Odpowiednio przygotowana i prowadzona komunikacja e-mail pozwala realnie wspierać dział sprzedaży i dostarczać im więcej lepiej przygotowanych do rozmowy kontaktów. Okazuje się, że marketing może stać się prawdziwym partnerem dla działu sprzedaży i w realny sposób stymulować wyższy przychód. Wszystko staje się możliwe, dzięki wyjściu poza sztywny schemat cotygodniowego newslettera i otwarciu się na pozostałe możliwości e-Mail Marketingu w Marketing Automation.
Marketerzy wspierają dział sprzedaży zarządzając całym cyklem życia klienta i komunikując się z nim z wykorzystaniem e-Mail Markeitngu. Oznacza to, że od pozyskania poprzez edukację, zakup i późniejszą lokalizację, to właśnie marketing kontaktuje się z klientem i buduje z nim relacje. Dzięki temu sprzedaż może skupić się na tym, w czym jest najlepsza, czyli finalizacji transakcji. Poniżej na wykresie znajdują się wyniki badania, w którym pokazano jak marketing wspiera sprzedaż korzystając z wiadomości e-mail.
64% marketerów wykorzystuje Lead Nurturing do zwiększenia sprzedaży
Najczęściej zgłaszanym rozwiązaniem wspierającym sprzedaż i realizowany przez marketing jest Lead Nurturing, czyli program edukacyjny polegający na dostarczeniu pozyskanym kontaktom potrzebnych im informacji o firmie lub produkcie. Sprawia to, że kontakty przechodzą płynnie poprzez etapy kampanii sprzedażowych i w efekcie trafiają do działu sprzedaży przygotowane do zakupu i zachęcone do kontaktu. Przy takim rozwiązaniu do 27% pozyskanych kontaktów i objętych edukacją zostaje klientem firmy.
Marketerzy wskazują moment kontaktu i kwalifikują do działań sprzedażowych
Dzięki monitorowaniu i identyfikowaniu zachowania potencjalnych i aktualnych klientów marketerzy zbierają bardzo wartościową wiedzę o klientach. Z jednej strony w systemie SALESmanago buduje się profil behawioralny każdego kontaktu, który zawiera historię jego wizyt, otwarć i kliknięć w wiadomości e-mail oraz innych interakcji klienta z firmą w większości kanałów komunikacji. Ta wiedza może być udostępniona sprzedawcy, dzięki czemu „pozna” on swojego rozmówcę zanim jeszcze zadzwoni. Z drugiej strony, wychwytując kluczowe zachowania marketerzy mogą automatycznie wysyłać alerty i powiadomienia do sprzedaży lub call center informując ich o konieczności kontaktu z daną osobą, w danym momencie i określonym temacie. W takim modelu sprzedawcy przeznaczają nawet 20% więcej czasu na faktyczną sprzedaży.
Czego potrzebują marketerzy, aby tak działać?
System Marketing Automation to narzędzie, które umożliwia pełną realizację takich działań. Natomiast wymaga ono czegoś w rodzaju paliwa, które napędzi proces i zapewni jego skuteczność. Tym paliwem jest treść, która musi prezentować odpowiednio wysoką jakość oraz przydatność dla konsumentów. Właściwie powinna się skupiać wokół tego czego szukają konsumenci w trakcie podejmowania decyzji i możliwie szybko odpowiadać na ich potrzeby. Jeśli nie stworzymy takiej wartości dla konsumenta, to nie możemy liczyć na to że uda nam się go zaangażować i zachęcić do zakupu.