Ile możesz stracić wysyłając słaby mailing?

kasaStudia przypadków obrazujące kilkukrotny wzrost przychodów po kampaniach e-mail marketingowych nie są już niczym zaskakującym. Dwukrotny lub trzykrotny średni przychód per klient również nie dziwi. Warto więc zadać sobie pytanie, jaki jest właściwie koszt przeprowadzenia niekorzystnego mailingu, takiego, w którym treść nie będzie dla potencjalnego klienta interesująca. Jaką szkodę dla przedsiębiorstwa może wyrządzić nieprawidłowo przeprowadzony mailing?

Jesteśmy w zasadzie już przyzwyczajeni do tego, że otrzymujemy maile, newslettery, zaproszenia, ogłoszenia zupełnie niedopasowane nie tylko czasowo, ale także do naszych zainteresowań, potrzeb lub odnośnie tego, czym się zajmujemy się zawodowo. Tego typu praktyki zaczęliśmy powoli uznawać jako normę i pewnego rodzaju standard. Tak naprawdę nieumiejętne dopasowywanie rozsyłanie treści może odbić się na nas rykoszetem, mogącym uszkodzić lub nawet zniszczyć to, co skrupulatnie budowaliśmy. Przede wszystkim odbije się to niekorzystnie na naszych relacjach z klientami oraz przychodzie firmy.

Nieudana komunikacja ma negatywny wpływ na firmę z kilku względów:

1. Negatywne postrzeganie marki jako takiej, pociągnie za sobą konsekwencje w postaci niższych przychodów. Złe doświadczenia i skojarzenia z firmą zmniejszą wartość marki w oczach potencjalnych klientów. Jeśli potencjalny klient nie ma pozytywnego stosunku do świadczonych przez markę usług, jest niezadowolony z kontaktów z jej przedstawicielami, to szybko się zniechęci i pójdzie do konkurencji.

2. Obniżone oczekiwania przekładają się na coraz niższy wskaźnik ilości klientów. W tym przypadku jeden kiepskiej jakości e-mail wysłany do klienta sprawi, że jego oczekiwania względem kolejnej korespondencji obniżą się, tworząc pewnego rodzaju spiralę spadającego zaangażowania, co ostatecznie może doprowadzić do rezygnacji z naszych usług.

3. Bezwartościowa treść serwowana w mailingu, najpewniej pociągnie za sobą spadek zaangażowania klienta. Każdy człowiek ma ograniczoną cierpliwość i jeśli kolejnym bezwartościowym mailem przekroczymy granicę, to z dużym prawdopodobieństwem taka osoba wypisze się czy to z newslettera, czy z grona subskrybentów.

4. Nieefektywna komunikacja zwiększy koszty pozyskania klienta. Nie od dziś wiadomo, że klienta o wiele łatwiej utrzymać niż pozyskać. Ciekawa, przemyślana i dobrze zorganizowana komunikacja marketingowa realizowana w social media i via e-mail marketing pozwoli niewielkim nakładem kosztów wypracować pozytywną opinię marki.

 

Jaki jest realny koszt utraty subskrybentów?

Przyjmijmy, że w nasza baza składa się z 10 000 subskrybentów. 15% z nich to stali klienci, którzy wydają rocznie 200 zł każdy. Koszty, jakie poniesiesz, wynikające z utrzymania ich  to około 45 zł.

Dokonując prostego rachunku, wiemy już, że tzw. Average Customer Value (rozumiany jako średnia wartość klienta) wynikająca z odjęcia 45 zł od kwoty, jaką wydaje na zakupy u nas wynosi 155 zł rocznie. To jest nasz zwrot z inwestycji per klient.

Przyjęło się także, że przy standardowej wysyłce mailingu (4-5 razy w tygodniu) tracimy po każdym miesiącu około 0,25% subskrybentów. Zatem po 12 miesiącach z naszej bazy ubędzie 272 subskrybentów.

Przyjmując, że 15% z nich nadal robiłoby zakupy po około 200 zł każdy, to w skali roku tracimy 6355 zł (41 osób x 155zł).

Podsumowanie

Powyższe dane dobrze obrazują jaki jest realny koszt słabych jakościowo i contentowo e-maili. Jeśli przy każdej kolejnej wysyłce ubywa nam subskrybentów, to po upływie roku odczujemy tę stratę. Jeśli z bazy około 10 tys. subskrybentów możemy stracić ponad 6 tys. złotych, to łatwo przeliczyć, ile stracilibyśmy gdyby nasza baza była dwu lub trzykrotnie większa. Dlatego tak ważne jest dbanie o to kiedy i jak wychodzi nasz mailing, co znajduje się w treści newsletterów. W tym miejscu naprzeciw naszym oczekiwaniom wychodzą systemy klasy Marketing Automation, które w oparciu o dane behawioralne pozwalają na maksymalne dopasowanie oferty do indywidualnego użytkownika, odpowiedni czas na wysyłkę mailingu oraz szczegółowe dane analityczne zaciągane z systemu po każdej wysyłce.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]