Marketing Automation z RTB pozwala wyświetlać personalizowane treści do zidentyfikowanych osób w sieci reklamowej.

Modern business concept

Wszyscy znamy remarketing w sieci Google i remarketing w sieciach RTB. Dzięki nim anonimowe osoby otrzymują w sieci reklamowej reklamy produktów i usług, które oglądali na stronie internetowej. Dzięki integracji systemu marketing automation z siecią RTB możemy wyświetlać personalizowane treści w sieci reklamowej do zidentyfikowanych osób z bazy kontaktów klienta. Dzięki temu dostajemy ogromną bazę nowych możliwości wykorzystania RTB – m.in. dzięki możliwości wykorzystaniu danych transakcyjnych.

Wyobrażasz sobie, że w reklamie RTB wyświetlasz imię klienta lub dowolną informację jaką o nim masz? Nadchodzi era PERSONALIZED ADVERTISING (Personalizowana Reklama)

 

Lub inaczej: wyobrażasz sobie, że konkretnej osobie ze swojej bazy wyświetlasz na portalu Gazeta.pl informację o niezapłaconych fakturach? Ten brutalny przykład ilustruje na czym polega podstawowa możliwość integracji Marketing Automation z RTB.

Poznaj nowe możliwości dostarczania spersonalizowanych i dopasowanych treści w sieci RTB z wykorzystaniem:


– danych behawioralnych

– danych transakcyjnych

Zastosowań dla tej integracji jest wiele. Wszystko co robimy opiera się personalizacji i dopasowaniu każdego przekazu marketingowego i sprzedażowego do preferencji indywidualnego odbiorcy. Poniżej kilka pomysłów na wykorzystanie integracji.

1. Wyświetlanie rekomendacji produktów na podstawie danych transakcyjnych

Mamy w bazie klienta, który kupił wszystkie książki Umberto Eco. W przypadku kiedy pojawi się nowa książka Umberto Eco, możesz takiemu klientowi wyświetlić reklamę tej książki – bez konieczności odwiedzenia przez tego klienta strony z tym produktem w Twoim sklepie (jak to działa w klasycznym modelu remarketingu RTB)

2. Wyświetlanie produktów już zarekomendowanych w wiadomości e-mail

Możemy wyświetlać w sieci RTB te same produkty, które klientowi zarekomendowaliśmy w formie wiadomości e-mail. Na przykład klient odwiedził stronę WWW biura podróży i przeglądał wycieczki do Grecji. 6 godzin po jego wizycie otrzymał automatycznie wygenerowany i dopasowany dla niego mail, który zawierał kilka wycieczek najlepiej pasujących do jego profilu i historii zakupów. Następnie te same wycieczki są mu wyświetlane w sieci RTB. Klient otrzymuje od firmy jedną czytelną i spójną ofertę bazującą na jego profilu behawioralnym i historii zakupów.

3. Wyświetlanie produktów dopasowanych do ostatniego zakupu

W reakcji na zakup (zdarzenie w SALESmanago) możemy wyświetlić w formie reklamy produkty uzupełniające dokonany zakup lub z nim w jakikolwiek sposób związane. Na przykład jeśli ktoś kupił aparat fotograficzny, to możemy automatycznie wyświetlać mu oferty na akcesoria i materiały eksploatacyjne.

4. Pokazywanie produktów zużywających się zanim się wyczerpią

Często kupione produkty wymagają materiałów eksploatacyjnych albo poprostu zużywają się po określonym czasie. Możemy reklamować klientowi produkt, który się właśnie lub niebawem skończy. Najprostszym przykładem może być toner do drukarki, który praktycznie zawsze kupujemy w stałych odstępach czasu.

5. Pokazywanie produktów w raz z cyklem życia klienta

W styczniu 2014 klient zakupił ubranka dla dziecka w wieku 0-3 miesiące. W styczniu 2015 to dziecko dla którego kupił ubranka będzie prawdopodobnie w wieku 12-15 miesięcy. Wtedy klient może otrzymać automatycznie w sieci reklamowej produkty dopasowane do wieku dziecka.

6. Przypomnienie o kończącej się umowie

Pozyskanie klienta to trudny proces. Dlatego warto zrobić wszystko, aby raz pozyskanego utrzymać jak najdłużej. Możemy automatycznie wyświetlać ofertę przedłużenia umowy tylko klientom, którzy mogą lub powinni z takiego przedłużenia skorzystać.

