Marketo, jeden z liderów branży Marketing Automation, przeprowadziło ostatnio własne badania dotyczące wykorzystania technologiii w marketingu. Zgodnie z nimi małe firmy, które zatrudniają do 50 pracowników, aż w 43% przypadków nie wdrażają systemów do e-Mail Marketingu. Tymczasem w większych firmach, to systemy Marketing Automation stanowią naturalny wybór i wykorzystywane są do realizacji efektywniejszych kampanii e-mail.
Co ciekawe, okazuje się, że wdrożenie Marketing Automation prowadzi do zwiększenia częstotliwości wysyłek i jednocześnie poprawy ich efektów. 60% badanych potwierdziło, że wysyła do 10 wiadomości e-mail miesięcznie. 45% badanych wysyła mniej niż 5 wiadomości e-mail miesięcznie. I właśnie w tej grupie jest najwięcej firm, które nie korzystają z żadnych technologii służących do wysyłek e-Mail Marketingowych. Mówimy tutaj o 46% firm.
Ile wiadomości wysyłają firmy korzystające z tradycyjnych platform do e-Mail Markeitngu?
Kolejny ciekawym wnioskiem z przeprowadzonego badania jest fakt, że wykorzystanie tradycyjnych platform do e-mail marketingu nie wpływa na frekwencję wysyłek. 58% firm, które korzystają z takich platform wysyła mniej niż 5 maili miesięcznie. Dla porównania w wypadku marketerów korzystających z Marketing Automation, tylko 27% wysyła mniej niż 5 maili miesięcznie, co więcej wynik ten spada do 15% gdy firma korzysta z Marketing Automation dłużej niż rok.
Dlaczego firmy z Marketing Automation wysyłają więcej wiadomości e-mail?
Głównym założeniem działania Marketing Automation jest dostarczanie dopasowanej wiadomości, w odpowiednim czasie i do odpowiedniej osoby. Po prostu firmy, które korzystają z Marketing Automation lepiej wychwytują potrzeby klientów i momenty, w których należy się komunikować. Dlatego wysyłając wiadomości w reakcji na zachowanie konsumentów i realizując lead nurturing, w efekcie wysyłają więcej wiadomości. Natomiast są to treści pożądane przez ich potencjalnych i aktualnych klientów, dzięki czemu osiągają dużo wyższe OR, CTR i konwersję. Mimo to, że wysyłają więcej treści niż firmy posiadające tylko e-Mail Marketing.
Co powstrzymuje przed wdrożeniem Marketing Automation?
Powołując się na badania VentureBeat można wymienić 3 główne obawy związane z implementacją automatyzacji marketingu i sprzedaży:
- Czy posiadamy odpowiednie umiejętności w firmie, aby wykorzystać nowe narzędzie?
- Czy Marketing Automation dostarczy nam realnych korzyści?
- Czy stać nas na wdrożenie Marketing Automation?
Dlaczego warto zacząć korzystać z Marketing Automation do kampanii e-mail?
Można dyskutować czy zwiększenie frekwencji wysyłek wiadomości e-mail do dobra rzecz. Jednakże statystyki i osiągane wyniki przez firmy wdrażające Marketing Automation mówią same za siebie. W wyniku badań przeprowadzonych wśród klientów SALESmanago Marketing Automation okazało się, że przeniesień kampani mailowych przynosi pozytywne rezultaty szczególnie w obszarze dopasowania wiadomości do zainteresowań indywidualnego odbiorcy.
Pominięcie dwóch problemów wskazanych na grafice powyżej i dopasowanie komunikacji sprawia, że rosną parametry wysyłek i w efekcie konwersja sprzedażowa.
Kanał e-mail jest nadal najpopularniejszym sposobem komunikacji z klientami. Dlatego coraz więcej firm wysyła wiadomości e-mail, co widzimy na naszych skrzynkach pocztowych. Pojawia się pytanie co zrobić, aby wyróżnić się w natłoku wiadomości? Jedyne co wydaje się naprawdę skuteczne, to wysyłka tych treści, które chce otrzymać adresat. Proste w założeniu i bardzo proste w realizacji przy wykorzystaniu takich narzędzi jak SALESmanago Marketing Automation, gdzie identyfikujemy osoby na stronie WWW, monitorujemy ich zachowanie i automatycznie reagujemy wysyłając interesującą je treść.