Wszyscy znamy remarketing w sieci Google i remarketing w sieciach RTB. Dzięki nim anonimowe osoby otrzymują w sieci reklamowej reklamy produktów i usług, które oglądali na stronie internetowej. Dzięki integracji systemu marketing automation z siecią RTB możemy wyświetlać personalizowane treści w sieci reklamowej do zidentyfikowanych osób z bazy kontaktów klienta. Dzięki temu dostajemy ogromną bazę nowych możliwości wykorzystania RTB – m.in. dzięki możliwości wykorzystaniu danych transakcyjnych.
Wyobrażasz sobie, że w reklamie RTB wyświetlasz imię klienta lub dowolną informację jaką o nim masz? Nadchodzi era PERSONALIZED ADVERTISING (Personalizowana Reklama)
Lub inaczej: wyobrażasz sobie, że konkretnej osobie ze swojej bazy wyświetlasz na portalu Gazeta.pl informację o niezapłaconych fakturach? Ten brutalny przykład ilustruje na czym polega podstawowa możliwość integracji Marketing Automation z RTB.
Poznaj nowe możliwości dostarczania spersonalizowanych i dopasowanych treści w sieci RTB z wykorzystaniem:
– danych behawioralnych
– danych transakcyjnych
Zastosowań dla tej integracji jest wiele. Wszystko co robimy opiera się personalizacji i dopasowaniu każdego przekazu marketingowego i sprzedażowego do preferencji indywidualnego odbiorcy. Poniżej kilka pomysłów na wykorzystanie integracji.
1. Wyświetlanie rekomendacji produktów na podstawie danych transakcyjnych
Mamy w bazie klienta, który kupił wszystkie książki Umberto Eco. W przypadku kiedy pojawi się nowa książka Umberto Eco, możesz takiemu klientowi wyświetlić reklamę tej książki – bez konieczności odwiedzenia przez tego klienta strony z tym produktem w Twoim sklepie (jak to działa w klasycznym modelu remarketingu RTB)
2. Wyświetlanie produktów już zarekomendowanych w wiadomości e-mail
Możemy wyświetlać w sieci RTB te same produkty, które klientowi zarekomendowaliśmy w formie wiadomości e-mail. Na przykład klient odwiedził stronę WWW biura podróży i przeglądał wycieczki do Grecji. 6 godzin po jego wizycie otrzymał automatycznie wygenerowany i dopasowany dla niego mail, który zawierał kilka wycieczek najlepiej pasujących do jego profilu i historii zakupów. Następnie te same wycieczki są mu wyświetlane w sieci RTB. Klient otrzymuje od firmy jedną czytelną i spójną ofertę bazującą na jego profilu behawioralnym i historii zakupów.
3. Wyświetlanie produktów dopasowanych do ostatniego zakupu
W reakcji na zakup (zdarzenie w SALESmanago) możemy wyświetlić w formie reklamy produkty uzupełniające dokonany zakup lub z nim w jakikolwiek sposób związane. Na przykład jeśli ktoś kupił aparat fotograficzny, to możemy automatycznie wyświetlać mu oferty na akcesoria i materiały eksploatacyjne.
4. Pokazywanie produktów zużywających się zanim się wyczerpią
Często kupione produkty wymagają materiałów eksploatacyjnych albo poprostu zużywają się po określonym czasie. Możemy reklamować klientowi produkt, który się właśnie lub niebawem skończy. Najprostszym przykładem może być toner do drukarki, który praktycznie zawsze kupujemy w stałych odstępach czasu.
5. Pokazywanie produktów w raz z cyklem życia klienta
W styczniu 2014 klient zakupił ubranka dla dziecka w wieku 0-3 miesiące. W styczniu 2015 to dziecko dla którego kupił ubranka będzie prawdopodobnie w wieku 12-15 miesięcy. Wtedy klient może otrzymać automatycznie w sieci reklamowej produkty dopasowane do wieku dziecka.
6. Przypomnienie o kończącej się umowie
Pozyskanie klienta to trudny proces. Dlatego warto zrobić wszystko, aby raz pozyskanego utrzymać jak najdłużej. Możemy automatycznie wyświetlać ofertę przedłużenia umowy tylko klientom, którzy mogą lub powinni z takiego przedłużenia skorzystać.
