Jak dotrzeć do nieaktywnych subskrybentów listy mailingowej?

Wdrażając automatyzację marketingu i sprzedaży zaczynamy wysyłać lepiej dopasowane treści, które skuteczniej angażują odbiorców. Pozytywny wpływ widzimy w wypadku nowych kontaktów i tych, które są aktywne. Jak natomiast dotrzeć do osób, które przestały reagować na nasze wiadomości zanim jeszcze zaczęliśmy wykorzystywać Marketing Automation? Wśród tych nieaktywnych subskrybentów drzemie spory potencjał zakupowy, który potrzebujemy jedynie obudzić.

Opisane niżej pomysły przydadzą się każdemu kto spotkał się z malejącymi wskaźnikami wysyłek lub z mało aktywną bazą osób, które przecież same zapisały się na nasze wiadomości. Co zrobić kiedy nasze wskaźniki OR i CTR są zbyt niskie lub spotykamy się z rosnącą liczbą rezygnacji z wysyłek? Oczywiście rezygnacje tak samo jak zapisy są naturalne dla każdej bazy adresowej. Jednak to naszym obowiązakiem jest dbać o to by tych pierwszych było jak najmniej, a drugich jak najwięcej.

Samo wdrożenie Marketing Automation do dobry ruch w stronę skuteczniejszej komunikacji. Wysyłanie wiadomości dopasowanych do indywidualnych potrzeb i zachowania odbiorców przekłada się na wyższą skuteczność. Każdy lubi otrzymywać to co go interesuje, wtedy kiedy go interesuje i w formie jaką preferuje odbierać.

Co możemy zrobić z nieaktywnymi odbiorcami, którzy nie zrezygnowali z wysyłek?

1. Zapytanie o ich potrzeby

Na początku spróbujmy się od nich dowiedzieć czego tak naprawdę oczekują. Gdyby byli to aktywni użytkownicy naszej strony WWW, problem rozwiązałby system Marketing Automation, który monitorując zachowanie kontaktów na stronie automatycznie dopasowałby treści do potrzeb. Jednak jeśli są to osoby nieaktywne, czyli takie które nie czytają maili i nie odwiedzają strony, to my musimy wyjść z inicjatywą i po prostu spytać:

  • jakiego typu informacje chcieliby otrzymywać – newsletter, nowe wpisy na blogu/, nadchodzące wydarzenia online i offline czy może zmiany w ofercie;
  • jak często chcą otrzymywać wiadomości;
  • na jaki adres chcieliby otrzymywać wiadomości.

Informacje takie możemy zebrać w formie ankiety online czy poprzez Call Center. Sam sposób  jest mało istotny. Najważniejsze jest ich przekazanie do Marketing Automation i wykorzystanie w dalszej komunikacji.

2. Zgoda na pozostanie w kontakcie

Jeśli nie uzyskamy odpowiedzi na pytanie postawione w punkcie 1. To możemy zapytać odbiorców wprost czy chcą dostawać od nas kolejne wiadomości, inne wiadomości czy możemy woleliby się wypisać z wysyłek. Wyjście z inicjatywą i zasugerowanie zmiany poziomu subskrypcji lub nawet rezygnacji z niej sprawi, że część nieaktywnych osób może wybrać dogodną dla niej częstotliwość komunikacji i stanie się aktywną grupą odbiorców, a osobą które faktycznie chcą zrezygnować lepiej to ułatwić niż ryzykować oznaczenie jako SPAM.  Dając wolny wybór subskrybentom zyskamy na:

  • lepszych parametrach otwarć i kliknięć w wiadomości e-mail;
  • wyższej reputacji serwerów wysyłkowych;
  • lepszej dostarczalności naszych wysyłek;
  • unikaniu tzw. spam traps.

3. Zmiana szaty graficznej

Może to właśnie wygląd naszych wiadomości sprawia, że odbiorcy przestają na nie reagować. Zanim jednak zmienimy wszystkie szablony, zacznijmy od testów A/B. W nich porównamy nowe kreacje ze starymi i statystyki jakie osiągają. Czasem zmiana wiadomości na dużo „ładniejsze” może wpłynąć negatywnie na wyniki. Jedyny sposób to test i badanie wpływu zmian w wiadomościach na zachowanie osób. Marketing Automation pozwoli nam zbadać nie tylko OR i CTR ale również późniejsze zachowanie odbiorców e-Mail Marketingu na stronie WWW.

4. Dopasowanie wiadomości do urządzeń mobilnych

Liczba urządzeń mobilnych zdolnych do obsługi poczty e-mail rośnie z dnia na dzień. Dzisiaj większość z nas wykorzystuje je do obsługi wiadomości. Często korzystając z telefonu usuwamy lub oznaczamy wiadomości ciekawe do przeczytania na komputerze. Po prostu sprzątamy skrzynkę. Dlatego wysyłając wiadomości musimy zadbać o to, aby dobrze wyświetlały się skrzynce odbiorczej. Zwróćmy uwagę na:

  • długość tematu – optymalna długość to 20-30 znaków dla większości urządzeń;
  • preview text – treść wyświetlana pod tematem wiadomość w skrzynce odbiorczej. Powinna zachęcić do przeczytania całości i składać się maksymalnie z 75 znaków;
  • wolną przestrzeń wokół linków i przycisków – ułatwi to obsługę wiadomości na dotykowym ekranie;
  • responsywność – w idealnej sytuacji wysyłamy wiadomości, które dopasowują się do urządzenia na którym są wyświetlane.

5. Dodanie personalizacji w wiadomości e-mail

Jedną z cech ludzi jest to, że każdy z nas lubi być traktowany indywidualnie i wyjątkowo. W e-mail marketingu realizowanym za pomocą Marketing Automation mamy praktycznie nieograniczone możliwości personalizacji i dopasowania treści każdej wiadomości e-mail. Nasze eksperymenty w tym obszarze możemy zacząć od takich prosty rzeczy jak:

  • wysyłki z adresu e-mail, z którym kontaktował się dany adresat;
  • automatycznego nawiązania w temacie do adresata lub jego zainteresowań;
  • podpisania wiadomości e-mail danymi osoby z firmy, z którą adresat rozmawiał;
  • wysyłania wiadomości w reakcji na pojawienie się klienta na stronie WWW.

Każde z tych przykładowych działań sprawi, że wiadomość będzie miała bardziej osobisty dla odbiorcy charakter, będzie wyglądała na sporządzoną specjalnie dla niego i przez osobę, którą kojarzy.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]