)
  • Kanał mobilny (SMS, VMS, Aplikacje Mobilne)
  • Remarketing Adwords, Facebook, RTB
  • Powiadomienia i alerty dla działów sprzedaży i Call Center.

Ankietka.pl dodatkowo uzupełnia ten profil o informacje o charakterze deklaratywnym, które użytkownik zostawia w badaniu.  Tak powstała baza danych będzie dokładniejsza i pełniejsza, niż wypadku stosowania tylko jednego z narzędzi. Dzięki temu wymienione wyżej działania mogą być realizowane dokładniej i skuteczniej.

Jak działa integracja?

Żeby uruchomić integrację naturalnie musimy posiadać konta w obu systemach. Dla osób, które nie korzystają z tych systemów dostępne są bezpłatne okresy testowe:

Następny krokiem będzie podanie danych API SALESmanago w systemie Ankietka.pl. Potrzebne informacje znajdziemy w SALESmanago > Ustawienia > Integracje. Następnie już punktowo dla danej ankiety włączamy opcję: monitorowana przez SALESmanago.

Po poprawnej konfiguracjioba systemy zaczną współpracować. Jeśli na stronie WWW pojawi się anonimowy użytkownik, wtedy kwestionariusz zapyta go o adres e-mail. Po jego wpisaniu nowy kontakt zostaje dodany do bazy w SALESmanago i rozpoczyna się monitorowanie jego zachowania online. W wypadku już monitorowanych kontaktów kwestionariusz pominie pytanie o adres e-mail. W obu przypadkach informacje o wypełnieniu ankiety zostaną przesłane do SALESmanago i zapisane na kartach kontaktów. Dostaniemy pytania i odpowiedzi w formie dodatkowych szczegółów, adres e-mail oraz kontakty zostaną oznaczone odpowiednimi tagami.

Oczywiście każdy uzupełnieni ankiety nie tylko wzbogaci bazę danych ale może być również zdarzeniem uruchamiającym regułę automatyzacji, czyli np. zrealizowanie wysyłki e-mail, przypisanie scoringu, przekazanie alertu do działu sprzedaży i wiele innych.

Wszystkich zainteresowanych działaniem integracji prosimy o kontakt: info@salesmanago.pl

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]