7. Automatyczne wyłączanie kampanii dla osób, które dokonały zakupu
Po co płacić i wyświetlać reklamy osobom, które właśnie kupiły reklamowany produkt lub dokonały konwersji wynikającej z reklamy, np. rejestracja konta testowego. Połączenie Marketing Automation z RTB, to nie tylko automatyczne uruchamianie reklam, ale także możliwość wyłączania reklam dla konkretnych osób. Na przykład, jeśli reklamujemy samochód w sieci RTB, to nie ma sensu robić tego dla osoby, która właśnie od nas taki samochód kupiła.
8. Integracja z system lojalnościowym: wyświetlanie ilości punktów koniecznych do zebrania, aby otrzymać nagrodę
Większość operatorów programów lojalnościowych ma problem z niewykorzystanymi punktami – dzięki naszemu rozwiązaniu można poprawić redempcję niewykorzystanych punktów zachęcając do skorzystania z nagrody.
9. Wyświetlenie kuponu rabatowego dla konkretnej osoby, która zrealizowała zakupy na określoną kwotę
Jeśli chcemy nagrodzić osobę za dokonanie zakupu i sciągnąć ją ponownie na stronę – możemy wyświetlić konkretnej osobie taki kod rabatowy w dowolnym miejscu w sieci reklamowej.
10. Support klienta: nieaktywny klient lub klient niewykorzystujący systemu
Automatyczna reklama zachęcająca do skorzystania z supportu. Brak logowania klienta do systemu – wyświetlanie na sieci przypomnienia o tym jakie informacje czekają w systemie.
11. Dopasowane reklamy online na podstawie zakupu w sklepie fizycznym
Automatyczna reklama oferująca produkty pasujące do dokonanego zakupu w sklepie stacjonarnym. Klient kupił w naszym sklepie narty – wyświetlamy mu reklamy sprzętu narciarskiego.
12. Przypomnienie o porzuconym koszyku w sklepie internetowym
Dodatkowa możliwość budująca szansę na to, że klient skonwertuje porzucony koszyk
13. Lead Nurturing z wykorzystaniem RTB
Dotychczas Lead Nurturing kojarzony jest głównie z kampaniami edukacyjnymi z wykorzystaniem e-maila. Dzięki integracji z RTB jesteśmy w stanie serwować personalizowane reklamy dopasowane do tego na jakim etapie sprzedażowym znajduje się klient.
Czego potrzeba polskim przedsiębiorcom do skutecznego działania online?
Sytuacja idealna dla polskiego przedsiębiorcy to możliwość wyświetlania każdemu potencjalnemu klientowi reklamy dopasowanej indywidualnie dla niego oraz połączenie tego co klient zobaczy w reklamie, z tym co otrzyma w mailu, wiadomości SMS lub na stronie WWW firmy. Do tego potrzebna jest możliwość identyfikowania i monitorowania każdego użytkownika strony WWW, tak abyśmy wiedzieli kim on jest i co go interesuje. Jest to jedna z głównych funkcjonalności systemów klasy Marketing Automation, na podstawie takich informacji budowany jest profil behawioralny każdego zidentyfikowanego użytkownika, który powstaje na bazie Digital Body Language.
Wszystkie informacje, które zbierzemy o każdym z klientów stają się bazą do prowadzenia indywidualnie dopasowanej komunikacji, w każdym z obsługiwanych kanałów komunikacji. Mówimy tutaj o:
- E-Mail Marketing i Newslettery (dynamiczne dopasowane oferty produktowe);
- Dynamiczna personalizowana treść na stronie WWW (formularze kontaktowe i treści);
- Kanał mobilny (SMS, VMS, Aplikacje Mobilne);
- Remarketing Adwords, Facebook, RTB;
- Powiadomienia i alerty dla działów sprzedaży i Call Center.
Podsumowując, dzięki nowej integracji zyskaliśmy nowy kanał dostarczania dopasowanych dynamicznie i spersonalizowanych treści, który jest bardzo ciekawą alternatywą dla wiadomości e-mail. Firmy nareszcie mogą prowadzić klienta od zainteresowania do zakupu kierując do niego zunifikowaną ofertę w wielu różnych kanałach komunikacji.
W temacie automatyzacji marketingu i sprzedaży oraz wykorzystania SALESmanago, do dyspozycji pozostaje Marek Broda, marek.broda@salesmanago.pl, +48 531-760-326