7. Automatyczne wyłączanie kampanii dla osób, które dokonały zakupu

Po co płacić i wyświetlać reklamy osobom, które właśnie kupiły reklamowany produkt lub dokonały konwersji wynikającej z reklamy, np. rejestracja konta testowego. Połączenie Marketing Automation z RTB, to nie tylko automatyczne uruchamianie reklam, ale także możliwość wyłączania reklam dla konkretnych osób. Na przykład, jeśli reklamujemy samochód w sieci RTB, to nie ma sensu robić tego dla osoby, która właśnie od nas taki samochód kupiła.

8. Integracja z system lojalnościowym: wyświetlanie ilości punktów koniecznych do zebrania, aby otrzymać nagrodę

Większość operatorów programów lojalnościowych ma problem z niewykorzystanymi punktami – dzięki naszemu rozwiązaniu można poprawić redempcję niewykorzystanych punktów zachęcając do skorzystania z nagrody.

9. Wyświetlenie kuponu rabatowego dla konkretnej osoby, która zrealizowała zakupy na określoną kwotę

Jeśli chcemy nagrodzić osobę za dokonanie zakupu i sciągnąć ją ponownie na stronę – możemy wyświetlić konkretnej osobie taki kod rabatowy w dowolnym miejscu w sieci reklamowej.

10. Support klienta: nieaktywny klient lub klient niewykorzystujący systemu

Automatyczna reklama zachęcająca do skorzystania z supportu. Brak logowania klienta do systemu – wyświetlanie na sieci przypomnienia o tym jakie informacje czekają w systemie.

11. Dopasowane reklamy online na podstawie zakupu w sklepie fizycznym

Automatyczna reklama oferująca produkty pasujące do dokonanego zakupu w sklepie stacjonarnym. Klient kupił w naszym sklepie narty – wyświetlamy mu reklamy sprzętu narciarskiego.

12. Przypomnienie o porzuconym koszyku w sklepie internetowym

Dodatkowa możliwość budująca szansę na to, że klient skonwertuje porzucony koszyk

13. Lead Nurturing z wykorzystaniem RTB

Dotychczas Lead Nurturing kojarzony jest głównie z kampaniami edukacyjnymi z wykorzystaniem e-maila. Dzięki integracji z RTB jesteśmy w stanie serwować personalizowane reklamy dopasowane do tego na jakim etapie sprzedażowym znajduje się klient.

Czego potrzeba polskim przedsiębiorcom do skutecznego działania online?

Sytuacja idealna dla polskiego przedsiębiorcy to możliwość wyświetlania każdemu potencjalnemu klientowi reklamy dopasowanej indywidualnie dla niego oraz połączenie tego co klient zobaczy w reklamie, z tym co otrzyma w mailu, wiadomości SMS lub na stronie WWW firmy. Do tego potrzebna jest możliwość identyfikowania i monitorowania każdego użytkownika strony WWW, tak abyśmy wiedzieli kim on jest i co go interesuje. Jest to jedna z głównych funkcjonalności systemów klasy Marketing Automation, na podstawie takich informacji budowany jest profil behawioralny każdego zidentyfikowanego użytkownika, który powstaje na bazie Digital Body Language.

Wszystkie informacje, które zbierzemy o każdym z klientów stają się bazą do prowadzenia indywidualnie dopasowanej komunikacji, w każdym z obsługiwanych kanałów komunikacji. Mówimy tutaj o:

  • E-Mail Marketing i Newslettery (dynamiczne dopasowane oferty produktowe);
  • Dynamiczna personalizowana treść na stronie WWW (formularze kontaktowe i treści);
  • Kanał mobilny (SMS, VMS, Aplikacje Mobilne);
  • Remarketing Adwords, Facebook, RTB;
  • Powiadomienia i alerty dla działów sprzedaży i Call Center.

Podsumowując, dzięki nowej integracji zyskaliśmy nowy kanał dostarczania dopasowanych dynamicznie i spersonalizowanych treści, który jest bardzo ciekawą alternatywą dla wiadomości e-mail. Firmy nareszcie mogą prowadzić klienta od zainteresowania do zakupu kierując do niego zunifikowaną ofertę w wielu różnych kanałach komunikacji.

W temacie automatyzacji marketingu i sprzedaży oraz wykorzystania SALESmanago, do dyspozycji pozostaje Marek Broda, marek.broda@salesmanago.pl, +48 531-760-326

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]